Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC3 |
Assolir una visió integrada de totes les dimensions de l'empresa: externa, interna i la de les persones que la formen per a ser capaç d'analitzar els problemes i buscar en equip solucions que permetin assolir els seus objectius estratègics, considerant una gestió socialment responsable. |
|
AC4 |
Desenvolupar les capacitats d'innovació i creativitat empresarial que permetin a l'estudiant detectar oportunitats de l'entorn, dur a terme iniciatives emprenedores o emprendre projectes innovadors. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Aprendre a aprendre. |
|
BC2 |
Resoldre problemes complexos en contextos multidisciplinars relacionats amb el camp d'estudi. |
|
BC3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
|
BC4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
|
BC5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge. |
|
BC6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Objectius |
Competències |
Identificar el nivell de competències personals que habiliten per emprendre projectes propis. |
|
BC3 BC5 BC6
|
CC2 CC3
|
Identificar els aspectes necessaris per a la viabilitat d'un projecte empresarial. |
AC3 AC4
|
BC2 BC4
|
CC2 CC3
|
Desenvolupar un pla de negoci. |
|
BC1 BC3 BC5
|
|
Defensar el propi projecte empresarial davant de possibles inversors i practicar les tècniques de negociació. |
AC3
|
BC1
|
CC2 CC3
|
Tema |
Subtema |
TEMA 1. L'EMPRENEDORIA EN L'ACTUAL CONTEXT SOCIOCONÒMIC. |
. La necessitat d'emprendre
. La taxa d'activitat emprenedora
. Evolució de l'emprenedoria
. Característiques de l'emprenedoria actual
. Sectors de futur i filons de negoci
|
TEMA 2. CARACTERÍSTIQUES PERSONALS DE L'EMPRENEDOR |
. Aprenentatge
. Percepció i processament.
. Autoavaluació sobre estils d'aprenentatge.
. Enfocament de David Kolb.
. Característiques personals i conductes associades.
. Recerca i aprofitament de les oportunitats.
. Creativitat i generació d'idees.
|
TEMA 3. HABILITATS DE TREBALL |
. El treball en equip
. Objectius i fites.
. Recerca d'informació
. Planificació estratègica i operativa
|
TEMA 4. POTENCIALITATS DE L'EMPRENEDOR |
. Eficiència i qualitat
. Persistència.
. Domini del risc
. Xarxes de suport.
|
TEMA 5. EL CONCEPTE DE NEGOCI |
. Reflexions prèvies a la concepció del negoci
. la generació de la idea
. Definició estratègica de l'empresa
. valoració de la idea
. Protecció del concepte.
|
TEMA 6. EL PLA D'EMPRESA |
. Què és i per què serveix el pla d'empresa
. Estructura i contingut del pla d'empresa
. Consells per a la preparació del pla d'empresa
. L'equip humà.
. La definició del mercat
. El pla de màrqueting
. El pla d'operacions
. El pla econòmic financer.
. Aspectes jurídics i fiscals de la nova empresa
|
TEMA 7. LA CREACIÓ I POSADA EN FUNCIONAMENT |
. Tràmits imprescindibles.
. Acceleradors del negoci. Franquícies i adquisició d'empreses.
. Els socis.
. El networking
. Llançament comercial
|
TEMA 8. ELS RECURSOS FINANCERS |
. Fons públics de suport a l'emprenedoria
. Ajuts i subvencions
. Finançament privat
. Finançament bancari
. Finançament alternatiu
. Inversors privats
. Capital risc
. Fons d'inversió col•lectiva
. Mercat Alternatiu Borsari
. Avals i garantia reciproca.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
16 |
20 |
36 |
Debats |
|
4 |
8 |
12 |
Treballs |
|
20 |
0 |
20 |
|
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves orals |
|
2 |
0 |
2 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es farà una breu presentació de l'assignatura. Es definiran els objectius i la metodologia a seguir. Es constituiran grups de treball pel desenvolupament del treball pràctic. |
Sessió Magistral |
Cada tema serà presentat mitjançant sessió magistral. Cada sessió magistral anirà precedida d'un exercici inductiu amb caràcter lúdic, que estimularà la reflexió de l'alumne. |
Debats |
Després de les sessions magistrals de cada tema s'obrirà un debat sobre l'aplicabilitat del tema al propi projecte d'empresa que els diferents grups estan desenvolupant i la seva comparació amb altres casos reals. |
Treballs |
El desenvolupament del "pla d'empresa" serà l'eix vertebrador del curs. Cada grup d'estudiants haurà de realitzar un pla d'empresa, que pot ser real o figurat. L'objectiu és que els plans que s'elaborin durant el curs siguin susceptibles de ser portats a terme real, en cas que els estudiants ho desitgin. El treball serà la base de l'avaluació dels estudiants. |
Atenció personalitzada |
Temps per a resoldre dubtes |
|
Descripció |
El professor mantindrà contacte setmanal amb tots els grups per orientar la trajectòria dels treballs i atendre els dubtes que sorgeixin. |
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
Descripció
La valoració principal de l'assignatura es realitzarà a partir del pla d'empresa elaborat.
La nota serà global de grup i per tant cada membre tindrà la mateixa qualificació per aquest concepte. L'avaluació del treball pràctic suposarà el 50 % de la nota final.
|
50% |
Proves orals |
La presentació del pla d'empresa per part de tots els components del grup de treball serà avaluada a nivell individual 65% i col•lectiu 35 %. El conjunt d'aquesta avaluació suposarà el 25 % de la nota final. |
25% |
Proves objectives de preguntes curtes |
Es realitzarà una prova escrita de 5 preguntes curtes a desenvolupar en un sol foli. El pes de la prova escrita equivaldrà al 25 % de la nota final. |
25% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
Pere Segarra, Transparències de l'assignatura, Càtedra d'Emprenedoria, 2011
F.Campa (coordinador)., Guía Pràctica per a la Creació de Empreses,
Càtedra d'Emprenedoria URV, 2009 Pedro Nueno, Emprendiendo hacia el 2020, Deusto, 2009 Alejandro Suarez Sánchez-Ocaña, Ha llegado la hora de montar tu empresa,
Deusto, 2010 Javier Inaraza, Lanzate ya!, Planeta Empresa, 2010 |
Complementària |
|
A.Aragon, J.S.Baixauli, El reto de emprender: fctores clave, Civitas, 2010 F. Trias de Bes, El llibre negre de l'emprenedor, Empresa Activa, 2007 J.L.Vázquez Burguete, M.P. García, Pon en marcha tus ideas, Càtedra Bancaja
Jóvenes Emprendedores, 2010 Diversos autors, Creació d'Empreses, ACCID, 2007 Albert
Colomer, Passos i Costos per posar en marxa un projecte d'autoocupació, CPAC,
2004 |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|