DADES IDENTIFICATIVES 2010_11
Assignatura (*) INVESTIGACIÓ EN TÈCNIQUES QUALITATIVES DE RECERCA Codi 16615211
Ensenyament
Direcció Estratègica de l'Empresa (2010)
Cicle 3r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
GARCÍA ÁLVAREZ, MARÍA ERCILIA
Adreça electrònica mariaercilia.garcia@urv.cat
Professors/es
GARCÍA ÁLVAREZ, MARÍA ERCILIA
Web http://www.gerardryan.com
Descripció general i informació rellevant Examina tècniques qualitatives específiques i especialitzades i considera el seu ús pràctic en la investigació científica.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC2 Definir i analitzar els problemes empresarials complexos.
  AC4 Aplicar els conceptes, tècniques i mètodes als problemes estratègics de les empreses reals.
  Professionalitzador
  AP3 Aportar racionalitat en la presa de decisions estratègiques.
  Recerca
  AR1 Identificar les fonts d'informació econòmica i empresarial rellevant per a la recerca.
  AR2 Interpretar i analitzar les dades i derivant-ne conclusions científiques.
  AR3 Conèixer, analitzar i sistematitzar la bibliografia de recerca i els resultats d’investigació.
  AR5 Conèixer i saber utilitzar les tècniques quantitatives i qualitatives de recerca científica, tot iniciant-se en la realització de projectes de recerca.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Creativitat: desenvolupar idees i projectes originals.
  BC2 Treballar autònomament amb iniciativa.
  BC4 Resoldre problemes de manera efectiva.
  BC6 Actuar amb un esperit crític i responsable.
  BC7 Considerar l’ètica i la integritat intel•lectual com a valors essencials a la pràctica professional.
  BC11 Treballar en equip i gestionar equips.
  BC13 Aprendre a aprendre.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC2 Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau.
  CC4 Desenvolupament d’habilitats informacionals.
  CC5 Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Conèixer algunes de les principals tècniques en la investigació qualitativa. AC4
AR5
BC1
BC4
Saber utilitzar aquestes tècniques/eines en el treball de camp en la investigació qualitativa. AC2
BC4
BC6
BC7
BC11
CC2
CC5
Poder triar la tècnica qualitativa més adequada en cada context de recerca. AP3
AR1
BC1
BC2
BC13
CC4
Conèixer els fonaments de la anàlisi de les dades qualitatives. AR2
AR3
BC1
BC2
BC4
BC13
CC2

Continguts
Tema Subtema
Resum i repàs de continguts i coneixements de l’assignatura introductòria a les tècniques qualitatives de recerca. Què es va aprendre en la primera assignatura sobre aquest temari. Quins són els objectius d'aprenentatge per a aquesta asssignatura.
La reunió de grup (‘Focus groups’). Introducció
Metodologies
Definicions
Punts forts
Punts dèbils
El focus group virtual
La planificació del focus group
El 'questioning route'
La entrevista en profunditat Introducció
La societat 'entravista'
Definicions
Dimensions
Quan utilitzar la entravista
Forts i dèbils
Tipus i estil d'entravistes
Tipus de preguntes
El 'questioning route'
Preparació per la entravista
El diari personal Introducció i definicions
Quan es fa servir el diari personal?
Tipus de diaris
Com s'omplen?
Forts i dèbils
Les tècniques qualitatives i el treball de camp Com triar la tècnica més adequada
Preparació i ús de les tècniques
Introducció a l’anàlisi de les dades qualitatives Com són les dades qualitatives?
Com posar-hi ordre i significat
La presentació dels resultats basats en dades qualitatives Presentacions dels resultats i dels punts d'aprenentatge

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 1.5 2.5
 
Sessió Magistral
8 12 20
Resolució de problemes, exercicis
14 21 35
 
Atenció personalitzada
1 1.5 2.5
 
Proves pràctiques
4 6 10
Proves de desenvolupament
2 3 5
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Resum i repàs dels continguts de l'assignatura introductòria a les tècniques qualitatives de recerca
Sessió Magistral Introducció dels concepts relacionats amb l'assignatura
Resolució de problemes, exercicis Aplicació dels conceptes de l'assignatura al treball de camp

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Tutoria sobre el progrés de l'estudiant a l'assignatura.

Avaluació
  Descripció Pes
Proves pràctiques Treballs pràctics fent servir les tècniques qualitatives de recerca 60%
Proves de desenvolupament Examen final escrit sobre el contingut de l'assignatura 40%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica Anselm Strauss & Juliet Corbion, Basics of qualitative research, Second, Sage, Thousand Oaks, California
David Silverman, Doing qualitative research, , Sage, London

Complementària

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
TREBALL DE FI DE MÀSTER/165092118

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
INVESTIGACIÓ EN TÈCNIQUES QUANTITATIVES DE RECERCA/165092212

Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
PROCÉS D'INVESTIGACIÓ CIENTÍFICA/165092115
FONAMENTS DE TÈCNIQUES QUALITATIVES DE RECERCA/165092116
FONAMENTS DE TÈCNIQUES QUANTITATIVES DE RECERCA/165092117
INSTRUMENTS PER A LA DECISIÓ EN INCERTESA/165092213
VALORACIÓ DE LA PRODUCCIÓ CIENTÍFICA/165092214
 
Altres comentaris
És imprescindible haver cursat les assignatures següents abans de cursar aquesta: PROCÉS D´INVESTIGACIÓ CIENTÍFICA FONAMENTS DE TÈCNIQUES QUALITATIVES DE RECERCA
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent