Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC2 |
Tenir l'habilitat per utilitzar adequadament les eines, tècniques i models d'anàlisi que ha d'aplicar a l'estudi de situacions noves o canviants per optimitzar l'eficiència i eficàcia en l'empresa. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC2 |
Resoldre problemes complexos en contextos multidisciplinars relacionats amb el camp d'estudi. |
|
BC5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Objectius |
Competències |
Conocer las tipologías de elementos de coste y el sistema más habitual para su valoración |
|
BC2
|
|
Conocer y aplicar el sistema de costes por las secciones, identificando las diferencias más importantes en relación a otros sistemas de costes |
AC2
|
BC2
|
|
Tomar conciencia de la importancia de la determinación de los costes como información básica para la gestión empresarial |
|
BC5
|
CC3
|
Trabajar en equipo en la aplicación de modelos de costey saber defender su trabajo |
|
BC2 BC5
|
|
Tema |
Subtema |
PART 1. CONCEPTES BÀSICS DE COMPTABILITAT DE COSTOS
|
TEMA 1. INTRODUCCIÓ A LA COMPTABILITAT DE COSTOS I DE GESTIÓ.
1.1. Concepte i objectius de comptabilitat de costos i de gestió
1.2. Concepte de cost
1.3. Diferència entre cost, despesa i pagament
1.4. Classificació de costos
|
PART 2. ELEMENTS DE COST
|
TEMA 2. COSTOS DE MATERIALS
2.1. Classes de costos de materials
2.2. Valoració d'entrades de materials
2.3. Valoració de consums i existències finals
TEMA 3. ALTRES COSTOS
3.1. Costos de personal
3.2. Costos de depreciació d'actius
3.3. Costos de TSSE
3.4. Altres costos generals
|
PART 3. SISTEMES DE COSTOS
|
TEMA 4. SISTEMA DE COSTOS PER SECCIONS
4.1. Introducció, concepte i objectius
4.2. Seccions en l'empresa turística. Classificació
4.3. Repartiment primari i secundari de costos
4.4. Unitat d'obra
4.5. Marges i resultats
TEMA 5. SISTEMA DE COSTOS ESTÀNDARDS I PRESSUPOSTATS
5.1. Introducció, concepte i objectius
5.2. Classe de costos estàndards i pressupostats
5.3. Càlcul de desviacions
5.4. Marges i resultats
TEMA 6. ABC
6.1. Introducció
6.2. Conceptes clau
6.3. Classificació d'activitats
6.4. Metodologia de càlcul
6.5. Cas pràctic
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
20 |
20 |
40 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
8 |
8 |
16 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
4 |
6 |
Treballs |
|
3 |
3 |
6 |
|
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Actividades orientadas a tomar contacto y recoger información Presentación de los contenidos de la asignatura y de la metodología de evaluación. |
Sessió Magistral |
Exposición de los diferentes contenidos del temario de la asignatura |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Formulación, resolución y debate de algún problema/ejercicio de un tema de la asignatura |
Presentacions / exposicions |
Defensa en grupo del trabajo elaborado para la asignatura ante el resto de compañeros del aula. |
Treballs |
Trabajo en grupo sobre la globalidad de las materias impartidas en la asignatura sobre un caso real o ficticio de una empresa |
Atenció personalitzada |
Espacio de consulta tanto a nivel individual por las dudas que puedan surgir a un estudiante en el seguimiento de la asignatura, como a nivel de grupo para supervisar el avance del trabajo y realizar recomendaciones. |
|
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
Sessió Magistral |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Presentacions / exposicions |
Treballs |
Proves objectives de tipus test |
|
Descripció |
Espacio de consulta tanto a nivel individual por las dudas que puedan surgir a un estudiante en el seguimiento de la asignatura, como a nivel de grupo para supervisar el avance del trabajo y realizar recomendaciones.
La atención personalizada individual podrá realizarse por e-mail o bien, en el despacho, previa confirmación de día y horario por parte del estudiante y del profesor.
El día, hora, formato y contenido de la atención personalizada en grupo estará fijada previamente. |
|
|
Descripció |
Pes |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Participación y debate en clase
Resolución de problemas propuestos en el aula |
10% |
Presentacions / exposicions |
Defensa en grupo del trabajo realizado |
20% |
Treballs |
Realización de un trabajo en grupo siguiendo las indicaciones facilitadas. |
40% |
Proves objectives de tipus test |
Pruebas objetivas de tipo test sobre diferentes temas estudiados |
30% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En el Moodle se especificarán los requititos y las características del trabajo en grupo. En relación a la segunda convocatòria, el estudiante deberá entregar un trabajo siguiendo las especificaciones indicadas en el moodle al respecto (70%) y superar una prueba tipo test sobre los diferentes temas estudiados (30%). |
Bàsica |
AECA, Documentos AECA de Contabilidad de Gestión, Última edición disponible, Madrid
Sáez, A; Fernández, JA; Gutierrez, G., Contabilidad de Costes y Contabilidad de Gestión, Última edición disponible , Madrid, Vol. 1 y 2. McGraw-Hill
Fullana, C. y Paredes, J.L., Manual de contabilidad de costes. , Última edición disponible , Madrid, Delta
Rocafort Nicolau, A., Contabilidad de costes, fundamentos y ejercicios resueltos, Última edición disponible , Barcelona, Bresca
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|