Type A
|
Code |
Competences Specific |
|
Common |
|
AC1 |
Ser capaç d'analitzar i interpretar l'entorn per poder prendre decisions en l'àmbit de la gestió empresarial. |
|
AC2 |
Tenir l'habilitat per utilitzar adequadament les eines, tècniques i models d'anàlisi que ha d'aplicar a l'estudi de situacions noves o canviants per optimitzar l'eficiència i eficàcia en l'empresa. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
|
Common |
|
BC2 |
Effective solutions to complex problems |
|
BC3 |
Critical, logical and creative thinking, and an ability to innovate |
|
BC4 |
Autonomy, responsibility and initiative |
|
BC5 |
Teamwork, collaboration and sharing of responsibility |
|
BC6 |
Clear and effective communication of information, ideas, problems and solutions in public or a specific technical field |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
|
Common |
|
CC2 |
Be advanced users of the information and communication technologies |
|
CC3 |
Be able to manage information and knowledge |
Objectives |
Competences |
Mostrar com les organitzacions elaboren un sistema de informació per a prendre decisions |
AC1 AC2
|
BC2
|
CC2 CC3
|
Conèixer la problemàtica de les decisions |
AC1 AC2
|
BC3 BC4
|
CC3
|
Treballar mitjançant casos i lectures els principals continguts de la matèria |
|
BC2 BC3 BC4 BC5
|
CC3
|
Presentar un projecte sobre un cas empresarial respecte al temari de l'assignatura |
|
BC4 BC5 BC6
|
CC2 CC3
|
Realitzar pràctiques de simulació del procés de decisió |
|
BC3 BC4 BC5
|
|
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1. TOMA DE DECISIONS A L'EMPRESA |
1.1. Estudi de la toma de decisions
1.2. Toma de decisions i administració d'empreses
1.3. Models de toma de decisions
1.4. Integració d'àrees funcionals
1.5. Anàlisi de la informació financera |
TEMA 2. SIMULACIÓ DEL PROCÉS DE DECISIÓ EMPRESARIAL |
2.1. Jocs de negoci |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours |
Hours outside the classroom |
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
5 |
0 |
5 |
|
Lecture |
|
12 |
18 |
30 |
Problem solving, exercises |
|
5 |
5 |
10 |
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms |
|
5 |
5 |
10 |
|
Personal tuition |
|
10 |
0 |
10 |
|
Extended-answer tests |
|
2 |
2 |
4 |
Practical tests |
|
3 |
3 |
6 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Sessió d'introducció i presentació de la assignatura |
Lecture |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Problem solving, exercises |
Formulació, anàlisi, resolució i debat de problemes o exercicis relacionats amb la temàtica de l'assignatura |
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms |
Aplicar a nivell pràctic la teoria analitzada en l'assignatura, i posar en pràctica el procés de presa de decisions utilitzant un joc de negocis |
Personal tuition |
Tutories i atenció als estudiants |
|
Description |
Tutoria personalitzada per a analitzar l'evolució dels estudiants. Per a això es disposaran de tres hores setmanals.
Les tutories es realitzaran els mateixos dies de classe |
|
|
Description |
Weight |
Practical tests |
Resultats en el joc de negocis |
20%
|
Extended-answer tests |
Informe inicial. Objectius simulador
Informe seguiment. Situació competitiva de l'empresa i decisions
Informe final. Situació competitiva de l'empresa i decisions |
20%
20%
20%
|
Others |
Prova oral en grup al finalitzar el joc |
20% |
|
Other comments and second exam session |
La qualificació de l'estudiant en primera convocatòria s'obtindrà a partir de tres informes, una prova oral final i els resultats del joc. 1º Cada informe té un pes d'un 20% a la nota 2º La prova pràctica consistirà en l'acompliment de l'estudiant en el joc de negocis, com s'han desembolicat en la presa de decisions i els resultats finalment assolits. Això té un pes d'un 20% a la nota 3º Al finalitzar el simulador es presentarà oralment un treball en grup per a explicar com s'ha desenvolupat el simulador. Això té un pes d'un 20% a la nota En segona convocatòria es realitzarà un examen de desenvolupament amb preguntes sobre el funcionament del simulador amb un pes del 100% a la nota. |
Basic |
Leon, O.G., Análisis de Decisiones, McGraw-Hill, 1994
Leal Millán, A., Sánchez Apellániz, M., Roldán Salgueiro, J.L., Vázquez Sánchez, A.E., Decisiones Empresariales con Criterios Múltiples, Pirámide, 1995
Díez de Castro, J., Redondo López, C., Administración de Empresas, Pirámide, 1996
Córdoba Bueno, M., Metodología para la Toma de Decisiones, Delta, 2004
|
|
Complementary |
Hammond, J.S., Keeney, R.L., Rafia, H., Decisiones Inteligentes, Gestión 2000, 2000
|
Bibliografía complementaria - León, O.G. (2007), Tomar
Decisiones Difíciles, Madrid: McGraw-Hill. -
Rajagolapan, N., Rasheed, A.M.A.,
Datta, D. (1993), “Strategic decision processes: Critical review and future
directions”, Journal of Management,
Vol. 19: 349-384. -
Schwenk, C. (1995), “Strategic
decision making”, Journal of Management,
Vol. 21: 471-493. -
Weill, P., Aral, S. (2007), “Cómo mejorar el rendimiento de
las inversiones en TI”, Harvard Deusto
Business Review, Vol. 154: 14-28. |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|