IDENTIFYING DATA 2013_14
Subject (*) ETHICS AND SOCIAL RESPONSIBILITY Code 16615202
Study programme
Strategic Management (2010)
Cycle 2nd
Descriptors Credits Type Year Period
3 Optional Only annual
Language
Castellà
Department Business Management
Coordinator
SETÓ PAMIES, MARIA DOLORES
E-mail dolors.seto@urv.cat
Lecturers
SETÓ PAMIES, MARIA DOLORES
Web
General description and relevant information Es tracta de proporcionar a l'alumne una visió global del concepte de Responsabilitat Social Corporativa, proporcionant els instruments i les habilitats necessaries per planificar, desenvolupar i avaluar criteris de responsabilitat social corporativa integrats en l'estrategia empresarial

Competences
Type A Code Competences Specific
  Common
  AC1 Dominar els fonaments teòrics de la gestió d’empreses i de les seves àrees funcionals.
  AC2 Definir i analitzar els problemes empresarials complexos.
  AC3 Aplicar mètodes d’anàlisi i de presa de decisions empresarials.
  AC4 Aplicar els conceptes, tècniques i mètodes als problemes estratègics de les empreses reals.
  Professional
  AP1 Conèixer els conceptes i les tècniques d’aplicació de l’establiment d’objectius, d’anàlisi, formulació i implantació de l’estratègia en empreses i organitzacions.
  AP2 Identificar i anticipar problemes empresarials rellevants, i proposar solucions.
  AP4 Dissenyar l’estructura de l’organització i liderar les tasques dels col•laboradors. 9.Redactar informes estratègics i empresarials, i presentar-los i defensar-los en públic.
  Research
Type B Code Competences Transversal
  Common
  BC7 Considerar l’ètica i la integritat intel•lectual com a valors essencials a la pràctica professional.
  BC9 Disponibilitat a la participació compromesa en la vida social.
  BC11 Treballar en equip i gestionar equips.
  BC15 Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat.
  BC16 Sensibilitat pel medi ambient.
Type C Code Competences Nuclear
  Common

Learning aims
Objectives Competences
Compendre el marc conceptual de la Responsabilitat Social Corporativa AC1
AP1
BC7
Adquirir els fonamnets de la RSE així com les últimes tendències en aquest àmbit AC1
AP1
BC7
Conèixer les principals polítiques i estratègies que les empreses tenen a la seva disposició per incorporar la RSC a la seva gestió. AC1
AC4
AP1
AP2
BC7
Aplicar els conceptes de RSC en la resolució de casos AC1
AC2
AC3
AC4
AP4
BC7
BC11
Prendre consciència de la importancia de la ética i la RSC BC7
BC9
BC15
BC16

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1:EMPRESA I RESPONSABILITAT SOCIAL 1.1. La funció social de l’empresa
1.2. Conceptualització de RSE
1.3. Responsabilitat social i ètica empresarial
1.4. Factors que impulsen la RSE
1.5. Nivells de RSE
1.6. La RSE com a model de gestió
TEMA 2: LA RSE I ELS GRUPS D'INTERÈS 2.1. La teoria dels stakeholders: introducció
2.2. Anàlisis i gestió dels stakeholders o grups d’inetrès
2.3. Activitats especifiques de RSE respecte als stakeholders grups d’inetrès
TEMA 3: INSTRUMENTS DE GESTIÓ DE LA RSE 3.1. Instruments de gestió: quins i per què?
3.2. Informes de sostenibilitat: GRI
3.3. Codis de conducta
3.4. Normalització i certificació

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours Hours outside the classroom (**) Total hours
Introductory activities
1 0 1
 
Lecture
9 18 27
Debates
10 10 20
Presentations / expositions
2 19 21
Problem solving, classroom exercises
4 0 4
 
Personal tuition
1 0 1
 
Objective multiple-choice tests
1 0 1
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Presentació de l'assignatura: continguts, objectius, competències que es treballen, avaluació, bibliografia, etc.
Lecture Classe magistral participativa, on el professor exposa els continguts dels diferents temes del programa, demanant la la participació per part de l'alumne
Debates Debat i discusió sobre qüestions relacionades amb el temari de l'assignatura.
Presentations / expositions Exposició i defensa per part dels alumnes dels treballs realitzats.
Problem solving, classroom exercises Formulació, anàlisi i resolució de casos relacionats amb la temàtica de l'assignatura.
Personal tuition

Personalized attention
 
Personal tuition
Description
El professor atendra personalments als alumnes per resoldre els dubtes referents a les classes magistrals, a les pràctqiues així com en la realització dels treballs o activitats

Assessment
  Description Weight
Presentations / expositions Al llarg del curs es presentaran i defensaran públicamnet diverses activitats proposades pel professor 70%
Objective multiple-choice tests Realització per part de l'alumne d'una prova objectiva tipo test (o alternativament prova de preguntes curtes) 30%
 
Other comments and second exam session

A l'nici del curs i mitjançant el Moodle el professor donarà les indicacions corresponents en relació a les activitats proposades.

La segona convocatòria consistirà en la realització d'un examen global de l'assignatura amb un pes del 100% de la nota.


Sources of information

Basic

Crane, A.; Matten, D. i Spence L. (edit.) (2007): Corporate Social Responsability. Routledge. UK.

Fernández Gago, R. (2005), Administración de la Responsabilidad Social Corporativa, Thomson, España.

Gonzalo Sichar (Coord.) (2003), La empresa socialmente responasble. Ética y Empresa. CIDEAL, Fundación CIDEAL, Madrid.

Olcese, A. Rodríguez, M.A. y Alfaro, J. (2008), Manual de la Empresa Responsable y Sostenible, McGrawHill, Madrid.

Complementary

Camacho, I., Fernández, JL i Miralles, j. (2002), Ética de la empresa. Desclée. Bilbao

Francés, P. (2004), Ética de los negocios. Innovación y Responsabilidad. Desclée.Colección Ética aplicada. Bilbao

Jones, C.; Parker, M. i Bos, R. (2005): For Business Ethics. Routledge. UK.

Recommendations


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.