Type A
|
Code |
Competences Specific |
|
Common |
|
Professional |
|
Research |
|
AR1 |
Identificar les fonts d'informació econòmica i empresarial rellevant per a la recerca. |
|
AR3 |
Conèixer, analitzar i sistematitzar la bibliografia de recerca i els resultats d’investigació. |
|
AR4 |
Dominar els fonaments metodològics, científics i instrumentals d'investigació. |
|
AR5 |
Conèixer i saber utilitzar les tècniques quantitatives i qualitatives de recerca científica, tot iniciant-se en la realització de projectes de recerca. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
|
Common |
|
BC1 |
Creativitat: desenvolupar idees i projectes originals. |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva. |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable. |
|
BC7 |
Considerar l’ètica i la integritat intel•lectual com a valors essencials a la pràctica professional. |
|
BC11 |
Treballar en equip i gestionar equips. |
|
BC13 |
Aprendre a aprendre. |
|
BC14 |
Planificació i organització. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
|
Common |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals. |
|
CC5 |
Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional. |
Objectives |
Competences |
Entendre la investigació científica com un procés. |
AR1 AR3 AR4 AR5
|
BC13
|
|
Identificar i entendre les fases en el procés, saber les decisions i accions relacionades amb cada fase. |
AR4
|
BC1 BC4 BC6 BC7 BC11
|
|
Familiaritzar-se amb l'estructura i contingut d'una tesi doctoral i altres treballs de recerca. |
|
BC14
|
CC4 CC5
|
Topic |
Sub-topic |
Introducció i Presentació de l'assignatura. |
Presentació programa assignatura.
Resum global dels continguts a estudiar.
Explicació del sistema d'avaluació. |
Estructura i Continguts de la Tesi Doctoral. |
Estructura.
Continguts. |
Identificació del Tema de Recerca. |
Com identificar el tema de recerca. |
La Revisió de la Literatura. |
Identificació de les àrees de coneixement relacionats amb el tema de recerca.
Aspectes pràctis: bases de dades d'articles i software de gestió de referències.
'Mapping' el tema. |
La Pregunta de Recerca. |
Com arribar a formular la preguntar de recerca. |
Espistemologia, Metodologia i Tècniques de Recerca. |
Mètodes qualitatius.
Mètodes quantitatius. |
El Treball de Camp. |
Identificar el context.
Com accedir al camp de recerca (individus i organitzacions).
|
L'Anàlisi de les Dades. |
Tècniques d'anàlisi. |
Els Resultats, Implicacions i Conclusions. |
La presentació dels resultats.
Treure conclusions i identificar futures línies de recerca.
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours |
Hours outside the classroom |
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
2 |
2 |
4 |
|
Lecture |
|
12 |
12 |
24 |
Problem solving, classroom exercises |
|
12 |
12 |
24 |
|
Personal tuition |
|
1 |
0 |
1 |
|
Mixed tests |
|
2 |
20 |
22 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Introducció i presentació de l'assignatura, el sistema l'avaluació, els continguts, etc. |
Lecture |
Presentació i discussió dels concepts de l'assignatura amb la participació activa dels estudiants. |
Problem solving, classroom exercises |
Treballs pràctics, presentacions, etc. |
Personal tuition |
|
|
Description |
Tutoria sobre la situació i progrés dels estudiants a l'assignatura. En hores de consulta o per email a: mireia.valverde@urv.cat. Es recomana confirmar cita prèviament a les visites presencials. |
|
|
Description |
Weight |
Problem solving, classroom exercises |
Treballs explicats i assignats durant la sessió de presentació de l'assignatura. |
50% |
Mixed tests |
Prova integral: Examen Final |
40% |
Others |
Prova integral: Participació activa al llarg de l'assignatura i valoració dels treballs dels altres estudiants. |
10% |
|
Other comments and second exam session |
La segona convocatòria es determinarà a partir de la prova final (50%) i els exercicis presentats prèviament a aquesta (50%). Els detalls d'ambdós s'exposaran al moodle de l'assignatura. Els estudiants que hagin suspès la primera convocatòria hauran de parlar amb la professora per determinar quines parts de l'avaluació caldrà tornar a realitzar. |
Basic |
John W. Creswell, Research design. Qualitative, quantitative and mixed method approaches, , Sage, Thousand Oaks, California, 2009
Alan Berkeley Thomas, Research Concepts for Management Studies, , Routledge, Oxon, 2006
|
|
Complementary |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|