Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas |
|
Comun |
|
Profesionalizador |
|
Investigador |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
|
Comun |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
|
Comun |
Objetivos |
Competencias |
Reconèixer la importància estratègica de la gestió d'aspectes intangibles relatius al factor humà |
|
|
|
Coneixer els principals aspectes del comportament organitzatiu com a intangible crucial per una bona gestió empresarial |
|
|
|
Saber aplicar en l'entorn empresarial el coneixements d'aspectes intangibles relacionats amb el factor humà per tal de gestionar amb èxit les persones |
|
|
|
Saber analitzar, diagnosticar i proposar solucions a diferents problemes relacionats amb el factor humà en les organitzacions |
|
|
|
Conèixer i saber aplicar les diferents eines per gestionar la pròpia carrera professional i la dels altres. |
|
|
|
tema |
Subtema |
1. La importància estratègica de la gestió de l'intangible. El factor humà. |
1.1. Estructura i processos.
1.2. Alineació horitzontal i vertical en la GRH.
1.3. La gestió de l'intangible. Soft HRM.
1.4. El compromís organitzatiu.
|
2. Diferències individuals i identitat.
|
2.1. Diferències individuals: principals tendències en l'estudi de la personalita
2.2. Identitat professional i compromís organitzatiu.
2.3. Aplicació estratègica a l'empresa. |
3. Motivació.
|
3.1 Teories de motivació.
3.2. Relació amb polítiques de GRH.
3.3. Aplicació estratègica a l'empresa. |
4. Processos perceptius, comunicació i negociació. |
4.1. Processos perceptius.
4.2. L'eficàcia de la comunicació humana. Dificultats.
4.3. Conflicte i negociació.
4.4. Relació amb comunicació organitzativa i polítiques GRH.
4.5. Aplicació estratègica a l'empresa. |
5. Emocions i estrés. |
5.1. Emocions en l'àmbit laboral.
5.2. Contracte psicològic i "emotional labour".
5.3. Gestió de les emocions i intel·ligència emocional.
5.4. Estrés, eutress i distress.
5.5. Relació amb pràctiques de GRH, cultura i estructura.
5.6. Aplicació estratègica a l'empresa. |
6. Grups i treball en equip. |
6.1. Grups i comportament grupal.
6.2. Treball en equip.
6.3. Relació amb pràctiques de GRH, cultura i estructura.
6.4. Aplicació estratègica a l'empresa. |
7. Lideratge. |
7.1 Teories de lideratge.
7.2. Assolir el compromís.
7.3. Relació amb pràctiques de GRH.
7.4. Aplicació estratègica a l'empresa. |
8. Cultura organitzativa. |
8.1. Cultura organitzativa.
8.2. Influència d'aspectes culturals en la GRH.
8.3. Aplicació estratègica a l'empresa. |
9. Gestió del canvi. |
9.1. Gestió del canvi.
9.2. Relació amb pràctiques de GRH, cultura i estructura.
9.3. Aplicació estratègica a l'empresa. |
10. Gestió Estratègica de la carrera professional. |
10.1. Com buscar feina.
10.2. Autotocupació i Emprenedoria.
10.3. Noves competències, noves professions.
10.4. Gestió de les promocions.
10.5. Gestió de les transferències nacionals i internacionals. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase |
Horas fuera de clase |
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sesión magistral |
|
28 |
0 |
28 |
Presentaciones/exposiciones |
|
6 |
24 |
30 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
16 |
10 |
26 |
Debates |
|
4 |
6 |
10 |
Estudios previos |
|
0 |
30 |
30 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
2 |
4 |
|
Pruebas objetivas de tipo test |
|
1 |
19 |
20 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Es dedicarà un primer tema introductori per tal de contextualitzar l'aportació de coneixements de l'assignatura en el marc del programa formatiu del màster i les seves aplicacions en la gestió estratègica de l'empresa. |
Sesión magistral |
S'enfatitza en el caràcter participatiu de les sessions. Aquest caràcter participatiu es fonamenta en el treball previ dels estudiants a través de lectures i en la dinamització a través de preguntes crítiques o relacionades amb temes d'actualitat per part del docent que fomentin petits debat. |
Presentaciones/exposiciones |
Es presentaran la síntesi i anàlisi crític d'articles científics relacionats amb cadasqun dels temes. Es proporcionaran pautes per tal que la classe aprengui a donar feedback. El material presentat entrarà a examen. |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Cada tema culmina amb un cas o una pràctica que requereix que l'estudiant apliqui de forma estratègica els coneixements adquirits per a l'anàlisi i solució de problemes en l'entorn empresarial. |
Debates |
Aquests debats tindran lloc tant en el si de la classe magistral, com a rel de les presentacions i de la resolució de casos i pràctiques a l'aula, i seran conduïts i moderats pel docent. |
Estudios previos |
Cal realitzar lectures prèvies i preparació de materials per a les sessions a l'aula. Es deixaran aquests materials al Moodle o bé es recomanarà la bibliografia pertinent. |
Atención personalizada |
|
|
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Presentaciones/exposiciones |
|
descripción |
Es guiarà el treball de l'estudiant fora de l'aula de preparació de la presentació i la resolució d'exercicis a través de l'atenció personalitzada en les hores de tutoria acordades. |
|
|
descripción |
Peso |
Presentaciones/exposiciones |
Consisteix en la síntesi, anàlisis crític i interiorització a través de la relació amb experiències laborals, articles de prensa, pel·lícules, etc. d'articles científics sobre un tema en particular. |
30% |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Cada tema culmina amb la resolució d'un cas o pràctica que permeti avaluar l'aplicació pràctica dels coneixements adquirits. |
30% |
Pruebas objetivas de tipo test |
Tipus test que avalúa els continguts impartits a l'assignatura. |
40% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
És imprescindible obtenir un 3'5 en cada element d'avaluació per poder fer mitja amb la resta d'elements. La realització de presentacions, ressolució de casos i exercicis es realitzarà en equip i la seva puntuació és grupal. 2ªconvocatòria: Consistirà en una prova final que compta un 100%. Per realitzar aquesta prova és requisit imprescindible haver entregat els casos i exercicis proposats al llarg del curs. |
Básica |
Armstrong, M., A Handbook of Human Resource Management Practice , Kogan Page Limited, 2001
Huczynski, A. and Buchanan, D., Organizational Behaviour, Pearson Education, 2007
Watson, T., Organising and Managing Work, Pearson Education, 2002
, Capital Humano, ,
, People Management, ,
Price, A., Human Resource Management in a Business Context, Thomson, 2006
Robbins, S.P., Comportamiento Organizativo, Pearson Education, 2004
Woods, S.A. and West M.A., The Psychology of Work and Organizations, Cengage Learning, 2010
, Harvard Business Deusto, ,
|
|
Complementária |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|