IDENTIFYING DATA 2016_17
Subject (*) THE CONSULTANCY PROCESS Code 16625203
Study programme
Business Management (2012)
Cycle 2nd
Descriptors Credits Type Year Period
3 Optional 2Q
Language
Català
Department Business Management
Coordinator
CAMPA PLANAS, FERNANDO
E-mail fernando.campa@urv.cat
mariajesus.blasco@urv.cat
Lecturers
CAMPA PLANAS, FERNANDO
BLASCO PÉREZ, MARIA JESUS
Web
General description and relevant information Procés de Consultoria pretén aportar a l’estudiant una introducció a l’activitat professional de la consultoria, tant externa com interna. L’assignatura planteja la pràctica de la consultoria com a procés, des de l’entrada a l’organització i la detecció de les necessitats del client fins a la conclusió de la relació consultor-empresa.

Competences
Type A Code Competences Specific
  Common
  AC1 Adquirir coneixements avançats en la direcció d'empreses en general i de les seves àrees funcionals. (C)
  AC2 Aplicar mètodes d'anàlisi per a la presa de decisions empresarials. (C)
  Professional
  AP1 Desenvolupar les habilitats necessàries per realitzar funcions directives en l'empresa. (P)
  AP2 Innovar i / o crear nous projectes empresarials que responguin a les necessitats detectades a través d'una anàlisi rigorosa. (P)
  Research
Type B Code Competences Transversal
  Common
  BC2 Effective solutions to complex problems
  BC3 Critical, logical and creative thinking, and an ability to innovate
  BC4 Autonomy, responsibility and initiative
  BC5 Teamwork, collaboration and sharing of responsibility
  BC6 Clear and effective communication of information, ideas, problems and solutions in public or a specific technical field
Type C Code Competences Nuclear
  Common
  CC3 Be able to manage information and knowledge
  CC4 Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV
  CC6 Be able to define and develop their academic and professional project

Learning aims
Objectives Competences
Apreciar la complexitat de l'activitat professional de la consultoria AC2
AP1
AP2
CC3
Conèixer el sector de la consultoria des de les persperctives de possibles clients i/o professionals AC1
AP1
AP2
CC6
Dissenyar un procés de consultoria per a una empresa AC1
AP1
AP2
BC4
CC4
Identificar i practicar les habilitats necessàries per tal de desenvolupar el rol de consultor AP2
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
Utilitzar els principis de la consultoria per saber triar un consultor adequat a l'organització AP2
CC6
Aplicar els principis de la consultoria a les diferents funcions empresarials i a diversos tipus d'empresa AC1
AC2
AP1
AP2
CC4
CC6

Contents
Topic Sub-topic
Introducció a la consultoria Naturalesa i propòsit de la consultoria
Consultoria interna i externa
El sector de la consultoria
La consultoria com a carrera professional
El procés de consultoria Entrada a l’organització
La proposta / contracte
Diagnosi
Propostes d’acció
Implementació
Tancament
Els rols del consultor Habilitats del consultor i el seu desenvolupament
Postures epistemològiques davant la consultoria
Rang d’estils de consultoria
La gestió de la relació consultor-client
Els clients de la consultoria Qui són els clients del consultor?
Com triar a un consultor?
La consultoria en les diverses funcions empresarials i en les diverses empreses Gestió estratègica
Finances
Recursos Humans
Marketing
TIC
Diferents tipus d’empreses

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours Hours outside the classroom (**) Total hours
Introductory activities
2 0 2
 
Lecture
12 0 12
Seminars
6 3 9
Problem solving, classroom exercises
5 10 15
Project proposal
5 10 15
Presentations / expositions
5 10 15
 
Personal tuition
5 0 5
 
Extended-answer tests
2 0 2
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Presentació del programa de l'assignatura, els seus continguts, metodologia i criteris d'avaluació.
Discussió oberta sobre els coneixements i experiències prèvies dels estudiants en la temàtica de l'assignatura.
Lecture Mitjançant classes magistrals presencials, s’introdueix el contingut teòric de l’assignatura als estudiants. S’expliquen les fonts d’informació principals de cada tema i s’espera que l’estudiant profunditzi el seu coneixement del temari a base d’estudi personal a fora de l’entorn de l’aula.
Seminars Diversos consultors participaran en la classe realitzant un seminari sobre les seves pròpies experiències professionals dels temes tractats en les sessions magistrals
Problem solving, classroom exercises Consisteix en una sèrie d’activitats pràctiques relacionades amb el contingut de l’assignatura. Aquesta activitats es faran a l’aula durant les hores de classe i, en alguns casos, s'hauran de portar preparades.
Hi cal la participació activa de cada estudiant.
Project proposal És la fase preparatòria del treball de l'assignatura, i previ a la seva exposició.
Es portarà el material en progrés per tal d'avaluar el seu progrés satisfactori.
Presentations / expositions Exposició oral per part dels alumnes d'un treball sobre un tema assignat.
Tots els estudiants estaràn assignats a un equip de treball i hauran de presentar el seu treball en públic.
Discussió i valoració de les exposicions en el si de la classe, amb participació de tots els estudiants.
Personal tuition

Personalized attention
 
Personal tuition
Description
Durant les sessions dedicades als equips de treball, en forma de tutories, hi haurà la possibilitat de plantejar dubtes de forma individual i en equip. Addicionalment, els estudiants poden quedar amb els professors abans o després de les sessions presencials per resoldre dubtes. Per qüestions concretes, es poden plantejar via email (mireia.valverde@urv.cat i fernando.campa@urv.cat).

Assessment
  Description Weight
Problem solving, classroom exercises Participació activa en les activitats experiencials proposades a l'aula 25
Project proposal .
Presentations / expositions Exposició oral per part dels alumnes d'un treball sobre un tema assignat.
Tots els estudiants estaràn assignats a un equip de treball i hauran de presentar el seu treball en públic.
Discussió i valoració de les exposicions en el si de la classe, amb participació de tots els estudiants.
35
Extended-answer tests Prova final on es requereix integrar els coneixements i habilitats de tots els temes vistos en l'assignatura.
Examen individual escrit.
Cal obtenir almenys un 40% (4/10) en la nota d'aquest examen per tal de que faci mitja amb la resta d'elements de l'avaluació.
40
 
Other comments and second exam session

La segona convocatoria serà un examen final sense considerar les proves i treballs de la primera convocatoria


Sources of information

Basic Quijano, S. , Dirección de recursos humanos y consultoría en las organizaciones, , 2006
Lambert, T, Manual de consultoría: cómo iniciarse y crecer en el mundo de la consultoría, , 2001

Complementary

Recommendations


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.