DATOS IDENTIFICATIVOS 2014_15
Asignatura (*) GESTIÓN DE PERSONAS Código 16645116
Titulación
Gestión de Empresas (2012)
Ciclo
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo
6 Obligatoria Segundo AN
Lengua de impartición
Castellà
Departamento Gestió d'Empreses
Coordinador/a
CASCÓN PEREIRA, ROSALIA
Correo-e rosalia.cascon@urv.cat
Profesores/as
CASCÓN PEREIRA, ROSALIA
Web
Descripción general e información relevante Es contempla la gestió estratègica del factor humà desde la perspectiva del sistema humà en els seus múltiples nivells (individual, grupal i organitzatiu).

Competencias
Tipo A Código Competencias Específicas
  Comun
  AC1 Ser capaz de analizar e interpretar el entorno para poder tomar decisiones en el ámbito de la gestión empresarial.
  AC3 Alcanzar una visión integrada de todas las dimensiones de la empresa: externa, interna y la de las personas que la forman para ser capaz de analizar los problemas y buscar en equipo soluciones que permitan alcanzar sus objetivos estratégicos, considerando una gestión socialmente responsable.
Tipo B Código Competencias Transversales
  Comun
  BC2 Resolver problemas complejos de forma efectiva.
  BC4 Trabajar de forma autónoma con responsabilidad e iniciativa
  BC5 Trabajar en equipo de forma colaborativa y responsabilidad compartida
Tipo C Código Competencias Nucleares
  Comun
  CC3 Gestionar la información y el conocimiento.
  CC6 Definir y desarrollar el proyecto académico y profesional.

Objetivos de aprendizaje
Objetivos Competencias
Reconèixer la importància estratègica de la gestió d'aspectes intangibles relatius al factor humà AC1
Coneixer els principals aspectes del comportament organitzatiu com a intangible crucial per una bona gestió empresarial AC1
AC3
Saber aplicar en l'entorn empresarial el coneixements d'aspectes intangibles relacionats amb el factor humà per tal de gestionar amb èxit les persones AC3
BC2
Saber analitzar, diagnosticar i proposar solucions a diferents problemes relacionats amb el factor humà en les organitzacions AC3
BC2
BC5
CC3
Conèixer i saber aplicar les diferents eines per gestionar la pròpia carrera professional i la dels altres. BC4
CC6

Contenidos
tema Subtema
1. La importància estratègica de la gestió de l'intangible. El factor humà. 1.1. Estructura i processos.
1.2. Alineació horitzontal i vertical en la GRH.
1.3. La gestió de l'intangible. Soft HRM.
1.4. El compromís organitzatiu.

2. Diferències individuals i identitat.
2.1. Diferències individuals: principals tendències en l'estudi de la personalitat.
2.2. Identitat professional, organitzativa i compromís organitzatiu.
2.3. Aplicació estratègica a l'empresa.
3. Processos perceptius i comunicació estratègica. 3.1. Processos perceptius.
3.2. La comunicació humana com a base de totes les habilitats directives. Dificultats.
3.3. Comunicació organitzativa.
3.4. Aplicació estratègica a l'empresa.
4. Motivació.
4.1 Teories de motivació.
4.2. Relació amb polítiques de GRH.
4.3. Comunicació estratègica i motivació.
5. Negociació. 5.1. Estils de negociació.
5.2. Comunicació estratègica i negociació.
6. Emocions i estrés. 6.1. Emocions en l'àmbit laboral.
6.2. Contracte psicològic i emotional labour.
6.3. Gestió de les emocions i intel·ligència emocional.
6.4. Estrés, eutress i distress.
6.5. Aplicació estratègica a l'empresa.
7. Comunicació i Gestió del canvi. 7.1. Gestió del canvi.
7.2.Comunicació estratègica i gestió del canvi.
8. Gestió Estratègica de la carrera professional. 8.1. Com buscar feina.
8.2. Autoocupació i Emprenedoria.
8.3. Noves competències, noves professions.
8.4. Gestió de les promocions.
8.5. Gestió de les transferències nacionals i internacionals.

Planificación
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase Horas fuera de clase (**) Horas totales
Actividades introductorias
2 0 2
 
Sesión magistral
28 0 28
Presentaciones/exposiciones
6 24 30
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria
16 10 26
Debates
4 6 10
Estudios previos
0 30 30
 
Atención personalizada
2 2 4
 
Pruebas objetivas de tipo test
1 19 20
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías
  descripción
Actividades introductorias Es dedicarà un primer tema introductori per tal de contextualitzar l'aportació de coneixements de l'assignatura en el marc del programa formatiu del màster i les seves aplicacions en la gestió estratègica de l'empresa.
Sesión magistral S'enfatitza en el caràcter participatiu de les sessions. Aquest caràcter participatiu es fonamenta en el treball previ dels estudiants a través de lectures i en la dinamització a través de preguntes crítiques o relacionades amb temes d'actualitat per part del docent que fomentin petits debat.
Presentaciones/exposiciones Es presentaran la síntesi i anàlisi crític d'articles científics relacionats amb cadasqun dels temes. Es proporcionaran pautes per tal que la classe aprengui a donar feedback. El material presentat entrarà a examen.
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria Cada tema culmina amb un cas o una pràctica que requereix que l'estudiant apliqui de forma estratègica els coneixements adquirits per a l'anàlisi i solució de problemes en l'entorn empresarial.
Debates Aquests debats tindran lloc tant en el si de la classe magistral, com a rel de les presentacions i de la resolució de casos i pràctiques a l'aula, i seran conduïts i moderats pel docent.
Estudios previos Cal realitzar lectures prèvies i preparació de materials per a les sessions a l'aula. Es deixaran aquests materials al Moodle o bé es recomanarà la bibliografia pertinent.
Atención personalizada Temps per atendre i resoldre dubtes als estudiants.


Atención personalizada
 
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria
Presentaciones/exposiciones
Atención personalizada
descripción
Es guiarà el treball de l'estudiant fora de l'aula de preparació de la presentació i la resolució d'exercicis a través de l'atenció personalitzada en les hores de tutoria acordades. Temps per atendre i resoldre dubtes als estudiants.

Evaluación
  descripción Peso
Presentaciones/exposiciones Consisteix en la síntesi, anàlisis crític i interiorització a través de la relació amb experiències laborals, articles de prensa, pel·lícules, etc. d'articles científics sobre un tema en particular. 30%
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria Cada tema culmina amb la resolució d'un cas o pràctica que permeti avaluar l'aplicació pràctica dels coneixements adquirits. 30%
Pruebas objetivas de tipo test Tipus test que avalúa els continguts impartits a l'assignatura. 40%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

És imprescindible obtenir un 3'5 en cada element d'avaluació per poder fer mitja amb la resta d'elements.
La realització de presentacions, resolució de casos i exercicis es realitzarà en equip i la seva puntuació és grupal.

2ªconvocatòria:

Consistirà en una prova final que compta un 100%. Per realitzar aquesta prova és requisit imprescindible haver entregat els casos i exercicis proposats al llarg del curs.


Fuentes de información

Básica , Harvard Business Deusto, ,
Woods, S.A. and West M.A., The Psychology of Work and Organizations, Cengage Learning, 2010
Robbins, S.P., Comportamiento Organizativo, Pearson Education, 2004
Price, A., Human Resource Management in a Business Context, Thomson, 2006
, People Management, ,
, Capital Humano, ,
Watson, T., Organising and Managing Work, Pearson Education, 2002
Huczynski, A. and Buchanan, D., Organizational Behaviour, Pearson Education, 2007
Armstrong, M., A Handbook of Human Resource Management Practice , Kogan Page Limited, 2001

Complementaria

Recomendaciones


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.