IDENTIFYING DATA 2013_14
Subject (*) FUNDAMENTALS OF QUANTITATIVE RESEARCH TECHNIQUES Code 16615107
Study programme
Strategic Management (2010)
Cycle 2nd
Descriptors Credits Type Year Period
3 Compulsory First Only annual
Language
Català
Department Business Management
Coordinator
BORRELL VIDAL, MAXIMO
E-mail maximo.borrell@urv.cat
Lecturers
BORRELL VIDAL, MAXIMO
Web
General description and relevant information En aquesta assignatura s'aborda l'anàlisi de dades i variables qualitatives des de l'estratègia analítica multivariant.

Competences
Type A Code Competences Specific
  Common
  Professional
  Research
  AR1 Identificar les fonts d'informació econòmica i empresarial rellevant per a la recerca.
  AR2 Interpretar i analitzar les dades i derivant-ne conclusions científiques.
  AR3 Conèixer, analitzar i sistematitzar la bibliografia de recerca i els resultats d’investigació.
  AR4 Dominar els fonaments metodològics, científics i instrumentals d'investigació.
Type B Code Competences Transversal
  Common
  BC2 Treballar autònomament amb iniciativa.
  BC4 Resoldre problemes de manera efectiva.
Type C Code Competences Nuclear
  Common
  CC2 Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau.
  CC4 Desenvolupament d’habilitats informacionals.

Learning aims
Objectives Competences
Aconseguir un nivell de competència raonable en la utilització del llenguatge de programació R AR4
BC2
CC2
CC4
Aprendre a llegir en R datasets de diferents procedències AR1
AR4
BC2
BC4
CC4
Aprendre a utilitzar R en un anàlisi estadístic per a les diferents tipologies de variables AR2
BC2
CC2
CC4
Dominar les tècniques fonamentals d'estadística bi-variant: mesures d'associació i anàlisi de regresió (lineal i no lineal). AR4
BC2
CC2
CC4
Aprendre a construir intervals de confiança (Estadística Inferencial) AR3
BC2
CC4

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1. El llenguatge R
Tema 2. Estadística Univariant amb R
Tema 3. Distribucions de probabilitat univariants
Tema 4. Estadística bi-variant: el problema de la correlació
Tema 5. El problema de la predicció: models de regresió
Tema 6. Estadística inferencial

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours Hours outside the classroom (**) Total hours
Introductory activities
5 0 5
 
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms
15 15 30
Assignments
0 17 17
Lecture
10 0 10
 
Personal tuition
10 0 10
 
Practical tests
3 0 3
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Sessió d’introducció a l’assignatura on s’explica la metodologia, objectius, continguts i avaluació.
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms Realització de sessions teòriques i pràctiques amb R
Assignments Lliurament del treballs pràctic de l'avaluació continuada.
Lecture Explicació de continguts bàsics utilitzant R
Personal tuition

Personalized attention
 
Personal tuition
Description
Tutoria individualitzada: Tutorització de la marxa del curs, de l’assimilació de continguts, treballs individuals i resolució de problemes i casos pràctics.

Assessment
  Description Weight
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms Participació en clase 20%
Assignments Realització d'un treball d'investigació personal o, com a màxim, en grup de dues persones 40%
Practical tests Realització eficient de treballs que en una sessió es sol·liciten per a la següent 40%
 
Other comments and second exam session

Sources of information

Basic Albert, J; Rizzo, M;, R by Example, 2012, Springer
Aitkin, M; Francis, B; HInde, J; Darnell, R. , Statistical Modeling in R, 2009 , Oxford University Press
Horton, N.J; Kleinman, K., Using R for Data Management, Statistical Analysis and Graphics, 2011, Chapman And Hall/ CRC
Everitt, B.S.; Hothorn, T., An Introduction to Applied Multivariate Analysis with R, 2011, Springer
Kabacoff, R. L., R in Action, 2011, Manning
Kleiber, C.; Zeileis, A.;, Applied Econometrics with R, 2008, Springer
Everitt, B.S.; Hothorn, T., A Handboo, of Statistical Analysis using R, 2010, Chapman And Hall/ CRC
Dalgaard, P., Introductory Statistics with R, 2008, Springer

Complementary

Recommendations


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.