DADES IDENTIFICATIVES 2014_15
Assignatura (*) PROCÉS D'INVESTIGACIÓ Codi 16625214
Ensenyament
Direcció d'Empreses (2012)
Cicle 1r i 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa AN
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
VALVERDE APARICIO, MIREIA
Adreça electrònica mireia.valverde@urv.cat
Professors/es
VALVERDE APARICIO, MIREIA
Web
Descripció general i informació rellevant Identifica i estudia les fases en el procés de la investigació científica en l'àmbit de la gestió d'empreses.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  Professionalitzador
  Recerca
  AR1 Conèixer el procés d'investigació científica. (I)
  AR2 Utilitzar les tècniques tant quantitatives com qualitatives per desenvolupar un projecte de recerca en l'àmbit de l'economia de l'empresa. (I)
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Aprendre a aprendre.
  BC3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Entendre la investigació científica com un procés. AR1
Identificar i entendre les fases en el procés, saber les decisions i accions relacionades amb cada fase. AR1
AR2
Familiaritzar-se amb l'estructura i contingut d'una tesi doctoral i altres treballs de recerca. BC1
BC3

Continguts
Tema Subtema
Introducció i Presentació de l'assignatura. Presentació programa assignatura.
Resum global dels continguts a estudiar.
Explicació del sistema d'avaluació.
Estructura i Continguts de la Tesi Doctoral. Estructura.
Continguts.
Identificació del Tema de Recerca. Com identificar el tema de recerca.
La Revisió de la Literatura. Identificació de les àrees de coneixement relacionats amb el tema de recerca.

Aspectes pràctis: bases de dades d'articles i software de gestió de referències.

'Mapping' el tema.
La Pregunta de Recerca. Com arribar a formular la preguntar de recerca.
Espistemologia, Metodologia i Tècniques de Recerca. Mètodes qualitatius.
Mètodes quantitatius.
El Treball de Camp. Identificar el context.
Com accedir al camp de recerca (individus i organitzacions).
L'Anàlisi de les Dades. Tècniques d'anàlisi.
Els Resultats, Implicacions i Conclusions. La presentació dels resultats.
Treure conclusions i identificar futures línies de recerca.


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 2 4
 
Sessió Magistral
12 12 24
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
12 12 24
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves mixtes
2 20 22
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Introducció i presentació de l'assignatura, el sistema l'avaluació, els continguts, etc.
Sessió Magistral Presentació i discussió dels concepts de l'assignatura amb la participació activa dels estudiants.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Treballs pràctics, presentacions, etc.
Atenció personalitzada Utilització de les hores d'atenció a l'estudiant per a resoldre qüestions i dubtes concrets. Es recomana confirmar cita prèviament.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Tutoria sobre la situació i progrés dels estudiants a l'assignatura. En hores de consulta o per email a: mireia.valverde@urv.cat. Es recomana confirmar cita prèviament a les visites presencials.

Avaluació
  Descripció Pes
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Treballs explicats i assignats durant la sessió de presentació de l'assignatura. 50%
Proves mixtes Prova integral: Examen Final 40%
Altres

Prova integral: Participació activa al llarg de l'assignatura i valoració dels treballs dels altres estudiants.

10%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La segona convocatòria es determinarà a partir de la prova final i els exercicis presentats prèviament a aquesta.

Els estudiants que hagin suspès o no s'hagin presentat a la primera convocatòria hauran de parlar amb la professora per determinar quines parts de l'avaluació caldrà tornar a realitzar.


Fonts d'informació

Bàsica Alan Berkeley Thomas, Research Concepts for Management Studies, , Routledge, Oxon, 2006
John W. Creswell, Research design. Qualitative, quantitative and mixed method approaches, , Sage, Thousand Oaks, California, 2009

S'indicaran lectures específiques per a cada sessió.

Complementària

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
TÈCNIQUES QUALITATIVES DE RECERCA I/16625210
TÈCNIQUES QUANTITATIVES DE RECERCA I/16625208
TÈCNIQUES QUALITATIVES DE RECERCA II/16625211
VALORACIÓ DE LA PRODUCCIÓ CIENTÍFICA/16625215
TÈCNIQUES QUANTITATIVES DE RECERCA II/16625209

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
TREBALL DE FI DE MÀSTER/16625301

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent