Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
Professionalitzador |
|
Recerca |
|
AR4 |
Dominar els fonaments metodològics, científics i instrumentals d'investigació. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa. |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau. |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals. |
Objectius |
Competències |
Conèixer el funcionament de les funcions d'R que es poden utilitzar en l'àmbit de les Sèries Temporals
|
|
BC2 BC4
|
CC4
|
Familiaritzar-se amb diferents Sèries Temporals que es presenten en camps diversos de l'activitat científica y tècnica, en especial, en els àmbits de la Economia i les Finances |
AR4
|
BC2 BC4
|
CC2 CC4
|
Conèixer els fonaments subjacents a les Sèries Temporals anteriorment comentades |
AR4
|
BC2 BC4
|
CC4
|
Aprendre a ajustar models de Sèries Temporals en el domini del temps |
AR4
|
BC2 BC4
|
CC4
|
Aprendre a utilitzar els models ajustats per efectuar previsions |
AR4
|
BC2 BC4
|
CC4
|
Tema |
Subtema |
TEMA 1. Anàlisi de Sèries Temporals i llenguatge R
|
|
TEMA 2. Conceptes bàsics. Exemples motivadors |
|
TEMA 3. Tècniques descriptives simples |
|
TEMA 4. Models de Sèries Temporals. Ajust de models en el domini del temps |
|
TEMA 5. Previsió (Forecasting) |
|
TEMA 6. Introducció als processos estacionaris en el domini de la freqüència |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
11 |
10 |
21 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
16 |
16 |
32 |
Treballs |
|
12 |
0 |
12 |
|
Atenció personalitzada |
|
10 |
10 |
20 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessió d’introducció a l’assignatura on s’explica la metodologia, objectius, continguts i avaluació. |
Sessió Magistral |
Explicació dels continguts bàsics de l'assignatura per part del professor amb suport del paquet R |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Realització de les pràctiques informàtiques dels continguts de l'assignatura amb el programa R |
Treballs |
Realització d'un treball utilitzant el programa R |
Atenció personalitzada |
|
|
Descripció |
Seguiment individualitzat dels alumnes a través de tutories |
|
|
Descripció |
Pes |
Sessió Magistral |
Participació a classe |
20% |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Realització eficient del treball que en una sessió es sol·liciti per a la següent |
40% |
Treballs |
Realització eficient d'un treball d'investigació personal, o com a màxim, en grup de dues persones |
40% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Allerhand, M., A Tiny Handbook of R, 2011, Springer
Chatfield, C., The Analysis of Time Series. An Introduction, 2004, Chapman And Hall/ CRC
Cowpertwait, P. S. P; Metcalfe, A. V., Introductory Time Series with R, 2009, Springer
Shumway, R. H; Stoffer, D. S., Time Series Analysis and Its Applications with R Examples, 2011, Springer
Kendall, M; Dro, K., Time Series, 1990, Edward Arnold
Cryer, J. D.; Chan, K.S., Time Series Analysis with Applications in R, 2008, Springer
Hamilton, J. D., Time Series Analysis, 1994, Princeton University Press
Tsay, R. S., Analysis of Financial Time Series, 2010, Wiley
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|