Type A
|
Code |
Competences Specific |
|
Common |
|
Professional |
|
Research |
|
AR1 |
Identificar les fonts d'informació econòmica i empresarial rellevant per a la recerca. |
|
AR2 |
Interpretar i analitzar les dades i derivant-ne conclusions científiques. |
|
AR3 |
Conèixer, analitzar i sistematitzar la bibliografia de recerca i els resultats d’investigació. |
|
AR4 |
Dominar els fonaments metodològics, científics i instrumentals d'investigació. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
|
Common |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa. |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
|
Common |
|
CC2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau. |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals. |
Objectives |
Competences |
Aconseguir un nivell de competència raonable en la utilització del llenguatge de programació R |
AR4
|
BC2
|
CC2 CC4
|
Aprendre a llegir en R datasets de diferents procedències |
AR1 AR4
|
BC2 BC4
|
CC4
|
Aprendre a utilitzar R en un anàlisi estadístic per a les diferents tipologies de variables |
AR2
|
BC2
|
CC2 CC4
|
Dominar les tècniques fonamentals d'estadística bi-variant: mesures d'associació i anàlisi de regresió (lineal i no lineal). |
AR4
|
BC2
|
CC2 CC4
|
Aprendre a construir intervals de confiança (Estadística Inferencial) |
AR3
|
BC2
|
CC4
|
Topic |
Sub-topic |
Tema 1. El llenguatge R |
|
Tema 2. Estadística Univariant amb R |
|
Tema 3. Distribucions de probabilitat univariants |
|
Tema 4. Estadística bi-variant: el problema de la correlació |
|
Tema 5. El problema de la predicció: models de regresió |
|
Tema 6. Estadística inferencial |
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours |
Hours outside the classroom |
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
5 |
0 |
5 |
|
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms |
|
15 |
15 |
30 |
Assignments |
|
0 |
17 |
17 |
Lecture |
|
10 |
0 |
10 |
|
Personal tuition |
|
10 |
0 |
10 |
|
Practical tests |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Sessió d’introducció a l’assignatura on s’explica la metodologia, objectius, continguts i avaluació. |
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms |
Realització de sessions teòriques i pràctiques amb R |
Assignments |
Lliurament del treballs pràctic de l'avaluació continuada. |
Lecture |
Explicació de continguts bàsics utilitzant R |
Personal tuition |
|
|
Description |
Tutoria individualitzada:
Tutorització de la marxa del curs, de l’assimilació de continguts, treballs individuals i resolució de problemes i casos pràctics.
|
|
|
Description |
Weight |
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms |
Participació en clase |
20% |
Assignments |
Realització d'un treball d'investigació personal o, com a màxim, en grup de dues persones |
40% |
Practical tests |
Realització eficient de treballs que en una sessió es sol·liciten per a la següent |
40% |
|
Other comments and second exam session |
|
Basic |
Albert, J; Rizzo, M;, R by Example, 2012, Springer
Aitkin, M; Francis, B; HInde, J; Darnell, R. , Statistical Modeling in R, 2009 , Oxford University Press
Horton, N.J; Kleinman, K., Using R for Data Management, Statistical Analysis and Graphics, 2011, Chapman And Hall/ CRC
Everitt, B.S.; Hothorn, T., An Introduction to Applied Multivariate Analysis with R, 2011, Springer
Kabacoff, R. L., R in Action, 2011, Manning
Kleiber, C.; Zeileis, A.;, Applied Econometrics with R, 2008, Springer
Everitt, B.S.; Hothorn, T., A Handboo, of Statistical Analysis using R, 2010, Chapman And Hall/ CRC
Dalgaard, P., Introductory Statistics with R, 2008, Springer
|
|
Complementary |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|