IDENTIFYING DATA 2016_17
Subject (*) QUALITATIVE RESEARCH TECHNIQUES I Code 16625210
Study programme
Business Management (2012)
Cycle 1st & 2nd
Descriptors Credits Type Year Period
3 Optional 2Q
Language
Català
Department Business Management
Coordinator
RYAN ., GERARD ANTHONY
E-mail gerard.ryan@urv.cat
mar.pamies@urv.cat
Lecturers
RYAN ., GERARD ANTHONY
PÀMIES PALLISÉ, MARIA DEL MAR
Web
General description and relevant information Introdueix les tècniques qualitatives de la recerca i considera les situacions adequades pel seu ús en les investigacions científiques.

Competences
Type A Code Competences Specific
  Common
  AC1 Adquirir coneixements avançats en la direcció d'empreses en general i de les seves àrees funcionals. (C)
  AC2 Aplicar mètodes d'anàlisi per a la presa de decisions empresarials. (C)
  Professional
  Research
  AR1 Conèixer el procés d'investigació científica. (I)
  AR2 Utilitzar les tècniques tant quantitatives com qualitatives per desenvolupar un projecte de recerca en l'àmbit de l'economia de l'empresa. (I)
Type B Code Competences Transversal
  Common
Type C Code Competences Nuclear
  Common

Learning aims
Objectives Competences
Entender las asunciones básicas del paradigma de investigación cualitativo AC1
AC2
Conocer el nivel de aplicación del paradigma cualitativo en la investigación empresaria actual AC1
AC2
Iniciar a los alumnos en el diseño de la investigación AC1
AC2
Ayudar a los estudiantes a desarrollar habilidades de recopilación y análisis de datos cualitativos. AR1
AR2
Introducir a los estudiantes en las implicaciones metodológicas y éticas de las asunciones de la investigación cualitativa AR1
AR2

Contents
Topic Sub-topic
1 - LA REUNIÓ DE GRUP (‘FOCUS GROUPS’). Introducció
Metodologies
Definicions
Punts forts
Punts dèbils
El focus group virtual
La planificació del focus group
El 'questioning route'
2 - LA ENTREVISTA EN PROFUNDITAT Introducció
La societat 'entrevista'
Definicions
Dimensions
Quan utilitzar la entravista
Forts i dèbils
Tipus i estil d'entravistes
Tipus de preguntes
El 'questioning route'
Preparació per la entrevista
3 - EL DIARI PERSONAL Introducció i definicions
Quan es fa servir el diari personal?
Tipus de diaris
Com s'omplen?
Forts i dèbils

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours Hours outside the classroom (**) Total hours
Introductory activities
1 1.5 2.5
 
Seminars
9 13.5 22.5
Presentations / expositions
3 4.5 7.5
Problem solving, classroom exercises
3.2 4.8 8
Assignments
13 19.5 32.5
 
Personal tuition
2 0 2
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Presentación del programa de la asignatura, explicación de sus contenidos y exposición de su desarrollo y método de evaluación.
Seminars Presentación y discusión en profundidad de un tema sobre la base de una selección de artículos trabajados previamente por el alumano.
Presentations / expositions Presentación de las críticas de los distintos trabajos y discusión entre grupos.
Problem solving, classroom exercises Ejercicios de práctica metodologica
Assignments Trabajo de investigación cooperativo
Personal tuition

Personalized attention
 
Presentations / expositions
Assignments
Personal tuition
Description
Se fijarán sesiones de tutorización de proyecto por grupo. Para consultas individuales del alumno se realizará previa cita concertada con el profesor.

Assessment
  Description Weight
Seminars Participació activa a classe 5%
Presentations / expositions Part dels 2 treballs d'avaluació continuada 20%
Problem solving, classroom exercises Participació activa a classe 5%
Assignments 2 treballs d'avaluacio continuada
40%
Others

Examen Final

30%
 
Other comments and second exam session

La segona convocatòria consistirà en un examen pel 100% de la nota de l'assignatura.


Sources of information

Basic García, E (Comp), Fundamentos de técnicas cualitatiavs de investigación (Lecturas), ,
, Selección artículos de aplicación metodológica, Espacio moodle de la asignatura,

Complementary Berg, B, Qualitative Research for the Social Sciences, 1998 (3ª edición), Allyn Bacon
Silverman, D, Qualitative Research:Theory, Method and Practice, 2004, Sage, London
Boje, D., Narrative Methods for Organization and Communication Research, 2001, Sage, London
Gbirch, Carol, Qualitative data analysis, 2007, sage, london
Janesick, Valerie J., "Stretching" exercices for qualitative researchers, 2003, sage, london

Recommendations


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.