Type A
|
Code |
Competences Specific |
|
Common |
|
AC1 |
Ser capaç d'analitzar i interpretar l'entorn per poder prendre decisions en l'àmbit de la gestió empresarial. |
|
AC3 |
Assolir una visió integrada de totes les dimensions de l'empresa: externa, interna i la de les persones que la formen per a ser capaç d'analitzar els problemes i buscar en equip solucions que permetin assolir els seus objectius estratègics, considerant una gestió socialment responsable. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
|
Common |
|
BC2 |
Effective solutions to complex problems |
|
BC4 |
Autonomy, responsibility and initiative |
|
BC5 |
Teamwork, collaboration and sharing of responsibility |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
|
Common |
|
CC3 |
Be able to manage information and knowledge |
|
CC6 |
Be able to define and develop their academic and professional project |
Objectives |
Competences |
Reconèixer la importància estratègica de la gestió d'aspectes intangibles relatius al factor humà |
AC1
|
|
|
Coneixer els principals aspectes del comportament organitzatiu com a intangible crucial per una bona gestió empresarial |
AC1 AC3
|
|
|
Saber aplicar en l'entorn empresarial el coneixements d'aspectes intangibles relacionats amb el factor humà per tal de gestionar amb èxit les persones |
AC3
|
BC2
|
|
Saber analitzar, diagnosticar i proposar solucions a diferents problemes relacionats amb el factor humà en les organitzacions |
AC3
|
BC2 BC5
|
CC3
|
Conèixer i saber aplicar les diferents eines per gestionar la pròpia carrera professional i la dels altres. |
|
BC4
|
CC6
|
Topic |
Sub-topic |
1. La importància estratègica de la gestió de l'intangible. El factor humà. |
1.1. Estructura i processos.
1.2. Alineació horitzontal i vertical en la GRH.
1.3. La gestió de l'intangible. Soft HRM.
1.4. El compromís organitzatiu.
|
2. Diferències individuals i identitat.
|
2.1. Diferències individuals: principals tendències en l'estudi de la personalitat.
2.2. Identitat professional, organitzativa i compromís organitzatiu.
2.3. Aplicació estratègica a l'empresa. |
3. Processos perceptius i comunicació estratègica. |
3.1. Processos perceptius.
3.2. La comunicació humana com a base de totes les habilitats directives. Dificultats.
3.3. Comunicació organitzativa.
3.4. Aplicació estratègica a l'empresa. |
4. Motivació.
|
4.1 Teories de motivació.
4.2. Relació amb polítiques de GRH.
4.3. Comunicació estratègica i motivació. |
5. Negociació. |
5.1. Estils de negociació.
5.2. Comunicació estratègica i negociació. |
6. Emocions i estrés. |
6.1. Emocions en l'àmbit laboral.
6.2. Contracte psicològic i emotional labour.
6.3. Gestió de les emocions i intel·ligència emocional.
6.4. Estrés, eutress i distress.
6.5. Aplicació estratègica a l'empresa. |
7. Comunicació i Gestió del canvi. |
7.1. Gestió del canvi.
7.2.Comunicació estratègica i gestió del canvi.
|
8. Gestió Estratègica de la carrera professional. |
8.1. Com buscar feina.
8.2. Autoocupació i Emprenedoria.
8.3. Noves competències, noves professions.
8.4. Gestió de les promocions.
8.5. Gestió de les transferències nacionals i internacionals. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours |
Hours outside the classroom |
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
2 |
0 |
2 |
|
Lecture |
|
28 |
0 |
28 |
Presentations / expositions |
|
6 |
24 |
30 |
Problem solving, classroom exercises |
|
16 |
10 |
26 |
Debates |
|
4 |
6 |
10 |
Previous studies |
|
0 |
30 |
30 |
|
Personal tuition |
|
2 |
2 |
4 |
|
Objective multiple-choice tests |
|
1 |
19 |
20 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Es dedicarà un primer tema introductori per tal de contextualitzar l'aportació de coneixements de l'assignatura en el marc del programa formatiu del màster i les seves aplicacions en la gestió estratègica de l'empresa. |
Lecture |
S'enfatitza en el caràcter participatiu de les sessions. Aquest caràcter participatiu es fonamenta en el treball previ dels estudiants a través de lectures i en la dinamització a través de preguntes crítiques o relacionades amb temes d'actualitat per part del docent que fomentin petits debat. |
Presentations / expositions |
Es presentaran la síntesi i anàlisi crític d'articles científics relacionats amb cadasqun dels temes. Es proporcionaran pautes per tal que la classe aprengui a donar feedback. El material presentat entrarà a examen. |
Problem solving, classroom exercises |
Cada tema culmina amb un cas o una pràctica que requereix que l'estudiant apliqui de forma estratègica els coneixements adquirits per a l'anàlisi i solució de problemes en l'entorn empresarial. |
Debates |
Aquests debats tindran lloc tant en el si de la classe magistral, com a rel de les presentacions i de la resolució de casos i pràctiques a l'aula, i seran conduïts i moderats pel docent. |
Previous studies |
Cal realitzar lectures prèvies i preparació de materials per a les sessions a l'aula. Es deixaran aquests materials al Moodle o bé es recomanarà la bibliografia pertinent. |
Personal tuition |
Temps per atendre i resoldre dubtes als estudiants.
|
|
Problem solving, classroom exercises |
Presentations / expositions |
Personal tuition |
|
Description |
Es guiarà el treball de l'estudiant fora de l'aula de preparació de la presentació i la resolució d'exercicis a través de l'atenció personalitzada en les hores de tutoria acordades.
Temps per atendre i resoldre dubtes als estudiants. |
|
|
Description |
Weight |
Presentations / expositions |
Consisteix en la síntesi, anàlisis crític i interiorització a través de la relació amb experiències laborals, articles de prensa, pel·lícules, etc. d'articles científics sobre un tema en particular. |
30% |
Problem solving, classroom exercises |
Cada tema culmina amb la resolució d'un cas o pràctica que permeti avaluar l'aplicació pràctica dels coneixements adquirits. |
30% |
Objective multiple-choice tests |
Tipus test que avalúa els continguts impartits a l'assignatura. |
40% |
|
Other comments and second exam session |
És imprescindible obtenir un 3'5 en cada element d'avaluació per poder fer mitja amb la resta d'elements. La realització de presentacions, resolució de casos i exercicis es realitzarà en equip i la seva puntuació és grupal. 2ªconvocatòria: Consistirà en una prova final que compta un 100%. Per realitzar aquesta prova és requisit imprescindible haver entregat els casos i exercicis proposats al llarg del curs. |
Basic |
, Harvard Business Deusto, ,
Woods, S.A. and West M.A., The Psychology of Work and Organizations, Cengage Learning, 2010
Robbins, S.P., Comportamiento Organizativo, Pearson Education, 2004
Price, A., Human Resource Management in a Business Context, Thomson, 2006
, People Management, ,
, Capital Humano, ,
Watson, T., Organising and Managing Work, Pearson Education, 2002
Huczynski, A. and Buchanan, D., Organizational Behaviour, Pearson Education, 2007
Armstrong, M., A Handbook of Human Resource Management Practice , Kogan Page Limited, 2001
|
|
Complementary |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|