Type A
|
Code |
Competences Specific |
|
Common |
|
AC1 |
Adquirir coneixements avançats en la direcció d'empreses en general i de les seves àrees funcionals. (C) |
|
AC2 |
Aplicar mètodes d'anàlisi per a la presa de decisions empresarials. (C) |
|
Professional |
|
AP1 |
Desenvolupar les habilitats necessàries per realitzar funcions directives en l'empresa. (P) |
|
AP2 |
Innovar i / o crear nous projectes empresarials que responguin a les necessitats detectades a través d'una anàlisi rigorosa. (P) |
|
Research |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
|
Common |
|
BC2 |
Effective solutions to complex problems |
|
BC3 |
Critical, logical and creative thinking, and an ability to innovate |
|
BC4 |
Autonomy, responsibility and initiative |
|
BC6 |
Clear and effective communication of information, ideas, problems and solutions in public or a specific technical field |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
|
Common |
|
CC3 |
Be able to manage information and knowledge |
|
CC4 |
Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV |
|
CC5 |
Be committed to ethics and social responsibility as citizens and professionals |
Objectives |
Competences |
Introduir als estudiants en l'exploració de les idees més actuals de la direcció estratègica, i dels problemes associats amb el procés de generació d'estratègia. |
AC1 AC2 AP1
|
BC2 BC3
|
CC3 CC5
|
Examinar i avaluar les teories de la direcció estratègica contemporània. |
AC1
|
BC3 BC6
|
CC3 CC4
|
Desenvolupar la capacitat de pensar estratègicament en un entorn competitiu global. |
AC1 AC2 AP1
|
BC2 BC3 BC4
|
CC3 CC4 CC5
|
Examinar els temes més actuals de recerca en la direcció estratègica. |
AC1 AP2
|
BC3 BC4
|
CC3 CC4
|
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1. PANORAMA DE LA DIRECCIÓN ESTRATÉGICA |
1.1. Concepto y proceso de la estrategia.
1.2. Objetivo estratégico: creación de valor.
1.3. Análisis interno y externo de la empresa.
1.4. Estrategias competitivas. |
TEMA 2. ESTRATEGIAS CORPORATIVAS |
2.1. Estrategias de desarrollo y crecimiento.
2.2. Gestión de empresas diversificadas.
2.3. Estrategias de internacionalización.
2.4. Estrategias tecnológicas y de innovación. |
TEMA 3. IMPLEMENTACIÓN DE LA ESTRATEGIA |
3.1. Modelos de negocio.
3.2. Innovación de valor y océanos azules.
3.3. Clusters industriales y de innovación.
3.4. Gestión del conocimiento y aprendizaje organizativo.
3.5. Decisiones estratégicas y teoría de juegos.
3.6. Ética en las organizaciones. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours |
Hours outside the classroom |
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
0 |
1 |
|
Lecture |
|
30 |
30 |
60 |
Problem solving, classroom exercises |
|
15 |
20 |
35 |
Assignments |
|
1 |
24 |
25 |
|
Personal tuition |
|
1 |
0 |
1 |
|
Mixed tests |
|
28 |
0 |
28 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació dels continguts de l'assignatura, del professorat, del sistema d'avaluació i de la dinàmica i funcionament de les classes. |
Lecture |
Exposició per part del professorat dels continguts teòrics i pràctics de l'assignatura, però amb la participació activa dels estudiants. |
Problem solving, classroom exercises |
Formulació, anàlisi, resolució i debat de problemes i exercicis relacionats amb la temàtica de l'assignatura. |
Assignments |
Elaboración en equipo (formado por 3 integrantes) de un trabajo monográfico relacionado con algún aspecto concreto de la dirección estratégica en empresas. |
Personal tuition |
Temps que el professorat de l'assignatura dedica a orientar els estudiants en el seu aprenentatge i a resoldre els dubtes que els li sorgeixin. Aquesta atenció personalitzada es realitza en el despatx del professorat en l'horari establert a tal efecte. |
|
Description |
Temps que el professorat de l'assignatura dedica a orientar els estudiants en el seu aprenentatge i a resoldre els dubtes que els li sorgeixin. Aquesta atenció personalitzada es realitza en el despatx del professorat en l'horari establert a tal efecte. |
|
|
Description |
Weight |
Assignments |
Elaboración en equipo (formado por 3 integrantes) de un trabajo monográfico relacionado con algún aspecto concreto de la dirección estratégica en empresas. |
40% |
Mixed tests |
Prueba integral (examen) sobre el conjunto de contenidos de la asignatura.
Consta de dos partes, una teórica tipo test, y otra práctica de resolución de ejercicios y/o casos. |
60% |
|
Other comments and second exam session |
La segunda convocatoria consistirá en una prueba integral (100% de la nota, la cual constará de dos partes: una teórica tipo test, y otra práctica de resolución de ejercicios y/o casos |
Basic |
GRANT, R. M., Dirección estratégica: Conceptos, técnicas y aplicaciones., 2006 (o última edició), Madrid: Thomson-Civitas.
JOHNSON, G.; SCHOLES, K. i WHITTINGTON, R., Dirección estratégica. Análisis de la estrategia de las organizaciones., 2006 (o última edició), Madrid: Pearson Prentice Hall.
NAVAS, J. E. I GUERRAS, L. A., La dirección estratégica de la empresa. Teoría y aplicaciones., 2007 (o última edició), Madrid: Thomson-Civitas.
THOMPSON, A. A. Jr.;STRICKLAND III, A. J. i GAMBLE, J. E., Administración estratégica:Teoría y casos., 2012 (o última edició), México: McGraw-Hill.
|
|
Complementary |
BRUNET, I. i VIDAL, A., El gobierno del factor humano., 2007, Madrid: Delta.
DIXIT, A. K. i NALEBUFF, B. J., Pensar estratégicamente: Un arma decisiva en los negocios, la política y la vida diaria. , 1992, Barcelona: Antoni Bosch Editor.
FERNÁNDEZ SÁNCHEZ, E., Dirección estratégica de la empresa: Fundamentos y puesta en práctica. , 2005, Madrid: Delta.
GARCÍA DÍEZ, J., Clusters: Competir colaborando., 2011, Oleiros (A Coruña): Netbiblo.
GARCÍA PÉREZ, G. , Estrategias de internacionalización de la empresa: Cómo realizar negocios internacionales. , 2012, Madrid: Pirámide.
PORTER, M. E., Ser competitivo: Nuevas aportaciones y conclusiones., 2003 (o última edició), Bilbao: Deusto.
SCHILLING, M. A. , Dirección estratégica de la innovación tecnológica. , 2008 (o última edició), Madrid: McGraw-Hill
VENTURA VICTORIA, J., Análisis estratégico de la empresa., 2008, Madrid: Paraninfo
|
|
|
Other comments |
Los estudiantes podrán asistir a las clases de la asignatura "Dirección Estratégica Avanzada" del Máster en Dirección de Empresas (2016). |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|