Type A
|
Code |
Competences Specific |
|
Common |
|
AC1 |
Dominar els fonaments teòrics de la gestió d’empreses i de les seves àrees funcionals. |
|
AC2 |
Definir i analitzar els problemes empresarials complexos. |
|
AC3 |
Aplicar mètodes d’anàlisi i de presa de decisions empresarials. |
|
AC4 |
Aplicar els conceptes, tècniques i mètodes als problemes estratègics de les empreses reals. |
|
Professional |
|
AP1 |
Conèixer els conceptes i les tècniques d’aplicació de l’establiment d’objectius, d’anàlisi, formulació i implantació de l’estratègia en empreses i organitzacions. |
|
AP2 |
Identificar i anticipar problemes empresarials rellevants, i proposar solucions. |
|
AP3 |
Aportar racionalitat en la presa de decisions estratègiques. |
|
AP4 |
Dissenyar l’estructura de l’organització i liderar les tasques dels col•laboradors. 9.Redactar informes estratègics i empresarials, i presentar-los i defensar-los en públic. |
|
AP5 |
Iniciar-se en la realització de projectes de consultoria i en la pràctica professional. |
|
Research |
|
AR1 |
Identificar les fonts d'informació econòmica i empresarial rellevant per a la recerca. |
|
AR2 |
Interpretar i analitzar les dades i derivant-ne conclusions científiques. |
|
AR4 |
Dominar els fonaments metodològics, científics i instrumentals d'investigació. |
|
AR5 |
Conèixer i saber utilitzar les tècniques quantitatives i qualitatives de recerca científica, tot iniciant-se en la realització de projectes de recerca. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
|
Common |
|
BC1 |
Creativitat: desenvolupar idees i projectes originals. |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa. |
|
BC3 |
Flexibilitat: disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants. |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva. |
|
BC5 |
Transferibilitat: aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica. |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable. |
|
BC8 |
Autoestima professional: comprendre el valor del propi coneixement i del seu impacte a la societat/comunitat. |
|
BC9 |
Disponibilitat a la participació compromesa en la vida social. |
|
BC10 |
Lideratge. |
|
BC11 |
Treballar en equip i gestionar equips. |
|
BC12 |
Asertivitat: comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes. |
|
BC13 |
Aprendre a aprendre. |
|
BC14 |
Planificació i organització. |
|
BC15 |
Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
|
Common |
|
CC1 |
Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del postgrau. |
|
CC2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau. |
|
CC3 |
Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau. |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals. |
|
CC6 |
Desenvolupament de processos d’incorporació al món del treball (per compte d’altres i/o emprenedoria). |
|
CC7 |
Having commintment with ethics and social responsibility as a citizen and a professional (Citizenship) |
|
CC8 |
Defining and developing an academic and professional project arisen at the university (Career guidance) |
Objectives |
Competences |
Comprendre la trascendència estratègica de l'emprenedoria i adquirir interès en la iniciativa de projectes de negoci propis |
AP2 AP3
|
BC2 BC5 BC6 BC13
|
CC3 CC7
|
Autodescobrir el nivell de competències personals que habiliten per emprendre projectes pròpis |
AC2 AC3 AP2 AR1
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC8 BC9 BC10 BC11 BC12 BC13 BC14 BC15
|
CC1 CC3 CC4 CC7 CC8
|
Entendre els aspectes necessaris per a la viabilitat d'un projecte empresarial |
AC1 AC3 AC4 AP1 AP2 AP4 AR1 AR5
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC6 BC10 BC13 BC14
|
CC1 CC2 CC4
|
Aprendre a desenvolupar un pla de negoci |
AC1 AC2 AC3 AC4 AP1 AP2 AP3 AP5 AR1 AR2 AR4
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC6 BC10 BC11 BC12 BC14 BC15
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC6 CC7 CC8
|
Aprendre a defensar el propi projecte empresarial davant de possibles inversors i practicar les tècniques de negociació |
AC1 AC4 AP2 AP3 AP5 AR1
|
BC1 BC10 BC12 BC14
|
CC1 CC2 CC4 CC6
|
Topic |
Sub-topic |
L'emprenedoria en l'actual context socioconòmic. |
. La necessitat d'emprendre
. La taxa d'activitat emprenedora
. Evolució de l'emprendoria
. Característiques de l'emprenedoria actual
. Sectors de futur i filons de negoci |
Característiques personals de l'emprenedor |
. Aprenentatge
. Percepció i processament.
. Autoavaluació sobre estils d'aprenentatge.
. Enfocament de david Kolb.
. Característiques personasls i conductes associades.
. Búsqueda i aprofitament de les oportunitats.
. Creativitat i generació d'idees.
|
Habilitats de treball |
. El treball en equip
. Objectius i fites.
. Recerca d'informació
. Planifiació estratègica i operativa
|
Potencialitats de l'emprenedor |
. Eficiència i qualitat
. Persistència.
. Domini del risc
. Xarxes de suport. |
El concepte de negoci |
. Reflexions prèvies a la concepció del negoci
. la generació de la idea
. Definició estratègica de l'empresa
. valoració de la idea
. Protecció del concepte. |
El pla d'empresa |
. Què és i per què serveix el pla d'empresa
. Estructura i contingut del pla d'emrpesa
. Consells per a la preparació del pla d'empresa
. L'equip humà.
. La definició del mercat
. El pla de màrqueting
. El pla d'operacions
. El pla econòmic financer.
. Aspectes jurídics i fiscals de la nova empresa |
La creació i posada en funcionament |
. Tràmits imprescindibles.
. Acceleradors del negoci. Franquícies i adquisició d'empreses.
. Els socis.
. El networking
. Llançament comercial |
Els recursos financers |
Fonds públics de suport a l'emprenedoria
Ajuts i subvencions
Finançament privat
Finançament bancari
Finançament alternatiu
Inversors privats
Capital risc
Fonds d'inversió col·lectiva
Mercat Alternatiu Borsari
Avals i garantia reciproca. |
|
Description |
Weight |
Assignments |
La valoració principal de l'assignatura es realitzarà a aprtir del pla d'empresa elaborat.
La nota serà global de grup i per tant cada membre tindrà la mateixa qualificació per aquest concepte. L'avaluació del treball pràctic suposarà el 50 % de la nota final. |
50%
|
Oral tests |
La presentació del pla d'empresa per part de tots els components del grup de treball serà avaluada a nivell individual 65% i col·lectiu 35 %. El conjunt d'aquesta avaluació suposarà el 25 % de la nota final. |
25% |
Objective short-answer tests |
Es ralitzarà una prova escrita de 5 preguntes curtes a desenvolupar en un sol foli. El pés de la prova escrita equivaldrà al 25 % de la nota final. |
25% |
|
Other comments and second exam session |
En l'avaluació de recuperació es tindran en compte els mateixos criteris de qualifiacació que a la primera. La qualificació del treball pràctic serà vàlida també per a la segona convocatòria. |
Basic |
Pere Segarra, Transparències de l'assignatura, Càtedra d'Emprenedoria, 2011
F.Campa (coordinador)., Guía Pràctica per a la Creació de Empreses, Càtedra d'Emprenedoria URV, 2009
Pedro Nueno, Emprendiendo hacia el 2020, Deusto, 2009
Alejandro Suarez Sánchez-Ocaña, Ha llegado la hora de montar tu empresa, Deusto, 2010
Javier Inaraza, Lanzate ya!, Planeta Empresa, 2010
A.Aragon, J.S.Baixauli, El reto de emprender: fctores clave, Civitas, 2010
F. Trias de Bes, El llibre negre de l'emprenedor, Empresa Activa, 2007
J.L.Vázquez Burguete, M.P. García, Pon en marcha tus ideas, Càtedra Bancaja Jóvenes Emprendedores, 2010
Diversos autors, Creació d'Empreses, ACCID, 2007
Albert Colomer, Passos i Costos per posar en marxa un projecte d'autoocupació, CPAC, 2004
|
|
Complementary |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |