DADES IDENTIFICATIVES 2015_16
Assignatura (*) MÀRQUETING I Codi 16645103
Ensenyament
Gestió d'Empreses (2013)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Primer AN
Llengua d'impartició
Català
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
GENÉ ALBESA, JAUME
Adreça electrònica
Professors/es
Web http://www.jaumegene.com
Descripció general i informació rellevant Introducció a les estratègies i tàctiques del màrqueting
Com a conseqüència de l'extinció del pla d'estudi que estàs cursant, en aquesta assignatura només tindràs dret a examen. Per conèixer la data de realització de l'examen consulta a l'apartat d'horaris de les assignatures. En cas d'haver de sol·licitar convocatòria extraordinària recorda que per poder matricular aquest dret d'examen hauràs de presentar una sol·licitud a la secretaria del teu Campus/Centre.

Continguts
Tema Subtema
Tema 1 . El concepte i el contingut del màrqueting 1.1. El concepte de màrqueting
1.2. El contingut del màrqueting
1.3. La gestió del màrqueting a l'empresa
1.4. Les diferents òptiques en la gestió del màrqueting
1.5. Camps d'actuació del màrqueting
1.6. Crítiques al màrqueting
Tema 2. Planificacio estratègica i procés de marketing. 2.1 La planificació estratègica corporativa.
2.2 Estratègies competitives
2.3 Estratègies de creixement
2.4 El procés de marketing estratègic
Tema 3 . L'entorn de màrqueting

3.1. L'entorn de màrqueting
3.2. El microentorn de màrqueting
3.3. El macroentorn de màrqueting
3.4. La vigilància o monitorització de l'entorn
3.5. Identificació de les forces competidores

Tema 4. La informació del mercat 4.1 El sistema d’informació de màrqueting.
4.2 Concepte i objectiu de la investigació del mercat.
4.3 Tipus d’investigació de mercats.
4.4 Les fonts d’informació.
4.5 El procés d’investigació de mercats
Tema 5 . La segmentació del mercat i el posicionament 5.1. El significat de la segmentació
5.2. Els criteris de segmentació
5.3. Estratègies de segmentació
5.4. El procés de segmentació i la identificació del mercat-objectiu
5.5 Marketing one-to-one
5.6. El posicionament en el mercat

Atenció personalitzada
Descripció
Al despatx previa cita amb el professor.

Avaluació
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Examen de tot el contingut.


Fonts d'informació
Bàsica Martin Armario, E, Marketing, , Ariel

Complementària

Ryan. G (Coordinador) 2007. El Procés de Màrqueting. Publicacions URV.

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent