Type A
|
Code |
Competences Specific |
|
Common |
|
AC2 |
Tenir l'habilitat per utilitzar adequadament les eines, tècniques i models d'anàlisi que ha d'aplicar a l'estudi de situacions noves o canviants per optimitzar l'eficiència i eficàcia en l'empresa. |
|
AC3 |
Assolir una visió integrada de totes les dimensions de l'empresa: externa, interna i la de les persones que la formen per a ser capaç d'analitzar els problemes i buscar en equip solucions que permetin assolir els seus objectius estratègics, considerant una gestió socialment responsable. |
|
AC4 |
Desenvolupar les capacitats d'innovació i creativitat empresarial que permetin a l'estudiant detectar oportunitats de l'entorn, dur a terme iniciatives emprenedores o emprendre projectes innovadors. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
|
Common |
|
BC2 |
Effective solutions to complex problems |
|
BC3 |
Critical, logical and creative thinking, and an ability to innovate |
|
BC4 |
Autonomy, responsibility and initiative |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
|
Common |
|
CC3 |
Be able to manage information and knowledge |
Objectives |
Competences |
Introduir als estudiants en l'exploració de les idees més actuals de la direcció estratègica, i dels problemes associats amb el procés de generació d'estratègia. |
AC2 AC3
|
BC2 BC3
|
CC3
|
Examinar i avaluar les teories de la direcció estratègica contemporània. |
AC3 AC4
|
BC2 BC3
|
CC3
|
Desenvolupar la capacitat de pensar estratègicament en un entorn competitiu global. |
AC4
|
BC2 BC3 BC4
|
CC3
|
Examinar els temes més actuals de recerca en la direcció estratègica. |
AC4
|
BC3 BC4
|
CC3
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours |
Hours outside the classroom |
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
2 |
0 |
2 |
|
Lecture |
|
30 |
30 |
60 |
Problem solving, classroom exercises |
|
15 |
15.5 |
30.5 |
Presentations / expositions |
|
15 |
5 |
20 |
|
Personal tuition |
|
10 |
0 |
10 |
|
Practical tests |
|
2 |
12.5 |
14.5 |
Objective multiple-choice tests |
|
1 |
12 |
13 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació dels continguts de l'assignatura, del professorat, del sistema d'avaluació i de la dinàmica i funcionament de les classes. |
Lecture |
Exposició per part del professorat dels continguts teòrics i pràctics de l'assignatura, però amb la participació activa dels estudiants. |
Problem solving, classroom exercises |
Formulació, anàlisi, resolució i debat de problemes i exercicis relacionats amb la temàtica de l'assignatura. |
Presentations / expositions |
Exposició oral per part dels estudiants i posterior debat d'un tema concret o article relacionat amb la temàtica de l'assignatura (a realitzar en equip). |
Personal tuition |
Temps que el professorat de l'assignatura dedica a orientar els estudiants en el seu aprenentatge i a resoldre els dubtes que els li sorgeixin. Aquesta atenció personalitzada es realitza en el despatx del professorat en l'horari establert a tal efecte. |
|
Description |
Temps que el professorat de l'assignatura dedica a orientar els estudiants en el seu aprenentatge i a resoldre els dubtes que els li sorgeixin. Aquesta atenció personalitzada es realitza en el despatx del professorat en l'horari establert a tal efecte. |
|
|
Description |
Weight |
Problem solving, classroom exercises |
Lliurament al llarg del curs de la resolució de diversos casos pràctics, exercicis, comentaris d'articles, etc. |
30% |
Presentations / expositions |
Exposició a classe i posterior debat d'un tema concret o d'un article (a realitzar en equip). |
20% |
Practical tests |
Part pràctica de la prova integral (sobre tots els continguts de l'assignatura) |
25% |
Objective multiple-choice tests |
Part teòrica de la prova integral (sobre tots els continguts de l'assignatura), de tipus test |
25% |
|
Other comments and second exam session |
La segona convocatòria consistirà en una prova integral que suposarà el 100% de la qualificació (amb dues parts: 1) part teòrica tipus test, el 50%; i 2) part pràctica de casos, l'altre 50%. No obstant, per aquells estudiants que disposin en 1a convocatòria de nota de les activitats d'avaluació continuada s'aplicarà en 2a convocatòria aquella que resulti ser més alta entre les dues situacions següents: a) La nota obtinguda en la prova integral teòrico-pràctica que es realitzi en 2a convocatòria (el 100% de la qualificació final s'obté d'aquest examen). b) La mitjana ponderada entre la nota de la prova integral (examen) realitzat en 2a convocatòria (que pondera un 25% la part teòrica i un 25% la part pràctica) i les notes obtingudes en 1a convocatòria en l'avaluació de les activitats, presentacions i debats (que pondera un 50%). Durant la realització de les proves integrals (exàmens), tant de la 1a convocatòria com de la 2a convocatòria i, si és el cas, de la convocatòria addicional, així com de les activitats d'avaluació continuada a realitzar durant el curs, els estudiants no podran tindre al seu abast cap tipus de dispositiu de comunicació i transmissió de dades (en el seu cas, hauran d'estar apagats i guardats). |
Basic |
GRANT, R. M., Dirección estratégica: Conceptos, técnicas y aplicaciones., 2006 (o última edició), Madrid: Thomson-Civitas.
GRANT, R. M., Dirección estratégica: Conceptos, técnicas y aplicaciones., 2006 (o última edició), Madrid: Thomson-Civitas.
JOHNSON, G.; SCHOLES, K. i WHITTINGTON, R., Dirección estratégica. Análisis de la estrategia de las organizaciones., 2006 (o última edició), Madrid: Pearson Prentice Hall.
NAVAS, J. E. I GUERRAS, L. A., La dirección estratégica de la empresa. Teoría y aplicaciones., 2007 (o última edició), Madrid: Thomson-Civitas.
THOMPSON, A. A. Jr.;STRICKLAND III, A. J. i GAMBLE, J. E., Administración estratégica:Teoría y casos., 2012 (o última edició), México: McGraw-Hill.
|
|
Complementary |
BRUNET, I. i VIDAL, A. , Empresa y recursos organizativos. , 2004, Madrid: Pirámide.
BRUNET, I. i VIDAL, A., El gobierno del factor humano., 2007, Madrid: Delta.
DIXIT, A. K. i NALEBUFF, B. J., Pensar estratégicamente: Un arma decisiva en los negocios, la política y la vida diaria. , 1992, Barcelona: Antoni Bosch Editor.
FERNÁNDEZ SÁNCHEZ, E., Dirección estratégica de la empresa: Fundamentos y puesta en práctica. , 2005, Madrid: Delta.
GARCÍA DÍEZ, J., Clusters: Competir colaborando., 2011, Oleiros (A Coruña): Netbiblo.
GARCÍA PÉREZ, G. , Estrategias de internacionalización de la empresa: Cómo realizar negocios internacionales. , 2012, Madrid: Pirámide.
KURATKO, D. F. i AUDRETSCH, D. B. , "Strategic Entrepreneurship: Exploring Different Perspectives of an Emerging Concept". DISPONIBLE A: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1540-6520.2008.00278.x/full, 2009, Entrepreneurship Theory & Practice, 33(1):
PORTER, M. E., Ser competitivo: Nuevas aportaciones y conclusiones., 2003 (o última edició), Bilbao: Deusto.
SCHILLING, M. A. , Dirección estratégica de la innovación tecnológica. , 2008 (o última edició), Madrid: McGraw-Hill
VENTURA VICTORIA, J., Análisis estratégico de la empresa., 2008, Madrid: Paraninfo
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|