IDENTIFYING DATA 2012_13
Subject (*) HUMAN FACTOR STRATEGIES Code 16615104
Study programme
Strategic Management (2010)
Cycle 2nd
Descriptors Credits Type Year Period
6 Compulsory First Only annual
Language
Català
Department Gestió d'Empreses
Coordinator
CASCÓN PEREIRA, ROSALIA
E-mail rosalia.cascon@urv.cat
jeremypeter.hallier@urv.cat
Lecturers
CASCÓN PEREIRA, ROSALIA
HALLIER .-, JEREMY PETER
Web
General description and relevant information Es contempla la gestió estratègica del factor humà desde la perspectiva del sistema humà en els seus múltiples nivells (individual, grupal i organitzatiu).

Competences
Type A Code Competences Specific
  Common
  Professional
  Research
Type B Code Competences Transversal
  Common
Type C Code Competences Nuclear
  Common

Learning aims
Objectives Competences
Reconèixer la importància estratègica de la gestió d'aspectes intangibles relatius al factor humà
Coneixer els principals aspectes del comportament organitzatiu com a intangible crucial per una bona gestió empresarial
Saber aplicar en l'entorn empresarial el coneixements d'aspectes intangibles relacionats amb el factor humà per tal de gestionar amb èxit les persones
Saber analitzar, diagnosticar i proposar solucions a diferents problemes relacionats amb el factor humà en les organitzacions
Conèixer i saber aplicar les diferents eines per gestionar la pròpia carrera professional i la dels altres.

Contents
Topic Sub-topic
1. La importància estratègica de la gestió de l'intangible. El factor humà. 1.1. Estructura i processos.
1.2. Alineació horitzontal i vertical en la GRH.
1.3. La gestió de l'intangible. Soft HRM.
1.4. El compromís organitzatiu.

2. Diferències individuals i identitat.
2.1. Diferències individuals: principals tendències en l'estudi de la personalita
2.2. Identitat professional i compromís organitzatiu.
2.3. Aplicació estratègica a l'empresa.
3. Motivació.
3.1 Teories de motivació.
3.2. Relació amb polítiques de GRH.
3.3. Aplicació estratègica a l'empresa.
4. Processos perceptius, comunicació i negociació. 4.1. Processos perceptius.
4.2. L'eficàcia de la comunicació humana. Dificultats.
4.3. Conflicte i negociació.
4.4. Relació amb comunicació organitzativa i polítiques GRH.
4.5. Aplicació estratègica a l'empresa.
5. Emocions i estrés. 5.1. Emocions en l'àmbit laboral.
5.2. Contracte psicològic i "emotional labour".
5.3. Gestió de les emocions i intel·ligència emocional.
5.4. Estrés, eutress i distress.
5.5. Relació amb pràctiques de GRH, cultura i estructura.
5.6. Aplicació estratègica a l'empresa.
6. Grups i treball en equip. 6.1. Grups i comportament grupal.
6.2. Treball en equip.
6.3. Relació amb pràctiques de GRH, cultura i estructura.
6.4. Aplicació estratègica a l'empresa.
7. Lideratge. 7.1 Teories de lideratge.
7.2. Assolir el compromís.
7.3. Relació amb pràctiques de GRH.
7.4. Aplicació estratègica a l'empresa.
8. Cultura organitzativa. 8.1. Cultura organitzativa.
8.2. Influència d'aspectes culturals en la GRH.
8.3. Aplicació estratègica a l'empresa.
9. Gestió del canvi. 9.1. Gestió del canvi.
9.2. Relació amb pràctiques de GRH, cultura i estructura.
9.3. Aplicació estratègica a l'empresa.
10. Gestió Estratègica de la carrera professional. 10.1. Com buscar feina.
10.2. Autotocupació i Emprenedoria.
10.3. Noves competències, noves professions.
10.4. Gestió de les promocions.
10.5. Gestió de les transferències nacionals i internacionals.

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours Hours outside the classroom (**) Total hours
Introductory activities
2 0 2
 
Lecture
28 0 28
Presentations / expositions
6 24 30
Problem solving, classroom exercises
16 10 26
Debates
4 6 10
Previous studies
0 30 30
 
Personal tuition
2 2 4
 
Objective multiple-choice tests
1 19 20
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Es dedicarà un primer tema introductori per tal de contextualitzar l'aportació de coneixements de l'assignatura en el marc del programa formatiu del màster i les seves aplicacions en la gestió estratègica de l'empresa.
Lecture S'enfatitza en el caràcter participatiu de les sessions. Aquest caràcter participatiu es fonamenta en el treball previ dels estudiants a través de lectures i en la dinamització a través de preguntes crítiques o relacionades amb temes d'actualitat per part del docent que fomentin petits debat.
Presentations / expositions Es presentaran la síntesi i anàlisi crític d'articles científics relacionats amb cadasqun dels temes. Es proporcionaran pautes per tal que la classe aprengui a donar feedback. El material presentat entrarà a examen.
Problem solving, classroom exercises Cada tema culmina amb un cas o una pràctica que requereix que l'estudiant apliqui de forma estratègica els coneixements adquirits per a l'anàlisi i solució de problemes en l'entorn empresarial.
Debates Aquests debats tindran lloc tant en el si de la classe magistral, com a rel de les presentacions i de la resolució de casos i pràctiques a l'aula, i seran conduïts i moderats pel docent.
Previous studies Cal realitzar lectures prèvies i preparació de materials per a les sessions a l'aula. Es deixaran aquests materials al Moodle o bé es recomanarà la bibliografia pertinent.
Personal tuition

Personalized attention
 
Problem solving, classroom exercises
Presentations / expositions
Description
Es guiarà el treball de l'estudiant fora de l'aula de preparació de la presentació i la resolució d'exercicis a través de l'atenció personalitzada en les hores de tutoria acordades.

Assessment
  Description Weight
Presentations / expositions Consisteix en la síntesi, anàlisis crític i interiorització a través de la relació amb experiències laborals, articles de prensa, pel·lícules, etc. d'articles científics sobre un tema en particular. 30%
Problem solving, classroom exercises Cada tema culmina amb la resolució d'un cas o pràctica que permeti avaluar l'aplicació pràctica dels coneixements adquirits. 30%
Objective multiple-choice tests Tipus test que avalúa els continguts impartits a l'assignatura. 40%
 
Other comments and second exam session

És imprescindible obtenir un 3'5 en cada element d'avaluació per poder fer mitja amb la resta d'elements.

La realització de presentacions, ressolució de casos i exercicis es realitzarà en equip i la seva puntuació és grupal.

2ªconvocatòria:

Consistirà en una prova final que compta un 100%. Per realitzar aquesta prova és requisit imprescindible haver entregat els casos i exercicis proposats al llarg del curs.


Sources of information

Basic Armstrong, M., A Handbook of Human Resource Management Practice , Kogan Page Limited, 2001
Huczynski, A. and Buchanan, D., Organizational Behaviour, Pearson Education, 2007
Watson, T., Organising and Managing Work, Pearson Education, 2002
, Capital Humano, ,
, People Management, ,
Price, A., Human Resource Management in a Business Context, Thomson, 2006
Robbins, S.P., Comportamiento Organizativo, Pearson Education, 2004
Woods, S.A. and West M.A., The Psychology of Work and Organizations, Cengage Learning, 2010
, Harvard Business Deusto, ,

Complementary

Recommendations


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.