Type A
|
Code |
Competences Specific |
|
Common |
|
AC1 |
Adquirir coneixements avançats en la direcció d'empreses en general i de les seves àrees funcionals. (C) |
|
AC2 |
Aplicar mètodes d'anàlisi per a la presa de decisions empresarials. (C) |
|
Professional |
|
Research |
|
AR1 |
Conèixer el procés d'investigació científica. (I) |
|
AR2 |
Utilitzar les tècniques tant quantitatives com qualitatives per desenvolupar un projecte de recerca en l'àmbit de l'economia de l'empresa. (I) |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
|
Common |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
|
Common |
Objectives |
Competences |
Entender las asunciones básicas del paradigma de investigación cualitativo |
AC1 AC2
|
|
|
Conocer el nivel de aplicación del paradigma cualitativo en la investigación empresaria actual |
AC1 AC2
|
|
|
Iniciar a los alumnos en el diseño de la investigación |
AC1 AC2
|
|
|
Ayudar a los estudiantes a desarrollar habilidades de recopilación y análisis de datos cualitativos. |
AR1 AR2
|
|
|
Introducir a los estudiantes en las implicaciones metodológicas y éticas de las asunciones de la investigación cualitativa |
AR1 AR2
|
|
|
Topic |
Sub-topic |
1 - LA REUNIÓ DE GRUP (‘FOCUS GROUPS’). |
Introducció
Metodologies
Definicions
Punts forts
Punts dèbils
El focus group virtual
La planificació del focus group
El 'questioning route'
|
2 - LA ENTREVISTA EN PROFUNDITAT |
Introducció
La societat 'entrevista'
Definicions
Dimensions
Quan utilitzar la entravista
Forts i dèbils
Tipus i estil d'entravistes
Tipus de preguntes
El 'questioning route'
Preparació per la entrevista
|
3 - EL DIARI PERSONAL |
Introducció i definicions
Quan es fa servir el diari personal?
Tipus de diaris
Com s'omplen?
Forts i dèbils
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours |
Hours outside the classroom |
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
|
Seminars |
|
9 |
13.5 |
22.5 |
Presentations / expositions |
|
3 |
4.5 |
7.5 |
Problem solving, classroom exercises |
|
3.2 |
4.8 |
8 |
Assignments |
|
13 |
19.5 |
32.5 |
|
Personal tuition |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentación del programa de la asignatura, explicación de sus contenidos y exposición de su desarrollo y método de evaluación.
|
Seminars |
Presentación y discusión en profundidad de un tema sobre la base de una selección de artículos trabajados previamente por el alumano. |
Presentations / expositions |
Presentación de las críticas de los distintos trabajos y discusión entre grupos. |
Problem solving, classroom exercises |
Ejercicios de práctica metodologica |
Assignments |
Trabajo de investigación cooperativo |
Personal tuition |
|
|
Presentations / expositions |
Assignments |
Personal tuition |
|
Description |
Se fijarán sesiones de tutorización de proyecto por grupo. Para consultas individuales del alumno se realizará previa cita concertada con el profesor. |
|
|
Description |
Weight |
Seminars |
Participació activa a classe |
5% |
Presentations / expositions |
Part dels 2 treballs d'avaluació continuada |
20% |
Problem solving, classroom exercises |
Participació activa a classe |
5% |
Assignments |
2 treballs d'avaluacio continuada
|
40% |
Others |
Examen Final |
30% |
|
Other comments and second exam session |
La segona convocatòria consistirà en un examen pel 100% de la nota de l'assignatura. |
Basic |
García, E (Comp), Fundamentos de técnicas cualitatiavs de investigación (Lecturas), ,
, Selección artículos de aplicación metodológica, Espacio moodle de la asignatura,
|
|
Complementary |
Berg, B, Qualitative Research for the Social Sciences, 1998 (3ª edición), Allyn Bacon
Silverman, D, Qualitative Research:Theory, Method and Practice, 2004, Sage, London
Boje, D., Narrative Methods for Organization and Communication Research, 2001, Sage, London
Gbirch, Carol, Qualitative data analysis, 2007, sage, london
Janesick, Valerie J., "Stretching" exercices for qualitative researchers, 2003, sage, london
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|