IDENTIFYING DATA 2013_14
Subject (*) VALUATION OF SCIENTIFIC PRODUCTION Code 16615214
Study programme
Strategic Management (2010)
Cycle 3rd
Descriptors Credits Type Year Period
3 Optional Only annual
Language
Castellà
Department Business Management
Coordinator
SÁNCHEZ REBULL, MARÍA VICTORIA
E-mail mariavictoria.sanchez@urv.cat
eleni.papaoikonomou@urv.cat
Lecturers
SÁNCHEZ REBULL, MARÍA VICTORIA
PAPAOIKONOMOU ., ELENI
Web
General description and relevant information Examina el sistema actual que s'utilitza per valorar la productivitat científica i contempla les estratègies bàsiques per entrar en aquest sistema.

Competences
Type A Code Competences Specific
  Common
  AC1 Dominar els fonaments teòrics de la gestió d’empreses i de les seves àrees funcionals.
  AC2 Definir i analitzar els problemes empresarials complexos.
  Professional
  Research
  AR1 Identificar les fonts d'informació econòmica i empresarial rellevant per a la recerca.
  AR2 Interpretar i analitzar les dades i derivant-ne conclusions científiques.
Type B Code Competences Transversal
  Common
Type C Code Competences Nuclear
  Common

Learning aims
Objectives Competences
'Publish or Perish' - Entendre el repte dels professors universitaris: Publicar o morir. AC1
AC2
AR1
AR2
Conèixer els sistemes de rankings de les publicacions acadèmiques i científiques. AC1
AC2
AR1
AR2
Identificar i avaluar les publicacions científiques, acadèmiques, professionals i de devulgació. AR1
AR2
Classificar les diferents tipus de publicacions (revistes, jornals, 'working papers', etc). AR1
AR2
Saber com preparar un article per ser publicat. AC1
AC2
AR1
AR2

Contents
Topic Sub-topic
Introduction to the subject and program
Identifying and developing your research topic
Journals, Rankings and Indices What are journals?
How to idenitfy the main journals in your area.
How to judge the quality of journals.
How to read journal articles.
How to carry out a literature review
The contents and structure of journal articles
Mapping your research topic and identifying the bodies of knowledge that have examined your topic
How to choose your research topic
Plagiarism: What is it and how do I avoid it? Plagiarism
How to reference
How to review a journal article
How to respond to reviewers criticisms
The acreditation system and the professional career of university professors in Spain and in the international context

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours Hours outside the classroom (**) Total hours
Introductory activities
2 2 4
 
Lecture
9 13.5 22.5
Presentations / expositions
5 7.5 12.5
Problem solving, classroom exercises
8 12 20
 
Personal tuition
1 0 1
 
Extended-answer tests
2 3 5
Practical tests
4 6 10
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Introducció i presentació de l'assignatura, el sistema l'avaluació, els continguts, etc.
Lecture Presentació i discussió dels conceptes de l'assignatura.
Presentations / expositions Treballs pràctiques, presentacions, etc.
Problem solving, classroom exercises Activitats a classe.
Personal tuition

Personalized attention
 
Personal tuition
Description
Tutoria sobre el progrés de l'estudiant a l'assignatura.

Assessment
  Description Weight
Practical tests Avaluació continuada/ Treballs Pràctics 70%
Extended-answer tests Examen Final 10%
Others

Participació activa a classe

20%
 
Other comments and second exam session

La segona convocatòria consistirà en un examen pel 100% de la nota de l'assignatura.


Sources of information

Basic Abby Day, How to get research published in journals, , Gower, Hampshire
Gordon B. Davis & Clyde A. Parker, writing the doctoral dissertation, Segona, Barron's educational Series, New York,

Complementary

Recommendations

Subjects that continue the syllabus
FINAL MASTER'S PROJECT/165092118

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
FUNDAMENTALS OF QUALITATIVE RESEARCH TECHNIQUES/165092116
FUNDAMENTALS OF QUANTITATIVE RESEARCH TECHNIQUES/165092117

Subjects that it is recommended to have taken before
SCIENTIFIC RESEARCH PROCESSES/165092115
 
Other comments
Aquesta assignatura esta vinculada amb el treball final de recerca del màster. En aquest sentit les activitats d'avaluació continuada i les activitats pràctiques a classe estan dissenyades amb l'objectiu d'ajudar a l'estudiant a desenvolupar el seu treball final de recerca. Per tant és recomanable cursar aquesta assignatura simultàniament amb el Treball Final de Màster (recerca). This subject, including the continuous evaluation exercises and in class activities are all designed with the objective of assisting the student to develop the masters research project. Hence it is advisable to take this subject at the same time as the Masters Final Project (Research). Esta asignatura esta vinculada con el trabajo final de investigación del màster. En este sentido las actividades de evaluación continuada y las actividades prácticas a clase están diseñadas con el objetivo de ayudar al estudiante a desarrollar su trabajo final de master (investigación). Por lo tanto es recomendable cursar esta asignatura simultáneamente con el Trabajo Final de Màster (investigación)
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.