Topic |
Sub-topic |
Tema 1: EMPRESA I EMPRESARI |
1.1 Introducció conceptual a l'empresa: organització i sistema
1.2 Funcions de l'empresa com a agent econòmic
1.3 Classes d'empreses
1.4 La figura de l'empresari i de l'emprenedor. El pla d'empresa
|
Tema 2: L'ENTORN EMPRESARIAL |
2.1 L'entorn: Concepte, naturalesa i factors
2.2 La resposta de l'empresa a l'entorn: La direcció estratègica
2.3 Eines d'anàlisi de l'entorn
2.4 Sistemes de suport a la presa de decisions
2.5 L'ètica i la responsabilitat social corporativa |
Tema 3: LA COMPETITIVITAT EMPRESARIAL |
3.1 Competitivitat: Conceptes bàsics i anàlisi de les dimensions i els factors competitius
3.2 Recursos i capacitats de l'empresa
3.3 Estratègies competitives i de creixement |
Tema 4: ELS SUBSISTEMES EMPRESARIALS |
4.1 Subsistema d'administració: Nivells i funcions de decisió administrativa
4.2 El subsistema productiu i d'operacions: Anàlisi de la productivitat
4.3 El subsistema de recursos humans: la motivació i el desenvolupament de les persones
4.4 El subsistema comercial i de marketing
4.5 Subsistema financer i d'inversió
|
Description |
Seguiment i orientació individual del alumne. Temps reservat per atendre i resoldre dubtes a les hores de consulta establertes en el despatx dels professors. |
|
Other comments and second exam session |
La qualificació en la 2a convocatòria s'obtindrà com aquella que resulti ser més alta entre les dues següents: a) La nota obtinguda en la prova integral teòrico-pràctica que es realitzi en 2a convocatòria (el 100% de la qualificació final s'obté d'aquest examen). b) La mitjana ponderada entre la nota de la prova integral (examen) realitzat en 2a convocatòria (que pondera un 50%) i les notes obtingudes en 1a convocatòria en l'avaluació de les presentacions / exposicions (que pondera un 15%) i dels treballs (que ponderen un 35%). En cap cas es guardaran notes per a cursos posteriors. |
Basic |
E. Bueno Campos, Curso básico de economía de la empresa: un enfoque de organización., Pirámide, 2002
A.M. Castillo Clavero, Introducción a la economía y administración de empresas., Pirámide, 2003
A. Aguirre Sádaba, Fundamentos de economía y administración de empresas., Pirámide, 1992
J. Díez de Castro; C. lópez Redondo; B. Barreiro Fernández y M.A. López Cabarcos, Administración de Empresas. Dirigir en la sociedad del conocimiento., Pirámide, 2002
|
|
Complementary |
E. Bueno; I. Cruz y J.J. Durán, Economía de la empresa: análisis de las desiciones empresariales., Pirámide, 15ª edición 1992
E. Pérez Gorostegui, Economía de la empresa aplicada., Pirámide, 1990
M.J. Hernandez Ortiz, Casos prácticos de administración y organización de empresas., Pirámide, 2000
S. García Moreno; J.J. Nájera sánchez y M. Rico García., Organización y administración de empresas. Una visión práctica., ESIC, 2001
J. García del Junco y C. Casanueva Rocha, Prácticas de la gestión empresarial., Mc Graw-Hill, 2000
E. Martín; J.L. Galán; V. Barroso y J. Cossío, Problemas de economía de la empresa., Pirámide, 1996
E. Díez de Castro; J.L. Galán y E. Martín, Introducción a la economía de la empresa., Pirámide, 2 volumenes 1996
E. Pérez Gorostegui, Economía de la empresa: introducción., Ceura, 1994
A.S. Suárez, Curso de introducción a la economía de la empresa., Pirámide, 1991
F. Campa Planas, Guia pràctica per a la creació d'empreses, URV, 2010
X. Triadó Ivern, P. Aparicio Chueca, N. Jaría Chacón, A. Elasri Ejjaberi, Administración de la empresa. Teoría y práctica, Mc Graw-Hill, 2011
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|