IDENTIFYING DATA 2016_17
Subject (*) VALUATION OF SCIENTIFIC PRODUCTION Code 16625215
Study programme
Business Management (2012)
Cycle 1st & 2nd
Descriptors Credits Type Year Period
3 Optional 2Q
Language
Català
Department Business Management
Coordinator
SÁNCHEZ REBULL, MARÍA VICTORIA
E-mail mariavictoria.sanchez@urv.cat
gerard.ryan@urv.cat
Lecturers
SÁNCHEZ REBULL, MARÍA VICTORIA
RYAN ., GERARD ANTHONY
Web
General description and relevant information Examina el sistema actual que s'utilitza per valorar la productivitat científica i contempla les estratègies bàsiques per entrar en aquest sistema.

Competences
Type A Code Competences Specific
  Common
  AC1 Adquirir coneixements avançats en la direcció d'empreses en general i de les seves àrees funcionals. (C)
  AC2 Aplicar mètodes d'anàlisi per a la presa de decisions empresarials. (C)
  Professional
  AP2 Innovar i / o crear nous projectes empresarials que responguin a les necessitats detectades a través d'una anàlisi rigorosa. (P)
  Research
  AR1 Conèixer el procés d'investigació científica. (I)
  AR2 Utilitzar les tècniques tant quantitatives com qualitatives per desenvolupar un projecte de recerca en l'àmbit de l'economia de l'empresa. (I)
Type B Code Competences Transversal
  Common
Type C Code Competences Nuclear
  Common

Learning aims
Objectives Competences
'Publish or Perish' - Entendre el repte dels professors universitaris: Publicar o morir. AC1
AC2
Conèixer els sistemes de rankings de les publicacions acadèmiques i científiques. AR1
AR2
Identificar i avaluar les publicacions científiques, acadèmiques, professionals i de devulgació. AC1
AC2
Classificar les diferents tipus de publicacions (revistes, jornals, 'working papers', etc). AP2
AR1
Saber com preparar un article per ser publicat. AC1
AC2
AR1
AR2

Contents
Topic Sub-topic
Introduction to the subject and program
Identifying and developing your research topic
Journals, Rankings and Indices What are journals?
How to idenitfy the main journals in your area.
How to judge the quality of journals.
How to read journal articles.
How to carry out a literature review
The contents and structure of journal articles
Mapping your research topic and identifying the bodies of knowledge that have examined your topic
How to choose your research topic
Plagiarism: What is it and how do I avoid it? Plagiarism
How to reference
How to review a journal article
How to respond to reviewers criticisms
The acreditation system and the professional career of university professors in Spain and in the international context

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours Hours outside the classroom (**) Total hours
Introductory activities
2 2 4
 
Lecture
9 13.5 22.5
Presentations / expositions
5 7.5 12.5
Problem solving, classroom exercises
8 12 20
 
Personal tuition
1 0 1
 
Extended-answer tests
2 3 5
Practical tests
4 6 10
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Introducció i presentació de l'assignatura, el sistema l'avaluació, els continguts, etc.
Lecture Presentació i discussió dels conceptes de l'assignatura.
Presentations / expositions Treballs pràctiques, presentacions, etc.
Problem solving, classroom exercises Activitats a classe.
Personal tuition

Personalized attention
 
Personal tuition
Description
Tutoria sobre el progrés de l'estudiant a l'assignatura.

Assessment
  Description Weight
Extended-answer tests Examen Final 10%
Practical tests Avaluació continuada/ Treballs Pràctics 70%
Others

Participació activa a classe

20%
 
Other comments and second exam session

La segona convocatòria consistirà en un examen pel 100% de la nota.


Sources of information

Basic Abby Day, How to get research published in journals, , Gower, Hampshire
Gordon B. Davis & Clyde A. Parker, writing the doctoral dissertation, Segona, Barron's educational Series, New York,

Complementary

Recommendations


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.