Type A
|
Code |
Competences Specific |
|
Common |
|
Professional |
|
Research |
|
AR3 |
Conèixer, analitzar i sistematitzar la bibliografia de recerca i els resultats d’investigació. |
|
AR4 |
Dominar els fonaments metodològics, científics i instrumentals d'investigació. |
|
AR5 |
Conèixer i saber utilitzar les tècniques quantitatives i qualitatives de recerca científica, tot iniciant-se en la realització de projectes de recerca. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
|
Common |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
|
Common |
Objectives |
Competences |
Entendre la investigació científica com un procés. |
AR4
|
|
|
Identificar i entendre les fases en el procés, saber les decisions i accions relacionades amb cada fase. |
AR3
|
|
|
Saber l'estructura i contingut d'una tesi doctoral. |
AR5
|
|
|
Topic |
Sub-topic |
Introducció i Presentació de l'assignatura. |
Presentació programa assignatura.
Resum global dels continguts a estudiar.
Explicació del sistema d'avaluació. |
Estructura i Continguts de la Tesi Doctoral. |
Estructura.
Continguts. |
Identificació del Tema de Recerca. |
Com identificar el tema de recerca. |
La Revisió de la Literatura. |
Identificació de les àrees de coneixement relacionats amb el tema de recerca.
Aspectes pràctis: bases de dades d'articles i software de gestió de referències.
'Mapping' el tema. |
La Pregunta de Recerca. |
Com arribar a formular la preguntar de recerca. |
Espistemologia, Metodologia i Tècniques de Recerca. |
Mètodes qualitatius.
Mètodes quantitatius. |
El Treball de Camp. |
Identificar el context.
Com accedir al camp de recerca (individus i organitzacions).
|
L'Anàlisi de les Dades. |
Tècniques d'anàlisi. |
Els Resultats, Implicacions i Conclusions. |
La presentació dels resultats.
Treure conclusions i identificar futures línies de recerca.
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours |
Hours outside the classroom |
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
|
Lecture |
|
8 |
12 |
20 |
Problem solving, classroom exercises |
|
14 |
21 |
35 |
|
Personal tuition |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
|
Extended-answer tests |
|
2 |
3 |
5 |
Practical tests |
|
4 |
6 |
10 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Introducció i presentació de l'assignatura, el sistema l'avaluació, els continguts, etc. |
Lecture |
Presentació i discussió dels concepts de l'assignatura. |
Problem solving, classroom exercises |
Treballs pràctiques, presentacions, etc. |
|
Description |
Tutoria sobre la situació i progrés dels estudiants a l'assignatura. En hores de consulta o per email a: mireia.valverde@urv.cat |
|
|
Description |
Weight |
Extended-answer tests |
Examen Final |
30% |
Practical tests |
Projecte assignat als estudiants a desenvolupar al llarg de l'assignatura (amb punts de presentació de treball en progrés) i a presentar a la seva finalització. |
60% |
Others |
Participació activa al llarg de l'assignatura |
10% |
|
Other comments and second exam session |
Per a la segona convocatòria, els elements d'avaluació de l'assignatura són: - Projectes de l'assignatura: 50% - Examen final: 50% |
Basic |
Alan Berkeley Thomas, Research Concepts for Management Studies, , Routledge, Oxon, 2006
John W. Creswell, Research design. Qualitative, quantitative and mixed method approaches, , Sage, Thousand Oaks, California, 2009
|
|
Complementary |
|
|
Subjects that continue the syllabus |
FUNDAMENTALS OF QUALITATIVE RESEARCH TECHNIQUES/16615106 | VALORACIÓ DE LA PRODUCCIÓ CIENTÍFICA/16615214 | FUNDAMENTALS OF QUANTITATIVE RESEARCH TECHNIQUES/16615107 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|