Type A
|
Code |
Competences Specific |
|
Common |
|
AC1 |
Dominar els fonaments teòrics de la gestió d’empreses i de les seves àrees funcionals. |
|
AC2 |
Definir i analitzar els problemes empresarials complexos. |
|
AC3 |
Aplicar mètodes d’anàlisi i de presa de decisions empresarials. |
|
AC4 |
Aplicar els conceptes, tècniques i mètodes als problemes estratègics de les empreses reals. |
|
Professional |
|
AP1 |
Conèixer els conceptes i les tècniques d’aplicació de l’establiment d’objectius, d’anàlisi, formulació i implantació de l’estratègia en empreses i organitzacions. |
|
AP2 |
Identificar i anticipar problemes empresarials rellevants, i proposar solucions. |
|
AP3 |
Aportar racionalitat en la presa de decisions estratègiques. |
|
Research |
|
AR5 |
Conèixer i saber utilitzar les tècniques quantitatives i qualitatives de recerca científica, tot iniciant-se en la realització de projectes de recerca. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
|
Common |
|
BC1 |
Creativitat: desenvolupar idees i projectes originals. |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa. |
|
BC3 |
Flexibilitat: disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants. |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva. |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable. |
|
BC8 |
Autoestima professional: comprendre el valor del propi coneixement i del seu impacte a la societat/comunitat. |
|
BC11 |
Treballar en equip i gestionar equips. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
|
Common |
|
CC2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau. |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals. |
|
CC5 |
Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional. |
Objectives |
Competences |
Mostrar com les organitzacions elaboren un sistema de informació per a prendre decisions |
AC1 AC2
|
BC4 BC6
|
|
Conèixer la problemàtica de les decisions |
AC4 AR5
|
BC1 BC4
|
CC4
|
Treballar mitjançant casos i lectures els principals continguts de la matèria |
AP1 AP2 AP3
|
BC4 BC8 BC11
|
CC4 CC5
|
Presentar un projecte sobre un cas empresarial respecte al temari de l'assignatura |
AC1 AC3
|
BC2 BC3 BC4 BC11
|
CC4 CC5
|
Realitzar pràctiques de simulació del procés de decisió |
AP3
|
|
CC2
|
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1. TOMA DE DECISIONES EN LA EMPRESA |
1.1. El estudio de la toma de decisiones
1.2. La toma de decisiones y la administración de empresas
1.3. Modelos de toma de decisiones
1.4. Técnicas de decisión empresarial |
TEMA 2. SIMULACIÓN DEL PROCESO DE DECISIÓN EMPRESARIAL |
2.1. Los juegos de negocios |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours |
Hours outside the classroom |
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
2 |
0 |
2 |
|
Lecture |
|
15 |
22.5 |
37.5 |
Problem solving, exercises |
|
0 |
10 |
10 |
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms |
|
5 |
5 |
10 |
|
Personal tuition |
|
5 |
0 |
5 |
|
Extended-answer tests |
|
2 |
2 |
4 |
Practical tests |
|
3 |
3 |
6 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Sessió d'introducció i presentació de la assignatura |
Lecture |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Problem solving, exercises |
Formulació, anàlisi, resolució i debat de problemes o exercicis relacionats amb la temàtica de l'assignatura |
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms |
Aplicar a nivell pràctic la teoria analitzada en l'assignatura, i posar en pràctica el procés de presa de decisions utilitzant un joc de negocis |
Personal tuition |
|
|
Description |
Tutoria personalitzada per a analitzar l'evolució dels estudiants. Per a això es disposaran de tres hores setmanals. |
|
|
Description |
Weight |
Practical tests |
Resultats en el joc de negocis |
50% |
Extended-answer tests |
Test de coneixements |
50% |
|
Other comments and second exam session |
La qualificació de l'estudiant en primera convocatória s'obtindrà a partir de dos tipus de proves. 1º la prova de desenvolupament consistirà en la resolució d'un o diversos exercicis relacionats amb alguna tècnica de decisió empresarial 2º la prova pràctica consistirà en l'acompliment de l'estudiant en el joc de negocis, com s'han desembolicat en la presa de decisions i el resultat finalment assolits. En segona convocatòria es calcularà la mitjana entre ambdues proves. Si no s'ha participat en el joc de negocis la nota es calcularà únicament amb l'examen. |
Basic |
Córdoba Bueno, M., Metodología para la Toma de Decisiones, Delta, 2004
Díez de Castro, J., Redondo López, C., Administración de Empresas, Pirámide, 1996
Leal Millán, A., Sánchez Apellániz, M., Roldán Salgueiro, J.L., Vázquez Sánchez, A.E., Decisiones Empresariales con Criterios Múltiples, Pirámide, 1995
Leon, O.G., Análisis de Decisiones, McGraw-Hill, 1994
|
Bibliografía básica - Córdoba Bueno, M. (2004), Metodología para la Toma de Decisiones,
Madrid: Delta. - Díez de Castro, J., Redondo
López, C. (1996), Administración de
Empresas, Madrid: Pirámide. - Leal Millán, A., Sánchez
Apellániz, M., Roldán Salgueiro, J.L., Vázquez Sánchez, A.E. (1995), Decisiones Empresariales con Criterios
Múltiples, Madrid: Pirámide. - Leon, O.G. (1994), Análisis de Decisiones. Madrid:
McGraw-Hill. |
Complementary |
Hammond, J.S., Keeney, R.L., Rafia, H., Decisiones Inteligentes, Gestión 2000, 2000
|
Bibliografía complementaria -
Hammond, J.S., Keeney, R.L., Rafia, H. (2000), Decisiones Inteligentes, Barcelona:
Gestión 2000. -
León, O.G. (2007), Tomar
Decisiones Difíciles, Madrid: McGraw-Hill. -
Rajagolapan, N., Rasheed, A.M.A.,
Datta, D. (1993), “Strategic decision processes: Critical review and future
directions”, Journal of Management,
Vol. 19: 349-384. -
Schwenk, C. (1995), “Strategic
decision making”, Journal of Management,
Vol. 21: 471-493. -
Weill, P., Aral, S. (2007), “Cómo mejorar el rendimiento de
las inversiones en TI”, Harvard Deusto
Business Review, Vol. 154: 14-28. |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|