DADES IDENTIFICATIVES 2012_13
Assignatura (*) INVESTIGACIÓ EN TÈCNIQUES QUANTITATIVES DE RECERCA Codi 16615212
Ensenyament
Direcció Estratègica de l'Empresa (2010)
Cicle 3r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
BORRELL VIDAL, MAXIMO
Adreça electrònica maximo.borrell@urv.cat
Professors/es
BORRELL VIDAL, MAXIMO
Web http://moodle.urv.net
Descripció general i informació rellevant Aquesta assignatura aprofundeix en l'ús de tècniques quantitatives en l'anàlisi de sèries temporals

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  Professionalitzador
  Recerca
  AR4 Dominar els fonaments metodològics, científics i instrumentals d'investigació.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC2 Treballar autònomament amb iniciativa.
  BC4 Resoldre problemes de manera efectiva.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC2 Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau.
  CC4 Desenvolupament d’habilitats informacionals.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Conèixer el funcionament de les funcions d'R que es poden utilitzar en l'àmbit de les Sèries Temporals BC2
BC4
CC4
Familiaritzar-se amb diferents Sèries Temporals que es presenten en camps diversos de l'activitat científica y tècnica, en especial, en els àmbits de la Economia i les Finances AR4
BC2
BC4
CC2
CC4
Conèixer els fonaments subjacents a les Sèries Temporals anteriorment comentades AR4
BC2
BC4
CC4
Aprendre a ajustar models de Sèries Temporals en el domini del temps AR4
BC2
BC4
CC4
Aprendre a utilitzar els models ajustats per efectuar previsions AR4
BC2
BC4
CC4

Continguts
Tema Subtema
TEMA 1. Anàlisi de Sèries Temporals i llenguatge R

TEMA 2. Conceptes bàsics. Exemples motivadors
TEMA 3. Tècniques descriptives simples
TEMA 4. Models de Sèries Temporals. Ajust de models en el domini del temps
TEMA 5. Previsió (Forecasting)
TEMA 6. Introducció als processos estacionaris en el domini de la freqüència

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
 
Sessió Magistral
11 10 21
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
16 16 32
Treballs
12 0 12
 
Atenció personalitzada
10 10 20
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Sessió d’introducció a l’assignatura on s’explica la metodologia, objectius, continguts i avaluació.
Sessió Magistral Explicació dels continguts bàsics de l'assignatura per part del professor amb suport del paquet R
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Realització de les pràctiques informàtiques dels continguts de l'assignatura amb el programa R
Treballs Realització d'un treball utilitzant el programa R
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Seguiment individualitzat dels alumnes a través de tutories

Avaluació
  Descripció Pes
Sessió Magistral Participació a classe 20%
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Realització eficient del treball que en una sessió es sol·liciti per a la següent 40%
Treballs Realització eficient d'un treball d'investigació personal, o com a màxim, en grup de dues persones 40%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica Allerhand, M., A Tiny Handbook of R, 2011, Springer
Chatfield, C., The Analysis of Time Series. An Introduction, 2004, Chapman And Hall/ CRC
Cowpertwait, P. S. P; Metcalfe, A. V., Introductory Time Series with R, 2009, Springer
Shumway, R. H; Stoffer, D. S., Time Series Analysis and Its Applications with R Examples, 2011, Springer
Kendall, M; Dro, K., Time Series, 1990, Edward Arnold
Cryer, J. D.; Chan, K.S., Time Series Analysis with Applications in R, 2008, Springer
Hamilton, J. D., Time Series Analysis, 1994, Princeton University Press
Tsay, R. S., Analysis of Financial Time Series, 2010, Wiley

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent