IDENTIFYING DATA 2015_16
Subject (*) ADVANCED STRATEGIC MANAGEMENT Code 16625104
Study programme
Business Management (2012)
Cycle 2nd
Descriptors Credits Type Year Period
6 Compulsory First 1Q
Language
Castellà
Department Gestió d'Empreses
Coordinator
VIDAL SUÑÉ, ANTONI
E-mail antoni.vidal@urv.cat
Lecturers
VIDAL SUÑÉ, ANTONI
Web
General description and relevant information La asignatura analiza las principales estrategias corporativas en los nuevos contextos globales, así como su implantación, y las nuevas tendencias en dirección estratégica.

Competences
Type A Code Competences Specific
  Common
  AC1 Adquirir coneixements avançats en la direcció d'empreses en general i de les seves àrees funcionals. (C)
  AC2 Aplicar mètodes d'anàlisi per a la presa de decisions empresarials. (C)
  Professional
  AP1 Desenvolupar les habilitats necessàries per realitzar funcions directives en l'empresa. (P)
  AP2 Innovar i / o crear nous projectes empresarials que responguin a les necessitats detectades a través d'una anàlisi rigorosa. (P)
  Research
Type B Code Competences Transversal
  Common
  BC2 Effective solutions to complex problems
  BC3 Critical, logical and creative thinking, and an ability to innovate
  BC4 Autonomy, responsibility and initiative
  BC6 Clear and effective communication of information, ideas, problems and solutions in public or a specific technical field
Type C Code Competences Nuclear
  Common
  CC3 Be able to manage information and knowledge
  CC4 Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV
  CC5 Be committed to ethics and social responsibility as citizens and professionals

Learning aims
Objectives Competences
Introduir als estudiants en l'exploració de les idees més actuals de la direcció estratègica, i dels problemes associats amb el procés de generació d'estratègia. AC1
AC2
AP1
BC2
BC3
CC3
CC5
Examinar i avaluar les teories de la direcció estratègica contemporània. AC1
BC3
BC6
CC3
CC4
Desenvolupar la capacitat de pensar estratègicament en un entorn competitiu global. AC1
AC2
AP1
BC2
BC3
BC4
CC3
CC4
CC5
Examinar els temes més actuals de recerca en la direcció estratègica. AC1
AP2
BC3
BC4
CC3
CC4

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1. PANORAMA DE LA DIRECCIÓN ESTRATÉGICA 1.1. Concepto de estrategia.
1.2. Niveles de la estrategia: corporativo y competitivo.
1.3. Análisis interno de la empresa.
1.4. Análisis externo de la empresa.
1.5. Estrategias competitivas.
TEMA 2. ESTRATEGIAS CORPORATIVAS DE CRECIMIENTO Y DESARROLLO 2.1. Estrategias de desarrollo y crecimiento.
2.2. Definición de UEN y estrategias de diversificación.
2.3. Gestión de empresas diversificadas.
2.4. Estrategias según el ciclo de vida de la industria.
2.5. Estrategias de reestructuración
TEMA 3. ESTRATEGIAS CORPORATIVAS EN UN CONTEXTO GLOBAL 3.1. Globalización e internacionalización.
3.2. Cooperación empresarial.
3.3. Innovación y estrategias tecnológicas.
3.4. Clusters industriales y de innovación (estrategia de especialización inteligente).
3.5. Modelos de negocio y Strategic Entrepreneurship.

TEMA 4. LA IMPLEMENTACIÓN DE LA ESTRATEGIA EMPRESARIAL 4.1. Los objetivos estratégicos de la empresa.
4.2.Toma de decisiones estratégicas: estrategia y teoría de juegos.
4.3. Estructura organizativa y estrategia.
4.4. Cultura empresarial y estrategia.
4.5. Gestión del conocimiento y aprendizaje organizativo.
4.6. Control estratégico y gobierno corporativo.

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours Hours outside the classroom (**) Total hours
Introductory activities
2 0 2
 
Lecture
30 30 60
Problem solving, classroom exercises
15 15.5 30.5
Presentations / expositions
15 5 20
 
Personal tuition
10 0 10
 
Practical tests
2 12.5 14.5
Objective multiple-choice tests
1 12 13
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Presentació dels continguts de l'assignatura, del professorat, del sistema d'avaluació i de la dinàmica i funcionament de les classes.
Lecture Exposició per part del professorat dels continguts teòrics i pràctics de l'assignatura, però amb la participació activa dels estudiants.
Problem solving, classroom exercises Formulació, anàlisi, resolució i debat de problemes i exercicis relacionats amb la temàtica de l'assignatura.
Presentations / expositions Exposició oral per part dels estudiants i posterior debat d'un tema concret o article relacionat amb la temàtica de l'assignatura (a realitzar en equip).
Personal tuition Temps que el professorat de l'assignatura dedica a orientar els estudiants en el seu aprenentatge i a resoldre els dubtes que els li sorgeixin. Aquesta atenció personalitzada es realitza en el despatx del professorat en l'horari establert a tal efecte.

Personalized attention
 
Personal tuition
Description
Temps que el professorat de l'assignatura dedica a orientar els estudiants en el seu aprenentatge i a resoldre els dubtes que els li sorgeixin. Aquesta atenció personalitzada es realitza en el despatx del professorat en l'horari establert a tal efecte.

Assessment
  Description Weight
Problem solving, classroom exercises Lliurament al llarg del curs de la resolució de diversos casos pràctics, exercicis, comentaris d'articles, etc. 30%
Presentations / expositions Exposició a classe i posterior debat d'un tema concret o d'un article (a realitzar en equip). 20%
Practical tests Part pràctica de la prova integral (sobre tots els continguts de l'assignatura) 25%
Objective multiple-choice tests Part teòrica de la prova integral (sobre tots els continguts de l'assignatura), de tipus test 25%
 
Other comments and second exam session

La segona convocatòria consistirà en una prova integral que suposarà el 100% de la qualificació (amb dues parts: 1) part teòrica tipus test, el 50%; i 2) part pràctica de casos, l'altre 50%.

No obstant, per aquells estudiants que disposin en 1a convocatòria de nota de les activitats d'avaluació continuada s'aplicarà en 2a convocatòria aquella que resulti ser més alta entre les dues situacions següents:

a) La nota obtinguda en la prova integral teòrico-pràctica que es realitzi en 2a convocatòria (el 100% de la qualificació final s'obté d'aquest examen).

b) La mitjana ponderada entre la nota de la prova integral (examen) realitzat en 2a convocatòria (que pondera un 25% la part teòrica i un 25% la part pràctica) i les notes obtingudes en 1a convocatòria en l'avaluació de les activitats, presentacions i debats (que pondera un 50%).

Durant la realització de les proves integrals (exàmens), tant de la 1a convocatòria com de la 2a convocatòria i, si és el cas, de la convocatòria addicional, així com de les activitats d'avaluació continuada a realitzar durant el curs, els estudiants no podran tindre al seu abast cap tipus de dispositiu de comunicació i transmissió de dades (en el seu cas, hauran d'estar apagats i guardats).


Sources of information

Basic GRANT, R. M., Dirección estratégica: Conceptos, técnicas y aplicaciones., 2006 (o última edició), Madrid: Thomson-Civitas.
JOHNSON, G.; SCHOLES, K. i WHITTINGTON, R., Dirección estratégica. Análisis de la estrategia de las organizaciones., 2006 (o última edició), Madrid: Pearson Prentice Hall.
NAVAS, J. E. I GUERRAS, L. A., La dirección estratégica de la empresa. Teoría y aplicaciones., 2007 (o última edició), Madrid: Thomson-Civitas.
THOMPSON, A. A. Jr.;STRICKLAND III, A. J. i GAMBLE, J. E., Administración estratégica:Teoría y casos., 2012 (o última edició), México: McGraw-Hill.

Complementary BRUNET, I. i VIDAL, A. , Empresa y recursos organizativos. , 2004, Madrid: Pirámide.
BRUNET, I. i VIDAL, A., El gobierno del factor humano., 2007, Madrid: Delta.
DIXIT, A. K. i NALEBUFF, B. J., Pensar estratégicamente: Un arma decisiva en los negocios, la política y la vida diaria. , 1992, Barcelona: Antoni Bosch Editor.
FERNÁNDEZ SÁNCHEZ, E., Dirección estratégica de la empresa: Fundamentos y puesta en práctica. , 2005, Madrid: Delta.
GARCÍA DÍEZ, J., Clusters: Competir colaborando., 2011, Oleiros (A Coruña): Netbiblo.
GARCÍA PÉREZ, G. , Estrategias de internacionalización de la empresa: Cómo realizar negocios internacionales. , 2012, Madrid: Pirámide.
KURATKO, D. F. i AUDRETSCH, D. B. , "Strategic Entrepreneurship: Exploring Different Perspectives of an Emerging Concept". DISPONIBLE A: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1540-6520.2008.00278.x/full, 2009, Entrepreneurship Theory & Practice, 33(1):1-17
PORTER, M. E., Ser competitivo: Nuevas aportaciones y conclusiones., 2003 (o última edició), Bilbao: Deusto.
SCHILLING, M. A. , Dirección estratégica de la innovación tecnológica. , 2008 (o última edició), Madrid: McGraw-Hill
VENTURA VICTORIA, J., Análisis estratégico de la empresa., 2008, Madrid: Paraninfo

Recommendations


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.