DADES IDENTIFICATIVES 2015_16
Assignatura (*) MÀRQUETING II Codi 16645118
Ensenyament
Gestió d'Empreses (2013)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Segon 1Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
GENÉ ALBESA, JAUME
Adreça electrònica jaume.gene@urv.cat
Professors/es
GENÉ ALBESA, JAUME
Web
Descripció general i informació rellevant L'assignatura pretén per una part dotar dels fonaments teòrics necessaris sobre les diferents línies estratègiques que intervenen en el màrqueting, especialment per aquells estudiants interessats en la recerca. Però a més, vol implicar l'alumne en la presa de decisions de màrqueting des d'una perspectiva pròxima a la realitat de l'empresa. L'assignatura mostra l'aplicació transversal dels coneixements de màrqueting que l'alumne haurà adquirit al llarg de la seva formació acadèmica, en les decisions sobre aspectes del desenvolupament estratègic de l'empresa. Combina l'exposició conceptual, l'anàlisi teòric i l'estudi de casos reals.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Ser capaç d'analitzar i interpretar l'entorn per poder prendre decisions en l'àmbit de la gestió empresarial.
  AC2 Tenir l'habilitat per utilitzar adequadament les eines, tècniques i models d'anàlisi que ha d'aplicar a l'estudi de situacions noves o canviants per optimitzar l'eficiència i eficàcia en l'empresa.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC2 Resoldre problemes complexos en contextos multidisciplinars relacionats amb el camp d'estudi.
  BC3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
  BC5 Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge.
  BC6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.
  CC4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Comprendre la transcendència de l'estratègia en la consecució dels objectius de màrqueting. AC1
AC2
CC2
CC3
Analitzar els fonaments teòrics de les estratègies de màrqueting, principals models i orientació per a una futura anàlisi de l'estat de l'art en profunditat. AC1
AC2
BC2
BC3
BC5
CC2
CC3
CC4
Comprendre les diferents situacions de desenvolupament estratègic en l'àmbit del màrqueting i l'aplicació dels fonaments teòrics i pràctics asimilats. AC1
AC2
BC2
BC3
BC5
CC2
CC3
CC4
Practicar la crítica de les decisions estratègiques adoptades per les empreses, mitjançant el mètode del cas. AC1
AC2
BC2
BC3
BC5
BC6
CC2
CC3
CC4

Continguts
Tema Subtema
TEMA 1. DIMENSIONS DEL MARKETING DE SERVEIS 1.1. Marketing Tradicional.
1.2. Marketing Interactiu.
1.3. Marketing Intern.

TEMA 2. LA QUALITAT DEL SERVEI. 2.1. Definició.
2.2. Influència dels elements de la servucció.
2.3. Disseny per la qualitat.
2.4. Model de diagnòstic de la qualitat.
2.5. Millora de la qualitat.
TEMA 3. e-MARKETING 3.1. eBusiness i eMarketing
3.2. entorn
3.3. categòries
3.4. estratègies d'eMarketing
3.5. eMarketing mix
TEMA 4. MARKETING EN BUSCADORS 4.1. Google
4.2. SEO
4.3. SEM
4.4. Analítica Web
TEMA 5. XARXES SOCIALS 5.1. Web 2.0
5.2 Principals xarxes socials.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 2 4
 
Sessió Magistral
30 30 60
Debats
4 4 8
Resolució de problemes, exercicis
10 10 20
Treballs
16 20 36
Presentacions / exposicions
6 4 10
 
Atenció personalitzada
8 0 8
 
Proves objectives de tipus test
2 0 2
Proves objectives de preguntes curtes
2 0 2
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Es realitzarà una primera sessió de presentació de l'assignatura, que pretendrà posar en evidència la transcendència de la formulació d'estratègies de màrqueting. S'exposaran els 9 temes estratègics seleccionats per tractar durant el curs. A més s'explicaran conceptes bàsics que facilitessin l'estudiant a contextualitzar-se amb l'assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels conceptes teòrics, principals antecedents bibliogràfics, relació entre els conceptes i la seva aplicació per al desenvolupament de cada estratègia de màrqueting.
Debats Hi haurà dos tipus de debats o participacions actives de l'alumne. D'una banda es desenvoluparan diverses didàctiques en què després de la seva participació l'alumne reflexionarà sobre la seva implicació amb el contingut del tema a tractar, mitjançant un mètode inductiu. D'altra banda, s'analitzaran diversos casos pràctics de situacions reals a l'empresa, en què l'alumne desenvoluparà tasca d'anàlisi i posteriorment debat en grup.
Resolució de problemes, exercicis Aplicació a l'aula dels coneixements teòrics, anàlisi i presentacions d'estudis de casos, resolució de problemes relacionats amb els continguts del mòdul.
Treballs Presentació escrita del treball sobre els contiguts de l'assignatura.
Presentacions / exposicions Exposició oral del treball.
Atenció personalitzada Amb tutories al llarg del curs.

Atenció personalitzada
 
Sessió Magistral
Treballs
Presentacions / exposicions
Proves objectives de preguntes curtes
Proves objectives de tipus test
Descripció
El professor mantindrà un contacte personal amb cada estudiant per orientar el seu treball.

Avaluació
  Descripció Pes
Presentacions / exposicions Presentació del treball individual. 30%
Proves objectives de tipus test 20 preguntes tipus test a contestar com a part de l'examen final. 70%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

En l'avaluació de la segona convocatòria es realitzarà un eamen. Les qualificacions de debats, de casos pràctics i del treball, es

es poden tenir en compte a la segona convocatòria


Fonts d'informació

Bàsica Kotler, Philip, Direccions De Marketing, Edición Del Milenio, Madrid, Prentice Hall, 2000
Marketing, Martín Armario Enrique, , Barcelona, ARIEL, 1993
Marketing Estrategico, Teoria y Casos, Munuera Aleman, José Luis Rodriguez Escudero, Ana Isabel, , Madrid, Pirámide, 1998
Strategic Marketing Problems: Cases and Comments: International Edition, Kerin Roger y Peterson Robert, 12, Pearson 2012
Strategic Market Management, Aaaker David, 5, Wiley 1998

Bibliografia exercicis 

El material per a la resolució de treballs pràctics serà lliura pel professor al llarg del curs.

Complementària Como Se Hace un Plan Estratégico: Modelo de Desarrollo de una Empresa, Abascal Rojas, Francisco, , Madrid ESIC 1996
Marketing relacional, Barroso Castro , Carmen y Martin Armario Enrique, , Madrid ESIC 1999
Marketing Estrategico, Lambin, Jean-Jacques, , Madrid Mc Graw Hill
Marketing Internacional, Nieto Churruca, Ana, Llamazares García-Lomas, Olegario, , Madrid Piramide 1995

Bibliografia complementària

A més la professora penjarà en moodle o donarà als estudiants material complementari per a cada temàtica tractada com capítols de llibres, casos d'estudi, articles de revistes acadèmiques i professionals.

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent