IDENTIFYING DATA 2014_15
Subject (*) STRATEGIC MANAGEMENT Code 16645117
Study programme
Business Administration (2012)
Cycle 2nd
Descriptors Credits Type Year Period
6 Compulsory Second AN
Language
Castellà
Department Gestió d'Empreses
Coordinator
VIDAL SUÑÉ, ANTONI
E-mail antoni.vidal@urv.cat
Lecturers
VIDAL SUÑÉ, ANTONI
Web
General description and relevant information La asignatura analiza las principales estrategias corporativas en los nuevos contextos globales, así como su implantación, y las nuevas tendencias en dirección estratégica.

Competences
Type A Code Competences Specific
  Common
  AC2 Tenir l'habilitat per utilitzar adequadament les eines, tècniques i models d'anàlisi que ha d'aplicar a l'estudi de situacions noves o canviants per optimitzar l'eficiència i eficàcia en l'empresa.
  AC3 Assolir una visió integrada de totes les dimensions de l'empresa: externa, interna i la de les persones que la formen per a ser capaç d'analitzar els problemes i buscar en equip solucions que permetin assolir els seus objectius estratègics, considerant una gestió socialment responsable.
  AC4 Desenvolupar les capacitats d'innovació i creativitat empresarial que permetin a l'estudiant detectar oportunitats de l'entorn, dur a terme iniciatives emprenedores o emprendre projectes innovadors.
Type B Code Competences Transversal
  Common
  BC2 Effective solutions to complex problems
  BC3 Critical, logical and creative thinking, and an ability to innovate
  BC4 Autonomy, responsibility and initiative
Type C Code Competences Nuclear
  Common
  CC3 Be able to manage information and knowledge

Learning aims
Objectives Competences
Introduir als estudiants en l'exploració de les idees més actuals de la direcció estratègica, i dels problemes associats amb el procés de generació d'estratègia. AC2
AC3
BC2
BC3
CC3
Examinar i avaluar les teories de la direcció estratègica contemporània. AC3
AC4
BC2
BC3
CC3
Desenvolupar la capacitat de pensar estratègicament en un entorn competitiu global. AC4
BC2
BC3
BC4
CC3
Examinar els temes més actuals de recerca en la direcció estratègica. AC4
BC3
BC4
CC3

Contents
Topic Sub-topic

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours Hours outside the classroom (**) Total hours
Introductory activities
2 0 2
 
Lecture
30 30 60
Problem solving, classroom exercises
15 15.5 30.5
Presentations / expositions
15 5 20
 
Personal tuition
10 0 10
 
Practical tests
2 12.5 14.5
Objective multiple-choice tests
1 12 13
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Presentació dels continguts de l'assignatura, del professorat, del sistema d'avaluació i de la dinàmica i funcionament de les classes.
Lecture Exposició per part del professorat dels continguts teòrics i pràctics de l'assignatura, però amb la participació activa dels estudiants.
Problem solving, classroom exercises Formulació, anàlisi, resolució i debat de problemes i exercicis relacionats amb la temàtica de l'assignatura.
Presentations / expositions Exposició oral per part dels estudiants i posterior debat d'un tema concret o article relacionat amb la temàtica de l'assignatura (a realitzar en equip).
Personal tuition Temps que el professorat de l'assignatura dedica a orientar els estudiants en el seu aprenentatge i a resoldre els dubtes que els li sorgeixin. Aquesta atenció personalitzada es realitza en el despatx del professorat en l'horari establert a tal efecte.

Personalized attention
 
Personal tuition
Description
Temps que el professorat de l'assignatura dedica a orientar els estudiants en el seu aprenentatge i a resoldre els dubtes que els li sorgeixin. Aquesta atenció personalitzada es realitza en el despatx del professorat en l'horari establert a tal efecte.

Assessment
  Description Weight
Problem solving, classroom exercises Lliurament al llarg del curs de la resolució de diversos casos pràctics, exercicis, comentaris d'articles, etc. 30%
Presentations / expositions Exposició a classe i posterior debat d'un tema concret o d'un article (a realitzar en equip). 20%
Practical tests Part pràctica de la prova integral (sobre tots els continguts de l'assignatura) 25%
Objective multiple-choice tests Part teòrica de la prova integral (sobre tots els continguts de l'assignatura), de tipus test 25%
 
Other comments and second exam session

La segona convocatòria consistirà en una prova integral que suposarà el 100% de la qualificació (amb dues parts: 1) part teòrica tipus test, el 50%; i 2) part pràctica de casos, l'altre 50%.

No obstant, per aquells estudiants que disposin en 1a convocatòria de nota de les activitats d'avaluació continuada s'aplicarà en 2a convocatòria aquella que resulti ser més alta entre les dues situacions següents:

a) La nota obtinguda en la prova integral teòrico-pràctica que es realitzi en 2a convocatòria (el 100% de la qualificació final s'obté d'aquest examen).

b) La mitjana ponderada entre la nota de la prova integral (examen) realitzat en 2a convocatòria (que pondera un 25% la part teòrica i un 25% la part pràctica) i les notes obtingudes en 1a convocatòria en l'avaluació de les activitats, presentacions i debats (que pondera un 50%).

Durant la realització de les proves integrals (exàmens), tant de la 1a convocatòria com de la 2a convocatòria i, si és el cas, de la convocatòria addicional, així com de les activitats d'avaluació continuada a realitzar durant el curs, els estudiants no podran tindre al seu abast cap tipus de dispositiu de comunicació i transmissió de dades (en el seu cas, hauran d'estar apagats i guardats).


Sources of information

Basic GRANT, R. M., Dirección estratégica: Conceptos, técnicas y aplicaciones., 2006 (o última edició), Madrid: Thomson-Civitas.
GRANT, R. M., Dirección estratégica: Conceptos, técnicas y aplicaciones., 2006 (o última edició), Madrid: Thomson-Civitas.
JOHNSON, G.; SCHOLES, K. i WHITTINGTON, R., Dirección estratégica. Análisis de la estrategia de las organizaciones., 2006 (o última edició), Madrid: Pearson Prentice Hall.
NAVAS, J. E. I GUERRAS, L. A., La dirección estratégica de la empresa. Teoría y aplicaciones., 2007 (o última edició), Madrid: Thomson-Civitas.
THOMPSON, A. A. Jr.;STRICKLAND III, A. J. i GAMBLE, J. E., Administración estratégica:Teoría y casos., 2012 (o última edició), México: McGraw-Hill.

Complementary BRUNET, I. i VIDAL, A. , Empresa y recursos organizativos. , 2004, Madrid: Pirámide.
BRUNET, I. i VIDAL, A., El gobierno del factor humano., 2007, Madrid: Delta.
DIXIT, A. K. i NALEBUFF, B. J., Pensar estratégicamente: Un arma decisiva en los negocios, la política y la vida diaria. , 1992, Barcelona: Antoni Bosch Editor.
FERNÁNDEZ SÁNCHEZ, E., Dirección estratégica de la empresa: Fundamentos y puesta en práctica. , 2005, Madrid: Delta.
GARCÍA DÍEZ, J., Clusters: Competir colaborando., 2011, Oleiros (A Coruña): Netbiblo.
GARCÍA PÉREZ, G. , Estrategias de internacionalización de la empresa: Cómo realizar negocios internacionales. , 2012, Madrid: Pirámide.
KURATKO, D. F. i AUDRETSCH, D. B. , "Strategic Entrepreneurship: Exploring Different Perspectives of an Emerging Concept". DISPONIBLE A: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1540-6520.2008.00278.x/full, 2009, Entrepreneurship Theory & Practice, 33(1):
PORTER, M. E., Ser competitivo: Nuevas aportaciones y conclusiones., 2003 (o última edició), Bilbao: Deusto.
SCHILLING, M. A. , Dirección estratégica de la innovación tecnológica. , 2008 (o última edició), Madrid: McGraw-Hill
VENTURA VICTORIA, J., Análisis estratégico de la empresa., 2008, Madrid: Paraninfo

Recommendations


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.