DADES IDENTIFICATIVES 2013_14
Assignatura (*) PROCÉS D'INVESTIGACIÓ CIENTÍFICA Codi 16615105
Ensenyament
Direcció Estratègica de l'Empresa (2010)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer Únic anual
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
HERNANDEZ LARA, ANA BEATRIZ
Adreça electrònica anabeatriz.hernandez@urv.cat
Professors/es
HERNANDEZ LARA, ANA BEATRIZ
Web
Descripció general i informació rellevant Identifica i estudia les fases en el procés de la investigació científica en l'àmbit de la gestió d'empreses

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  Professionalitzador
  Recerca
  AR1 Identificar les fonts d'informació econòmica i empresarial rellevant per a la recerca.
  AR3 Conèixer, analitzar i sistematitzar la bibliografia de recerca i els resultats d’investigació.
  AR4 Dominar els fonaments metodològics, científics i instrumentals d'investigació.
  AR5 Conèixer i saber utilitzar les tècniques quantitatives i qualitatives de recerca científica, tot iniciant-se en la realització de projectes de recerca.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Creativitat: desenvolupar idees i projectes originals.
  BC4 Resoldre problemes de manera efectiva.
  BC6 Actuar amb un esperit crític i responsable.
  BC7 Considerar l’ètica i la integritat intel•lectual com a valors essencials a la pràctica professional.
  BC11 Treballar en equip i gestionar equips.
  BC13 Aprendre a aprendre.
  BC14 Planificació i organització.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC4 Desenvolupament d’habilitats informacionals.
  CC5 Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Entendre la investigació científica com un procés. AR1
AR3
AR4
AR5
BC13
Identificar i entendre les fases en el procés, saber les decisions i accions relacionades amb cada fase. AR4
BC1
BC4
BC6
BC7
BC11
Familiaritzar-se amb l'estructura i contingut d'una tesi doctoral i altres treballs de recerca. BC14
CC4
CC5

Continguts
Tema Subtema
Introducció i Presentació de l'assignatura. Presentació programa assignatura.
Resum global dels continguts a estudiar.
Explicació del sistema d'avaluació.
Estructura i Continguts de la Tesi Doctoral. Estructura.
Continguts.
Identificació del Tema de Recerca. Com identificar el tema de recerca.
La Revisió de la Literatura. Identificació de les àrees de coneixement relacionats amb el tema de recerca.

Aspectes pràctis: bases de dades d'articles i software de gestió de referències.

'Mapping' el tema.
La Pregunta de Recerca. Com arribar a formular la preguntar de recerca.
Espistemologia, Metodologia i Tècniques de Recerca. Mètodes qualitatius.
Mètodes quantitatius.
El Treball de Camp. Identificar el context.
Com accedir al camp de recerca (individus i organitzacions).
L'Anàlisi de les Dades. Tècniques d'anàlisi.
Els Resultats, Implicacions i Conclusions. La presentació dels resultats.
Treure conclusions i identificar futures línies de recerca.


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 2 4
 
Sessió Magistral
12 12 24
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
12 12 24
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves mixtes
2 20 22
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Introducció i presentació de l'assignatura, el sistema l'avaluació, els continguts, etc.
Sessió Magistral Presentació i discussió dels concepts de l'assignatura amb la participació activa dels estudiants.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Treballs pràctics, presentacions, etc.
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Tutoria sobre la situació i progrés dels estudiants a l'assignatura. En hores de consulta o per email a: mireia.valverde@urv.cat. Es recomana confirmar cita prèviament a les visites presencials.

Avaluació
  Descripció Pes
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Treballs explicats i assignats durant la sessió de presentació de l'assignatura. 50%
Proves mixtes Prova integral: Examen Final 40%
Altres

Prova integral: Participació activa al llarg de l'assignatura i valoració dels treballs dels altres estudiants.

10%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La segona convocatòria es determinarà a partir de la prova final (50%) i els exercicis presentats prèviament a aquesta (50%). Els detalls d'ambdós s'exposaran al moodle de l'assignatura. Els estudiants que hagin suspès la primera convocatòria hauran de parlar amb la professora per determinar quines parts de l'avaluació caldrà tornar a realitzar.


Fonts d'informació

Bàsica John W. Creswell, Research design. Qualitative, quantitative and mixed method approaches, , Sage, Thousand Oaks, California, 2009
Alan Berkeley Thomas, Research Concepts for Management Studies, , Routledge, Oxon, 2006

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent