IDENTIFYING DATA 2011_12
Subject (*) SCIENTIFIC RESEARCH PROCESSES Code 16615105
Study programme
Strategic Management (2010)
Cycle 2nd
Descriptors Credits Type Year Period
3 Compulsory First Only annual
Language
Català
Department Gestió d'Empreses
Coordinator
VALVERDE APARICIO, MIREIA
E-mail mireia.valverde@urv.cat
Lecturers
VALVERDE APARICIO, MIREIA
Web
General description and relevant information Identifica i estudia les fases en el procés de la investigació científica en l'àmbit de la gestió d'empreses

Competences
Type A Code Competences Specific
  Common
  Professional
  Research
  AR3 Conèixer, analitzar i sistematitzar la bibliografia de recerca i els resultats d’investigació.
  AR4 Dominar els fonaments metodològics, científics i instrumentals d'investigació.
  AR5 Conèixer i saber utilitzar les tècniques quantitatives i qualitatives de recerca científica, tot iniciant-se en la realització de projectes de recerca.
Type B Code Competences Transversal
  Common
Type C Code Competences Nuclear
  Common

Learning aims
Objectives Competences
Entendre la investigació científica com un procés. AR4
Identificar i entendre les fases en el procés, saber les decisions i accions relacionades amb cada fase. AR3
Saber l'estructura i contingut d'una tesi doctoral. AR5

Contents
Topic Sub-topic
Introducció i Presentació de l'assignatura. Presentació programa assignatura.
Resum global dels continguts a estudiar.
Explicació del sistema d'avaluació.
Estructura i Continguts de la Tesi Doctoral. Estructura.
Continguts.
Identificació del Tema de Recerca. Com identificar el tema de recerca.
La Revisió de la Literatura. Identificació de les àrees de coneixement relacionats amb el tema de recerca.

Aspectes pràctis: bases de dades d'articles i software de gestió de referències.

'Mapping' el tema.
La Pregunta de Recerca. Com arribar a formular la preguntar de recerca.
Espistemologia, Metodologia i Tècniques de Recerca. Mètodes qualitatius.
Mètodes quantitatius.
El Treball de Camp. Identificar el context.
Com accedir al camp de recerca (individus i organitzacions).
L'Anàlisi de les Dades. Tècniques d'anàlisi.
Els Resultats, Implicacions i Conclusions. La presentació dels resultats.
Treure conclusions i identificar futures línies de recerca.


Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours Hours outside the classroom (**) Total hours
Introductory activities
1 1.5 2.5
 
Lecture
8 12 20
Problem solving, classroom exercises
14 21 35
 
Personal tuition
1 1.5 2.5
 
Extended-answer tests
2 3 5
Practical tests
4 6 10
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Introducció i presentació de l'assignatura, el sistema l'avaluació, els continguts, etc.
Lecture Presentació i discussió dels concepts de l'assignatura.
Problem solving, classroom exercises Treballs pràctiques, presentacions, etc.

Personalized attention
 
Personal tuition
Description
Tutoria sobre la situació i progrés dels estudiants a l'assignatura. En hores de consulta o per email a: mireia.valverde@urv.cat

Assessment
  Description Weight
Extended-answer tests Examen Final 30%
Practical tests Projecte assignat als estudiants a desenvolupar al llarg de l'assignatura (amb punts de presentació de treball en progrés) i a presentar a la seva finalització. 60%
Others

Participació activa al llarg de l'assignatura

10%
 
Other comments and second exam session

Per a la segona convocatòria, els elements d'avaluació de l'assignatura són:
- Projectes de l'assignatura: 50%
- Examen final: 50%


Sources of information

Basic Alan Berkeley Thomas, Research Concepts for Management Studies, , Routledge, Oxon, 2006
John W. Creswell, Research design. Qualitative, quantitative and mixed method approaches, , Sage, Thousand Oaks, California, 2009

Complementary

Recommendations

Subjects that continue the syllabus
FUNDAMENTALS OF QUALITATIVE RESEARCH TECHNIQUES/16615106
VALORACIÓ DE LA PRODUCCIÓ CIENTÍFICA/16615214
FUNDAMENTALS OF QUANTITATIVE RESEARCH TECHNIQUES/16615107


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.