Type A
|
Code |
Competences Specific |
|
Common |
|
AC1 |
Ser capaç d'analitzar i interpretar l'entorn per poder prendre decisions en l'àmbit de la gestió empresarial. |
|
AC2 |
Tenir l'habilitat per utilitzar adequadament les eines, tècniques i models d'anàlisi que ha d'aplicar a l'estudi de situacions noves o canviants per optimitzar l'eficiència i eficàcia en l'empresa. |
|
AC3 |
Assolir una visió integrada de totes les dimensions de l'empresa: externa, interna i la de les persones que la formen per a ser capaç d'analitzar els problemes i buscar en equip solucions que permetin assolir els seus objectius estratègics, considerant una gestió socialment responsable. |
|
AC4 |
Desenvolupar les capacitats d'innovació i creativitat empresarial que permetin a l'estudiant detectar oportunitats de l'entorn, dur a terme iniciatives emprenedores o emprendre projectes innovadors. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
|
Common |
|
BC1 |
Learning to learn |
|
BC2 |
Effective solutions to complex problems |
|
BC3 |
Critical, logical and creative thinking, and an ability to innovate |
|
BC4 |
Autonomy, responsibility and initiative |
|
BC5 |
Teamwork, collaboration and sharing of responsibility |
|
BC6 |
Clear and effective communication of information, ideas, problems and solutions in public or a specific technical field |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
|
Common |
|
CC2 |
Be advanced users of the information and communication technologies |
|
CC3 |
Be able to manage information and knowledge |
|
CC4 |
Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV |
|
CC5 |
Be committed to ethics and social responsibility as citizens and professionals |
|
CC6 |
Be able to define and develop their academic and professional project |
Objectives |
Competences |
1. Comprendre l'objectiu de la comptabilitat |
AC1 AC2 AC3 AC4
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC6
|
CC3 CC4 CC5 CC6
|
2. Conèixer com es realitza la captació, mesura, valoració i representació comptable de les operacions realitzades per l'empresa. |
AC1 AC2 AC3 AC4
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC6
|
CC2 CC3 CC4 CC5 CC6
|
3. Captar els fets comptables mitjançant els assentaments |
AC1 AC2 AC3 AC4
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6
|
CC2 CC3 CC4 CC6
|
4. Aplicar les normes de valoració per la captació dels fets comptables. |
AC1 AC2 AC3 AC4
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC6
|
CC2 CC3 CC4 CC5 CC6
|
5. Adaptar-se a les diferents realitats econòmiques i empresarials analitzades. |
AC1 AC2 AC3 AC4
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6
|
CC2 CC3 CC4 CC5 CC6
|
6. Conèixer el procés comptable per la elaboració de la informació comptable sobre la situació i els resultats de l'empresa. |
AC1 AC2 AC3 AC4
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6
|
CC2 CC3 CC4 CC5 CC6
|
7. Elaborar Balanços i inventaris |
AC1 AC2 AC3 AC4
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6
|
CC2 CC3 CC4 CC5 CC6
|
8. Realitzar les operacions de regularització a l'objecte de calcular el resultat. |
AC1 AC2 AC3 AC4
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6
|
CC2 CC3 CC4 CC5 CC6
|
9. Capacitar per a l'elaboració de la informació de síntesi continguda als comptes anuals
|
AC1 AC2 AC3 AC4
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6
|
CC2 CC3 CC4 CC5 CC6
|
10. Conèixer el Pla General de Comptabilitat aplicant les normes al tractament comptable de les diferents magnituds econòmiques. |
AC1 AC2 AC3
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6
|
CC2 CC3 CC4 CC5 CC6
|
Topic |
Sub-topic |
PART I: FONAMENTS DE LA COMPTABILITAT |
TEMA 1: LA INFORMACIÓ COMPTABLE
1. El sistema d'informació comptable
2. El subjecte o entitat comptable.
3. Comptabilitat financera i comptabilitat de gestió
el pla general de comptabilitat
TEMA 2: EL BALANÇ: ACTIUS, PASSIUS I PATRIMONI NET
1. Concepte de riquesa o patrimoni
2. Concepte de renda
3. Equació del balanç
4. Actius, passius, i patrimoni net
5. Classificacions en el balanç de situació
6. Classes d'Actius
7. Classes de passius.
TEMA 3: FETS COMPTABLES I PARTIDA DOBLE
1. Els fets comptables: Concepte
2. La partida doble: concepte dels fets comptables.
3. Els nou tipus de fets comptables simples
4. Fets comptables permutatius i modificatius
TEMA 4: COMPTE DE PÈRDUES I GUANYS: INGRESSOS I DESPESES
1. El resultat comptable o renda de l'empresa
2. Mètodes per calcular el resultat.
3. Ingressos
4. Despeses
5. Compte de Pèrdues i Guanys
6. Principis comptables: Les hipòtesis bàsiques
|
PART II: EL CICLE COMPTABLE |
TEMA 5: ELS REGISTRES COMPTABLES
1. Els comptes
2. Funcionament dels comptes
3. El Llibre Diari
4. El Llibre Major
5. El Balanç de Comprovació
6. Operacions en els comptes i terminologia
TEMA 6: EL PROCÉS DE REGULARITZACIÓ
1. El cicle comptable: concepte i fases
2. Les operacions de regularització
3. Ajustaments de periodificació
4. Ajustos per amortització
5. Ajustos per reclassificació
TEMA 7: ESTATS COMPTABLES FINALS I TANCAMENT DE COMPTES
1. Classificació dels saldos ajustats
2. Preparació dels estats comptables finals
3. El procés de liquidació i tancament de l'exercici
4. L'impost sobre beneficis
5. Altres principis comptables
TEMA 8: CICLE COMPTABLE DE L'EMPRESA COMERCIAL
1. L'empresa comercial
2. L'inventari de mercaderies
3. Criteris de valoració
4. Inventari permanent
5. Inventari periòdic
|
PART III: ELEMENTS PATRIMONIALS |
TTEMA 9: ACTIUS I PASSIUS CIRCULANTS O CORRENTS
1. Existències comercials: classes i mètodes de valoració
2. Crèdits i dèbits per operacions comercials
3. Comptes amb el personal i impostos
TEMA 10: ACTIUS NO CORRENTS
1. Concepte i classificació
2. Tractament comptable: qüestions més rellevants
TEMA 11: PATRIMONI NET I PASSIUS NO CORRENTS
1. Patrimoni Net
2. Passius no corrents
3. Préstecs a llarg termini
4. Emprèstits d'obligacions i bons
TEMA 12: RÈGIM JURÍDIC DE LA COMPTABILITAT
1. Textos legals fonamentals
2. Llibres obligatoris i la seva legalització
3. Els comptes anuals
|
PART IV: COMPTABILITAT DE SOCIETATS |
TEMA 13: LA FUNDACIÓ DE LA SOCIETAT ANÒNIMA
1. Fundació de la societat anònima.
2. Aportacions no dineràries.
3. Accionistes morosos.
4. Problemàtica comptable.
TEMA 14: AMPLIACIONS I REDUCCIONS DE CAPITAL EN LA SOCIETAT ANÒNIMA
1.Normativa legal de l’ampliació.
2 Problemàtica comptable de les ampliacions.
3.Normativa legal de la reducció.
4 Problemàtica comptable de les reduccions.
TEMA 15: DISSOLUCIÓ I LIQUIDACIÓ DE LA SOCIETAT
1. Concepte i causes de la dissolució.
2. Concepte de liquidació.
3. Normativa legal de la dissolució i la liquidació.
4. Problemàtica comptable de la dissolució i la liquidació.
TEMA 16: ALTRES FORMES SOCIALS
1. Societat de responsabilitat limitada
2. Societats no mercantils
2.1 Societat cooperativa
2.2 Entitats sense finalitat lucrativa
3. Problemàtica comptable |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours |
Hours outside the classroom |
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
2 |
4 |
6 |
|
Lecture |
|
22 |
44 |
66 |
Problem solving, classroom exercises |
|
18 |
18 |
36 |
Problem solving, classroom exercises |
|
4 |
4 |
8 |
Assignments |
|
2 |
12 |
14 |
|
Personal tuition |
|
4 |
0 |
4 |
|
Objective short-answer tests |
|
4 |
4 |
8 |
Practical tests |
|
4 |
4 |
8 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació del programa analític i desenvolupament de l’assignatura. |
Lecture |
Explicació a l’aula, dels diferents continguts del programa de l’assignatura per part del professor. |
Problem solving, classroom exercises |
Plantejament i resolució d’exercicis i supòsits d’aplicació dels diferents temes amb la participació activa dels estudiants. |
Problem solving, classroom exercises |
Plantejament i resolució d’exercicis i supòsits d’aplicació dels diferents temes amb pes a la nota final de l'avaluació. |
Assignments |
Cas que el professor sol.liciti la realització d'exercicis per part dels alumnes, la seva presentació en els terminis establerts podrà computar en la nota de l'avaluació |
Personal tuition |
|
|
Personal tuition |
Assignments |
Problem solving, classroom exercises |
Lecture |
Problem solving, classroom exercises |
Practical tests |
|
Description |
Resolució individualitzada de qüestions relatives a la matèria objecte d'estudi per part del professor a instàncies de l'estudiant.
|
|
|
Description |
Weight |
Problem solving, classroom exercises |
Durant el semestre es sol·licitarà a l'alumne la resolució d'exercicis sobre els temes tractats. |
10% |
Objective short-answer tests |
Durant el semestre es realitzaran proves teòrico-pràctica sobre els continguts de l'assignatura explicats, on es plantejaran preguntes objectives de resposta curta. |
40% |
Practical tests |
Al final del semestre: Realització per part de l’alumne d'una prova on haurà de demostrar i posar en pràctica els coneixements adquirits:
- Constarà
a) d'un supòsit pràctic corresponent als continguts de les parts I, II y III de l’assignatura
b) supòsit pràctic corresponent als continguts de la part IV de l'assignatura |
Apartat a): 40%
Apartat b): 10%
|
|
Other comments and second exam session |
La prova d'avaluació de la 2ª convocatòria consistirà en un examen final amb un pes del 100% de la nota, en la data oficial del calendari d'exàmens del Màster. |
Basic |
MUÑOZ MERCHANTE, A., Fundamentos de contabilidad, Editorial universitaria Ramón Areces, Madrid
ICAC, REAL DECRETO 1514/2007 de 16 de noviembre, PLAN GENERAL DE CONTABILIDAD, 2007, BOE, Madrid
GALLEGO DIEZ, E.; VARA Y VARA, M., Manual práctivo de contabilidad financiera, Pirámide, Madrid
MONTESINOS JULVE, V. (coord), Introducción a la contabilidad financiera. Un enfoque internacional, Ariel Economia, Madrid
, Legislación mercantil Básica, ,
|
- Contabilidad financiera: Nuevo Plan General de Contabilidad y de PYMES. J. Wande-Berghe Lozano, C. Bañón. Editorial Pirámide. - Contabilidad Financiera: Un enfoque actual. C. Mallo y A. Pulido. Editorial Paraninfo. - Plan General de Contabilidad. A. Pedro Gómez, P. Rodríguez Sanz, F. Alcarz Quiles, J. Wande-Berghe Lozano, C. Bañón. Editorial Pirámide. - Ejercicios resueltos y comentados con el Nuevo Plan General de Contabilidad. F. Gómez, O. Amat. ACCID. |
Complementary |
|
|
Subjects that continue the syllabus |
CORPORATE FINANCE I/16645111 | FINANCIAL ASSESSMENT/16645106 | COST ACCOUNTING/16645112 | ANALYSIS OF ACCOUNTING INFORMATION/16645110 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|