Type A
|
Code |
Competences Specific |
|
Common |
|
AC1 |
Dominar els fonaments teòrics de la gestió d’empreses i de les seves àrees funcionals. |
|
AC2 |
Definir i analitzar els problemes empresarials complexos. |
|
AC3 |
Aplicar mètodes d’anàlisi i de presa de decisions empresarials. |
|
AC4 |
Aplicar els conceptes, tècniques i mètodes als problemes estratègics de les empreses reals. |
|
Professional |
|
AP1 |
Conèixer els conceptes i les tècniques d’aplicació de l’establiment d’objectius, d’anàlisi, formulació i implantació de l’estratègia en empreses i organitzacions. |
|
AP2 |
Identificar i anticipar problemes empresarials rellevants, i proposar solucions. |
|
AP3 |
Aportar racionalitat en la presa de decisions estratègiques. |
|
AP4 |
Dissenyar l’estructura de l’organització i liderar les tasques dels col•laboradors. 9.Redactar informes estratègics i empresarials, i presentar-los i defensar-los en públic. |
|
AP5 |
Iniciar-se en la realització de projectes de consultoria i en la pràctica professional. |
|
Research |
|
AR3 |
Conèixer, analitzar i sistematitzar la bibliografia de recerca i els resultats d’investigació. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
|
Common |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa. |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva. |
|
BC5 |
Transferibilitat: aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica. |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable. |
|
BC7 |
Considerar l’ètica i la integritat intel•lectual com a valors essencials a la pràctica professional. |
|
BC11 |
Treballar en equip i gestionar equips. |
|
BC13 |
Aprendre a aprendre. |
|
BC14 |
Planificació i organització. |
|
BC15 |
Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
|
Common |
|
CC1 |
Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del postgrau. |
|
CC2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau. |
|
CC3 |
Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau. |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals. |
|
CC6 |
Desenvolupament de processos d’incorporació al món del treball (per compte d’altres i/o emprenedoria). |
Objectives |
Competences |
Reconèixer la importància estratègica de la gestió d'aspectes intangibles relatius al factor humà |
AC3 AC4 AP1 AP4 AP5
|
BC4 BC5 BC15
|
CC1 CC3
|
Coneixer els principals aspectes del comportament organitzatiu com a intangible crucial per una bona gestió empresarial |
AC1 AP1 AP3 AR3
|
BC2 BC13
|
CC1 CC2
|
Saber aplicar en l'entorn empresarial el coneixements d'aspectes intangibles relacionats amb el factor humà per tal de gestionar amb èxit les persones |
AC1 AC2 AC3 AP2 AP3
|
BC5 BC6 BC7 BC14
|
CC3
|
Saber analitzar, diagnosticar i proposar solucions a diferents problemes relacionats amb el factor humà en les organitzacions |
AC2 AP2 AP5
|
BC2 BC4 BC6 BC11
|
CC4
|
Conèixer i sabler aplicar les diferents eines per gestionar la pròpia carrera professional i la dels altres. |
|
|
CC6
|
Topic |
Sub-topic |
1. La importància estratègica de la gestió de l'intangible. El factor humà. |
1.1. Estructura i processos.
1.2. Alineació horitzontal i vertical en la GRH.
1.3. La gestió de l'intangible. Soft HRM.
1.4. El compromís organitzatiu.
|
2. Diferències individuals i identitat.
|
2.1. Diferències individuals: principals tendències en l'estudi de la personalita
2.2. Identitat professional i compromís organitzatiu.
2.3. Aplicació estratègica a l'empresa. |
3. Motivació.
|
3.1 Teories de motivació.
3.2. Relació amb polítiques de GRH.
3.3. Aplicació estratègica a l'empresa. |
4. Processos perceptius, comunicació i negociació. |
4.1. Processos perceptius.
4.2. L'eficàcia de la comunicació humana. Dificultats.
4.3. Conflicte i negociació.
4.4. Relació amb comunicació organitzativa i polítiques GRH.
4.5. Aplicació estratègica a l'empresa. |
5. Emocions i estrés. |
5.1. Emocions en l'àmbit laboral.
5.2. Contracte psicològic i "emotional labour".
5.3. Gestió de les emocions i intel·ligència emocional.
5.4. Estrés, eutress i distress.
5.5. Relació amb pràctiques de GRH, cultura i estructura.
5.6. Aplicació estratègica a l'empresa. |
6. Grups i treball en equip. |
6.1. Grups i comportament grupal.
6.2. Treball en equip.
6.3. Relació amb pràctiques de GRH, cultura i estructura.
6.4. Aplicació estratègica a l'empresa. |
7. Lideratge. |
7.1 Teories de lideratge.
7.2. Assolir el compromís.
7.3. Relació amb pràctiques de GRH.
7.4. Aplicació estratègica a l'empresa. |
8. Cultura organitzativa. |
8.1. Cultura organitzativa.
8.2. Influència d'aspectes culturals en la GRH.
8.3. Aplicació estratègica a l'empresa. |
9. Gestió del canvi. |
9.1. Gestió del canvi.
9.2. Relació amb pràctiques de GRH, cultura i estructura.
9.3. Aplicació estratègica a l'empresa. |
10. Gestió Estratègica de la carrera professional. |
10.1. Com buscar feina.
10.2. Autotocupació i Emprenedoria.
10.3. Noves competències, noves professions.
10.4. Gestió de les promocions.
10.5. Gestió de les transferències nacionals i internacionals. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours |
Hours outside the classroom |
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
2 |
0 |
2 |
|
Lecture |
|
28 |
0 |
28 |
Presentations / expositions |
|
6 |
24 |
30 |
Problem solving, classroom exercises |
|
16 |
10 |
26 |
Debates |
|
4 |
6 |
10 |
Previous studies |
|
0 |
30 |
30 |
|
Personal tuition |
|
2 |
2 |
4 |
|
Objective multiple-choice tests |
|
1 |
19 |
20 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Es dedicarà un primer tema introductori per tal de contextualitzar l'aportació de coneixements de l'assignatura en el marc del programa formatiu del màster i les seves aplicacions en la gestió estratègica de l'empresa. |
Lecture |
S'enfatitza en el caràcter participatiu de les sessions. Aquest caràcter participatiu es fonamenta en el treball previ dels estudiants a través de lectures i en la dinamització a través de preguntes crítiques o relacionades amb temes d'actualitat per part del docent que fomentin petits debat. |
Presentations / expositions |
Es presentaran la síntesi i anàlisi crític d'articles científics relacionats amb cadasqun dels temes. Es proporcionaran pautes per tal que la classe aprengui a donar feedback. El material presentat entrarà a examen. |
Problem solving, classroom exercises |
Cada tema culmina amb un cas o una pràctica que requereix que l'estudiant apliqui de forma estratègica els coneixements adquirits per a l'anàlisi i solució de problemes en l'entorn empresarial. |
Debates |
Aquests debats tindran lloc tant en el si de la classe magistral, com a rel de les presentacions i de la resolució de casos i pràctiques a l'aula, i seran conduïts i moderats pel docent. |
Previous studies |
Cal realitzar lectures prèvies i preparació de materials per a les sessions a l'aula. Es deixaran aquests materials al Moodle o bé es recomanarà la bibliografia pertinent. |
|
Presentations / expositions |
Problem solving, classroom exercises |
|
Description |
Es guiarà el treball de l'estudiant fora de l'aula de preparació de la presentació i la resolució d'exercicis a través de l'atenció personalitzada en les hores de tutoria acordades. |
|
|
Description |
Weight |
Presentations / expositions |
Consisteix en la síntesi, anàlisis crític i interiorització a través de la relació amb experiències laborals, articles de prensa, pel·lícules, etc. d'articles científics sobre un tema en particular. |
30% |
Problem solving, classroom exercises |
Cada tema culmina amb la resolució d'un cas o pràctica que permeti avaluar l'aplicació pràctica dels coneixements adquirits. |
30% |
Objective multiple-choice tests |
Tipus test que avalúa els continguts impartits a l'assignatura. |
40% |
Others |
|
s. |
|
Other comments and second exam session |
És imprescindible obtenir un 3'5 en cada element d'avaluació per poder fer mitja amb la resta d'elements. La realització de presentacions, ressolució de casos i exercicis es realitzarà en equip i la seva puntuació és grupal. |
Basic |
Armstrong, M., A Handbook of Human Resource Management Practice , Kogan Page Limited, 2001
Huczynski, A. and Buchanan, D., Organizational Behaviour, Pearson Education, 2007
Watson, T., Organising and Managing Work, Pearson Education, 2002
, Capital Humano, ,
, People Management, ,
, Harvard Business Deusto, ,
Price, A., Human Resource Management in a Business Context, Thomson, 2006
Robbins, S.P., Comportamiento Organizativo, Pearson Education, 2004
Woods, S.A. and West M.A., The Psychology of Work and Organizations, Cengage Learning, 2010
|
|
Complementary |
|
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
HUMAN RESOURCE MANAGEMENT/165092105 |
|
|
Other comments |
Es recomanable hacer cursat prèviament Direcció de Recursos Humans |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|