Type A
|
Code |
Competences Specific |
|
Common |
|
AC2 |
Aplicar mètodes d'anàlisi per a la presa de decisions empresarials. (C) |
|
Professional |
|
Research |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
|
Common |
|
BC2 |
Effective solutions to complex problems |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
|
Common |
|
CC3 |
Be able to manage information and knowledge |
Objectives |
Competences |
Conèixer el funcionament dels mercats de renda fixa |
AC2
|
BC2
|
CC3
|
Relacionar la inversió en actius de renda fixa amb els riscos associats a aquest tipus d'inversió |
AC2
|
BC2
|
CC3
|
Aplicar els instruments gestió del risc d'interès en la inversió en actius de renda fixa |
AC2
|
BC2
|
CC3
|
Conèixer les diferents estratègies de gestió de carteres de renda fixa i saber implementar-les |
AC2
|
BC2
|
CC3
|
Topic |
Sub-topic |
Tema 1. Actius financers. Actius i mercats de renda fixa |
1.1. Concepte i tipus d'actius
1.2. Estructures financeres d'un actiu de renda fixa
1.3. Els mercats de renda fixa pública i privada |
Tema 2. Valor, rendibilitat i risc d'un actiu de renda fixa |
2.1. Valoració i preu d'un actiu de renda fixa
2.2. Rendibilitat d'un actiu de renda fixa
2.3. Riscos associats a un actiu de renda fixa
2.4. El risc d'interès: risc de reinversió i risc de preu |
Tema 3. Tipus d'interès als mercats de renda fixa |
3.1. Tipus d'interès spot o al comptat
3.2. Tipus forward o implícits
3.3. Estructura temporal dels tipus d'interès i corba de rendibilitat
3.4. Teories explicatives de l'ETTI |
Tema 4. Quantificació del risc d'interès: duració i mesures complementàries |
4.1. Introducció
4.2. Duració d'un actiu de renda fixa
4.3. Propietats de la duració
4.4. Utilitats de la duració
4.5. Mesures complementàries a la duració: convexitat i dispersió dels fluxos al voltant de l'horitzó planificador |
Tema 5. Estratègies de gestió de cateres |
5.1. Gestió passiva basada en la immunització
5.2. Gestió activa
5.3. Estratègies mixtes |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours |
Hours outside the classroom |
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
0 |
1 |
|
Lecture |
|
13 |
23 |
36 |
Problem solving, classroom exercises |
|
8 |
8 |
16 |
Problem solving, exercises |
|
0 |
15 |
15 |
|
Personal tuition |
|
4 |
0 |
4 |
|
Practical tests |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Es recollirà informació sobre el perfil dels estudiants i es presentarà l'assignatura (objectius, continguts, fonts bibliogràfiques, criteris d'avaluació,...) |
Lecture |
Exposició del contingut de l'assignatura |
Problem solving, classroom exercises |
A partir d'un llistat prèviament elaborat o bé dels casos que espontàniament surtin en el desenvolupament de l'assignatura s'analitzaran i resoldran exercicis/problemes a l'aula |
Problem solving, exercises |
Es demanarà a l'estudiant que creï, enunciï, plantegi i resolgui un problema relacionat amb els continguts de l'assignatura. Es requerirà la inclusió d'uns elements mínims de garanteixin treballar amb les diferents parts del contigut que s'avaluï. |
Personal tuition |
|
|
Personal tuition |
Problem solving, classroom exercises |
|
Description |
Durant els temps que es dediqui a la resolució de problemes i pràctiques a l'aula, s'atendrà, guiarà i seguirà individualment el treball de cada estudiant. Al mateix temps es posarà a disposició de l'alumne un horari d'atenció personalitzada per resoldre qualsevol dubte que li sorgeixi durant el procés d'aprenentatge. |
|
|
Description |
Weight |
Problem solving, exercises |
L'estudiant haurà de resoldre, individualment o en grups de dos estudiants, dos exercicis al llarg del curs. |
30% (15% cada exercici) |
Practical tests |
Al final de la formació i de forma individualitzada caldrà resoldre un examen pràctic, raonant el comportament del decisor en cada una de les situacions que es plantegin. |
70%. Per a una avaluació positiva de l'assignatura cal obtenir un mínim de 4 punts sobre 10 en aquesta prova |
|
Other comments and second exam session |
En segona convocatòria l'avaluació es realitzarà amb una prova pràctica que tindrà un pes del 100% |
Basic |
|
Borrego Rodríguez, A.; García Estévez, P. (2002) Productos financieros. Madrid, Prentice Hall.
Fabozzi, F.J.; Modigliani, F.; Ferri, M.G. (1996) Mercados e instituciones financieras. México, Prentice Hall.
Ferruz Agudo, L.; Portillo Tarragona, M. P.; Sarto Marzal, J.L. (2005) Dirección financiera del riesgo de interés. Madrid, Pirámide.
Meneu, V.; Navarro, E.; Barreira, M.T. (1992) Análisis y gestión del riesgo de interés. Barcelona, Ariel Economía. |
Complementary |
|
Córdoba Bueno, M. (2003) Análisis Financiero. Renta fija: fundamentos y operaciones. Madrid, Thomson.
Martín Marín, J.L.; Trujillo Ponce, A. (2004) Manual de Mercados Financieros. Madrid, Thomson.
Palomo Zurdo, R.J.; Mateu Gordon, R.J. (2004) Productos financieros y operaciones de inversión. Madrid, Instituto Superior de Técnicas y Prácticas Bancarias. |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|