DADES IDENTIFICATIVES 2013_14
Assignatura (*) VALORACIÓ DE LA PRODUCCIÓ CIENTÍFICA Codi 16615214
Ensenyament
Direcció Estratègica de l'Empresa (2010)
Cicle 3r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Únic anual
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
SÁNCHEZ REBULL, MARÍA VICTORIA
Adreça electrònica mariavictoria.sanchez@urv.cat
eleni.papaoikonomou@urv.cat
Professors/es
SÁNCHEZ REBULL, MARÍA VICTORIA
PAPAOIKONOMOU ., ELENI
Web
Descripció general i informació rellevant Examina el sistema actual que s'utilitza per valorar la productivitat científica i contempla les estratègies bàsiques per entrar en aquest sistema.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Dominar els fonaments teòrics de la gestió d’empreses i de les seves àrees funcionals.
  AC2 Definir i analitzar els problemes empresarials complexos.
  Professionalitzador
  Recerca
  AR1 Identificar les fonts d'informació econòmica i empresarial rellevant per a la recerca.
  AR2 Interpretar i analitzar les dades i derivant-ne conclusions científiques.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
'Publish or Perish' - Entendre el repte dels professors universitaris: Publicar o morir. AC1
AC2
AR1
AR2
Conèixer els sistemes de rankings de les publicacions acadèmiques i científiques. AC1
AC2
AR1
AR2
Identificar i avaluar les publicacions científiques, acadèmiques, professionals i de devulgació. AR1
AR2
Classificar les diferents tipus de publicacions (revistes, jornals, 'working papers', etc). AR1
AR2
Saber com preparar un article per ser publicat. AC1
AC2
AR1
AR2

Continguts
Tema Subtema
Introduction to the subject and program
Identifying and developing your research topic
Journals, Rankings and Indices What are journals?
How to idenitfy the main journals in your area.
How to judge the quality of journals.
How to read journal articles.
How to carry out a literature review
The contents and structure of journal articles
Mapping your research topic and identifying the bodies of knowledge that have examined your topic
How to choose your research topic
Plagiarism: What is it and how do I avoid it? Plagiarism
How to reference
How to review a journal article
How to respond to reviewers criticisms
The acreditation system and the professional career of university professors in Spain and in the international context

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 2 4
 
Sessió Magistral
9 13.5 22.5
Presentacions / exposicions
5 7.5 12.5
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
8 12 20
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves de desenvolupament
2 3 5
Proves pràctiques
4 6 10
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Introducció i presentació de l'assignatura, el sistema l'avaluació, els continguts, etc.
Sessió Magistral Presentació i discussió dels conceptes de l'assignatura.
Presentacions / exposicions Treballs pràctiques, presentacions, etc.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Activitats a classe.
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Tutoria sobre el progrés de l'estudiant a l'assignatura.

Avaluació
  Descripció Pes
Proves pràctiques Avaluació continuada/ Treballs Pràctics 70%
Proves de desenvolupament Examen Final 10%
Altres

Participació activa a classe

20%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La segona convocatòria consistirà en un examen pel 100% de la nota de l'assignatura.


Fonts d'informació

Bàsica Abby Day, How to get research published in journals, , Gower, Hampshire
Gordon B. Davis & Clyde A. Parker, writing the doctoral dissertation, Segona, Barron's educational Series, New York,

Complementària

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
TREBALL DE FI DE MÀSTER/165092118

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
FONAMENTS DE TÈCNIQUES QUALITATIVES DE RECERCA/165092116
FONAMENTS DE TÈCNIQUES QUANTITATIVES DE RECERCA/165092117

Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
PROCÉS D'INVESTIGACIÓ CIENTÍFICA/165092115
 
Altres comentaris
Aquesta assignatura esta vinculada amb el treball final de recerca del màster. En aquest sentit les activitats d'avaluació continuada i les activitats pràctiques a classe estan dissenyades amb l'objectiu d'ajudar a l'estudiant a desenvolupar el seu treball final de recerca. Per tant és recomanable cursar aquesta assignatura simultàniament amb el Treball Final de Màster (recerca). This subject, including the continuous evaluation exercises and in class activities are all designed with the objective of assisting the student to develop the masters research project. Hence it is advisable to take this subject at the same time as the Masters Final Project (Research). Esta asignatura esta vinculada con el trabajo final de investigación del màster. En este sentido las actividades de evaluación continuada y las actividades prácticas a clase están diseñadas con el objetivo de ayudar al estudiante a desarrollar su trabajo final de master (investigación). Por lo tanto es recomendable cursar esta asignatura simultáneamente con el Trabajo Final de Màster (investigación)
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent