DADES IDENTIFICATIVES 2013_14
Assignatura (*) FONAMENTS DE TÈCNIQUES QUANTITATIVES DE RECERCA Codi 16615107
Ensenyament
Direcció Estratègica de l'Empresa (2010)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
BORRELL VIDAL, MAXIMO
Adreça electrònica maximo.borrell@urv.cat
Professors/es
BORRELL VIDAL, MAXIMO
Web
Descripció general i informació rellevant En aquesta assignatura s'aborda l'anàlisi de dades i variables qualitatives des de l'estratègia analítica multivariant.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  Professionalitzador
  Recerca
  AR1 Identificar les fonts d'informació econòmica i empresarial rellevant per a la recerca.
  AR2 Interpretar i analitzar les dades i derivant-ne conclusions científiques.
  AR3 Conèixer, analitzar i sistematitzar la bibliografia de recerca i els resultats d’investigació.
  AR4 Dominar els fonaments metodològics, científics i instrumentals d'investigació.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC2 Treballar autònomament amb iniciativa.
  BC4 Resoldre problemes de manera efectiva.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC2 Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau.
  CC4 Desenvolupament d’habilitats informacionals.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Aconseguir un nivell de competència raonable en la utilització del llenguatge de programació R AR4
BC2
CC2
CC4
Aprendre a llegir en R datasets de diferents procedències AR1
AR4
BC2
BC4
CC4
Aprendre a utilitzar R en un anàlisi estadístic per a les diferents tipologies de variables AR2
BC2
CC2
CC4
Dominar les tècniques fonamentals d'estadística bi-variant: mesures d'associació i anàlisi de regresió (lineal i no lineal). AR4
BC2
CC2
CC4
Aprendre a construir intervals de confiança (Estadística Inferencial) AR3
BC2
CC4

Continguts
Tema Subtema
Tema 1. El llenguatge R
Tema 2. Estadística Univariant amb R
Tema 3. Distribucions de probabilitat univariants
Tema 4. Estadística bi-variant: el problema de la correlació
Tema 5. El problema de la predicció: models de regresió
Tema 6. Estadística inferencial

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
5 0 5
 
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
15 15 30
Treballs
0 17 17
Sessió Magistral
10 0 10
 
Atenció personalitzada
10 0 10
 
Proves pràctiques
3 0 3
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Sessió d’introducció a l’assignatura on s’explica la metodologia, objectius, continguts i avaluació.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Realització de sessions teòriques i pràctiques amb R
Treballs Lliurament del treballs pràctic de l'avaluació continuada.
Sessió Magistral Explicació de continguts bàsics utilitzant R
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Tutoria individualitzada: Tutorització de la marxa del curs, de l’assimilació de continguts, treballs individuals i resolució de problemes i casos pràctics.

Avaluació
  Descripció Pes
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Participació en clase 20%
Treballs Realització d'un treball d'investigació personal o, com a màxim, en grup de dues persones 40%
Proves pràctiques Realització eficient de treballs que en una sessió es sol·liciten per a la següent 40%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica Albert, J; Rizzo, M;, R by Example, 2012, Springer
Aitkin, M; Francis, B; HInde, J; Darnell, R. , Statistical Modeling in R, 2009 , Oxford University Press
Horton, N.J; Kleinman, K., Using R for Data Management, Statistical Analysis and Graphics, 2011, Chapman And Hall/ CRC
Everitt, B.S.; Hothorn, T., An Introduction to Applied Multivariate Analysis with R, 2011, Springer
Kabacoff, R. L., R in Action, 2011, Manning
Kleiber, C.; Zeileis, A.;, Applied Econometrics with R, 2008, Springer
Everitt, B.S.; Hothorn, T., A Handboo, of Statistical Analysis using R, 2010, Chapman And Hall/ CRC
Dalgaard, P., Introductory Statistics with R, 2008, Springer

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent