DADES IDENTIFICATIVES 2012_13
Assignatura (*) FONAMENTS DE TÈCNIQUES QUALITATIVES DE RECERCA Codi 16615106
Ensenyament
Direcció Estratègica de l'Empresa (2010)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
RYAN ., GERARD ANTHONY
Adreça electrònica gerard.ryan@urv.cat
mar.pamies@urv.cat
Professors/es
RYAN ., GERARD ANTHONY
PÀMIES PALLISÉ, MARIA DEL MAR
Web
Descripció general i informació rellevant Introdueix les tècniques qualitatives de la recerca i considera les situacions adequades pel seu ús en les investigacions científiques.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Dominar els fonaments teòrics de la gestió d’empreses i de les seves àrees funcionals.
  AC2 Definir i analitzar els problemes empresarials complexos.
  Professionalitzador
  Recerca
  AR1 Identificar les fonts d'informació econòmica i empresarial rellevant per a la recerca.
  AR2 Interpretar i analitzar les dades i derivant-ne conclusions científiques.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Entender las asunciones básicas del paradigma de investigación cualitativo AC1
AC2
Conocer el nivel de aplicación del paradigma cualitativo en la investigación empresaria actual AC1
AC2
AR2
Iniciar a los alumnos en el diseño de la investigación AR1
AR2
Ayudar a los estudiantes a desarrollar habilidades de recopilación y análisis de datos cualitativos. AC1
AC2
AR1
AR2
Introducir a los estudiantes en las implicaciones metodológicas y éticas de las asunciones de la investigación cualitativa AR1
AR2

Continguts
Tema Subtema
1 - LA REUNIÓ DE GRUP (‘FOCUS GROUPS’).

Introducció
Metodologies
Definicions
Punts forts
Punts dèbils
El focus group virtual
La planificació del focus group
El 'questioning route'
2 - LA ENTREVISTA EN PROFUNDITAT Introducció
La societat 'entrevista'
Definicions
Dimensions
Quan utilitzar la entravista
Forts i dèbils
Tipus i estil d'entravistes
Tipus de preguntes
El 'questioning route'
Preparació per la entrevista
3 - EL DIARI PERSONAL
Introducció i definicions
Quan es fa servir el diari personal?
Tipus de diaris
Com s'omplen?
Forts i dèbils

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 1.5 2.5
 
Seminaris
9 13.5 22.5
Presentacions / exposicions
3 4.5 7.5
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
3.2 4.8 8
Treballs
13 19.5 32.5
 
Atenció personalitzada
2 0 2
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentación del programa de la asignatura, explicación de sus contenidos y exposición de su desarrollo y método de evaluación.
Seminaris Presentación y discusión en profundidad de un tema sobre la base de una selección de artículos trabajados previamente por el alumano.
Presentacions / exposicions Presentación de las críticas de los distintos trabajos y discusión entre grupos.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Ejercicios de práctica metodologica
Treballs Trabajo de investigación cooperativo
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Treballs
Presentacions / exposicions
Descripció
Se fijarán sesiones de tutorización de proyecto por grupo. Para consultas individuales del alumno se realizará previa cita concertada con el profesor.

Avaluació
  Descripció Pes
Seminaris Participació activa a classe 5%
Presentacions / exposicions Part dels 2 treballs d'avaluació continuada 20%
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Participació activa a classe 5%
Treballs 2 treballs d'avaluacio continuada
40%
Altres

Examen Final

30%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La prova d'avaluació de la 2ª convocatòria consistirà en un examen final amb un pes del 100% de la nota, en la data oficial del calendari d'exàmens del Màster.


Fonts d'informació

Bàsica García, E (Comp), Fundamentos de técnicas cualitatiavs de investigación (Lecturas), ,
, Selección artículos de aplicación metodológica, Espacio moodle de la asignatura,

Complementària Berg, B, Qualitative Research for the Social Sciences, 1998 (3ª edición), Allyn Bacon
Silverman, D, Qualitative Research:Theory, Method and Practice, 2004, Sage, London
Boje, D., Narrative Methods for Organization and Communication Research, 2001, Sage, London
Gbirch, Carol, Qualitative data analysis, 2007, sage, london
Janesick, Valerie J., "Stretching" exercices for qualitative researchers, 2003, sage, london

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent