Type A
|
Code |
Competences Specific |
|
Common |
|
AC1 |
Dominar els fonaments teòrics de la gestió d’empreses i de les seves àrees funcionals. |
|
AC2 |
Definir i analitzar els problemes empresarials complexos. |
|
AC3 |
Aplicar mètodes d’anàlisi i de presa de decisions empresarials. |
|
AC4 |
Aplicar els conceptes, tècniques i mètodes als problemes estratègics de les empreses reals. |
|
Professional |
|
AP1 |
Conèixer els conceptes i les tècniques d’aplicació de l’establiment d’objectius, d’anàlisi, formulació i implantació de l’estratègia en empreses i organitzacions. |
|
AP2 |
Identificar i anticipar problemes empresarials rellevants, i proposar solucions. |
|
AP4 |
Dissenyar l’estructura de l’organització i liderar les tasques dels col•laboradors. 9.Redactar informes estratègics i empresarials, i presentar-los i defensar-los en públic. |
|
Research |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
|
Common |
|
BC7 |
Considerar l’ètica i la integritat intel•lectual com a valors essencials a la pràctica professional. |
|
BC9 |
Disponibilitat a la participació compromesa en la vida social. |
|
BC11 |
Treballar en equip i gestionar equips. |
|
BC15 |
Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat. |
|
BC16 |
Sensibilitat pel medi ambient. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
|
Common |
Objectives |
Competences |
Compendre el marc conceptual de la Responsabilitat Social Corporativa |
AC1 AP1
|
BC7
|
|
Adquirir els fonamnets de la RSE així com les últimes tendències en aquest àmbit |
AC1 AP1
|
BC7
|
|
Conèixer les principals polítiques i estratègies que les empreses tenen a la seva disposició per incorporar la RSC a la seva gestió. |
AC1 AC4 AP1 AP2
|
BC7
|
|
Aplicar els conceptes de RSC en la resolució de casos |
AC1 AC2 AC3 AC4 AP4
|
BC7 BC11
|
|
Prendre consciència de la importancia de la ética i la RSC |
|
BC7 BC9 BC15 BC16
|
|
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1:EMPRESA I RESPONSABILITAT SOCIAL |
1.1. La funció social de l’empresa
1.2. Conceptualització de RSE
1.3. Responsabilitat social i ètica empresarial
1.4. Factors que impulsen la RSE
1.5. Nivells de RSE
1.6. La RSE com a model de gestió |
TEMA 2: LA RSE I ELS GRUPS D'INTERÈS |
2.1. La teoria dels stakeholders: introducció
2.2. Anàlisis i gestió dels stakeholders o grups d’inetrès
2.3. Activitats especifiques de RSE respecte als stakeholders grups d’inetrès
|
TEMA 3: INSTRUMENTS DE GESTIÓ DE LA RSE |
3.1. Instruments de gestió: quins i per què?
3.2. Informes de sostenibilitat: GRI
3.3. Codis de conducta
3.4. Normalització i certificació
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours |
Hours outside the classroom |
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
0 |
1 |
|
Lecture |
|
9 |
18 |
27 |
Debates |
|
10 |
10 |
20 |
Presentations / expositions |
|
2 |
19 |
21 |
Problem solving, classroom exercises |
|
4 |
0 |
4 |
|
Personal tuition |
|
1 |
0 |
1 |
|
Objective multiple-choice tests |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació de l'assignatura: continguts, objectius, competències que es treballen, avaluació, bibliografia, etc. |
Lecture |
Classe magistral participativa, on el professor exposa els continguts dels diferents temes del programa, demanant la la participació per part de l'alumne |
Debates |
Debat i discusió sobre qüestions relacionades amb el temari de l'assignatura. |
Presentations / expositions |
Exposició i defensa per part dels alumnes dels treballs realitzats. |
Problem solving, classroom exercises |
Formulació, anàlisi i resolució de casos relacionats amb la temàtica de l'assignatura. |
Personal tuition |
|
|
Description |
El professor atendra personalments als alumnes per resoldre els dubtes referents a les classes magistrals, a les pràctqiues així com en la realització dels treballs o activitats |
|
|
Description |
Weight |
Presentations / expositions |
Al llarg del curs es presentaran i defensaran públicamnet diverses activitats proposades pel professor |
70% |
Objective multiple-choice tests |
Realització per part de l'alumne d'una prova objectiva tipo test (o alternativament prova de preguntes curtes) |
30% |
|
Other comments and second exam session |
A l'nici del curs i mitjançant el Moodle el professor donarà les indicacions corresponents en relació a les activitats proposades. La segona convocatòria consistirà en la realització d'un examen global de l'assignatura amb un pes del 100% de la nota. |
Basic |
|
Crane, A.; Matten, D. i Spence L. (edit.) (2007): Corporate Social Responsability. Routledge. UK. Fernández Gago, R. (2005), Administración de la Responsabilidad Social Corporativa, Thomson, España. Gonzalo Sichar (Coord.) (2003), La empresa socialmente responasble. Ética y Empresa. CIDEAL, Fundación CIDEAL, Madrid. Olcese, A. Rodríguez, M.A. y Alfaro, J. (2008), Manual de la Empresa Responsable y Sostenible, McGrawHill, Madrid. |
Complementary |
|
Camacho, I., Fernández, JL i Miralles, j. (2002), Ética de la empresa. Desclée. Bilbao Francés, P. (2004), Ética de los negocios. Innovación y Responsabilidad. Desclée.Colección Ética aplicada. Bilbao Jones, C.; Parker, M. i Bos, R. (2005): For Business Ethics. Routledge. UK. |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|