Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas |
|
Comun |
|
AC3 |
Alcanzar una visión integrada de todas las dimensiones de la empresa: externa, interna y la de las personas que la forman para ser capaz de analizar los problemas y buscar en equipo soluciones que permitan alcanzar sus objetivos estratégicos, considerando una gestión socialmente responsable. |
|
AC4 |
Desarrollar las capacidades de innovación y creatividad empresarial que permitan al estudiante detectar oportunidades del entorno, llevar a cabo iniciativas emprendedoras o acometer proyectos innovadores. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
|
Comun |
|
BC5 |
Trabajar en equipo de forma colaborativa y responsabilidad compartida |
|
BC6 |
Comunicar información, ideas, problemas y soluciones de manera clara y efectiva en público o ámbitos técnicos concretos |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
|
Comun |
|
CC4 |
Expresarse correctamente de manera oral y escrita en una de las dos lenguas oficiales de la URV. |
Objetivos |
Competencias |
Prendre consciència de la importància de les habilitats directives com a capacitats i competències a aprendre i desenvolupar al llarg de la vida. |
AC3
|
BC6
|
|
Conèixer el catàleg d'habilitats directives i competències que haurien de dominar els directius i emprenedors. |
AC3
|
BC6
|
|
Desenvolupar competències directives, de gestió i competències socials per a noves emprenedories. |
AC4
|
BC5
|
CC4
|
tema |
Subtema |
TEMA 1: Introducció a les habilitats directives |
1.1. Importància de les habilitats directives
1.2. Habilitats directives: intuïció o aprenentatge?
1.3. El catàleg de les habilitats directives
|
TEMA 2: Les competències |
2.1. Concepte de competència
2.2. Identificació i mesura de les competències
2.3. Adequació de les competències als rols realitzats
|
TEMA 3: Grups i equips |
3.1. Què és un grup? Què és un equip?
3.2. Tipus de grups
3.3. Eficiència i ineficiència dels equips
3.4. Rols en els grups
|
TEMA 4: Estils de direcció i lideratge |
4.1. Què és un líder? Qui és un líder?
4.2. Conceptes al voltant del lideratge
4.3. Per què observar els estils de direcció?
4.4. Catàleg d'estils
|
TEMA 5: Els conjunts de competències |
5.1. Clústers de competències
5.2. La intel·ligència emocional
5.3. Orientació a persones, negoci, intern i extern
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase |
Horas fuera de clase |
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
2 |
3 |
5 |
|
Sesión magistral |
|
14 |
14 |
28 |
Trabajos |
|
14 |
14 |
28 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Pruebas mixtas |
|
2 |
10 |
12 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Presentació del programa de l'assignatura, els seus continguts, metodologia i criteris d'avaluació. Discussió sobre els coneixements i experiències prèvies dels estudiants en la temàtica de l'assignatura. Formació de grups de treball. |
Sesión magistral |
S’introdueixen els continguts conceptuals de l’assignatura. Són de tipus participatiu, i s’espera que l’estudiant aprofundeixi el seu coneixement del temari a base d’estudi personal fora de l’entorn de l’aula. |
Trabajos |
Es proposarà una sèrie d’activitats pràctiques relacionades amb el contingut de l’assignatura. Algunes d'aquestes activitats es faran a l’aula durant les hores de classe. Són activitats experiencials, que reprodueixen situacions del context organitzatiu. Per tant, cal la participació activa de cada estudiant. Aquesta participació s’espera també en les sessions magistrals i en la valoració dels treballs d’altres grups. Una part dels treballs requereixen la preparació prèvia fora de classe. |
Atención personalizada |
Utilització de les hores d'atenció a l'estudiant per a resoldre qüestions i dubtes concrets. Es recomana escriure als professors prèviament per a confirmar la visita. |
|
descripción |
Per atendre i resoldre dubtes als estudiants en relació a aquesta assignatura, contactar per email amb mireia.valverde@urv.cat per convenir dia i hora. |
|
|
descripción |
Peso |
Trabajos |
Seguiment de les instruccions dels treballs.
Aplicació dels conceptes teòrics claus a la pràctica.
Professionalitat.
Resultats de les activitats portades a terme a l’aula.
|
70% |
Pruebas mixtas |
Prova d’integració: Prova final on es requereix integrar els coneixements i habilitats de tots els temes vistos en l'assignatura.
Cal obtenir almenys un 40% (4/10) en la nota d'aquest examen per tal de que faci mitja amb la resta d'elements de l'avaluació.
|
30% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
La segona convocatòria es determinarà a partir de la prova final i els exercicis presentats prèviament a aquesta. Els estudiants que hagin suspès o no s'hagin presentat a la primera convocatòria hauran de parlar amb la professora per a determinar quines parts de l'avaluació caldrà tornar a realitzar. |
Básica |
David A. Whetten, Kim S. Cameron, Desarrollo de habilidades directivas, Mèxic: Pearson Education, 2005
Robin Evenden; Gordon Anderson, Management Skills: Making the most of people, Anglaterra: Addison-Wesley, 1992
W. David Rees; Christine Porter, Habilidades de Dirección, Madrid: Thomson, 2003
Juan Luis Urcola Tellería, Dirigir personas: fondo y formas, Madrid: ESIC, 2010
Rodd Wagner; James K. Hart, 12: the elements of great managing, NY, EUA: Gallup Press, 2006
Jon Warner, 32 destrezas del mando: iniciación a la gestión por competencias: skill builders, Madrid : Centro de Estudios Ramón Areces: HRD Press, 2008
David Gibson, The E Factor: Entrepreneurial Competencies for Personal and Business Success, Pearson, 2006
Cecile Nieuwenhuizen, Entrepreneurial Skills (2nd Ed.), Double Storey Publishers, 2009
Alan Bryman, The SAGE handbook of leadership, Anglaterra: SAGE, 2011
|
|
Complementaria |
|
•
Casado, José Manuel (2000) El directivo del siglo XXI. Barcelona: Gestión 2000. •
Clegg, Brian (2000) Instant Motivation. London: Kogan Page. •
Commarmond, Gisèle; Exiga, Alain (1999) Cómo fijar objetivos y evaluar
resultados. Bilbao: Deusto. •
Costa, Miguel; López, Ernesto (1997) Los secretos de la dirección: manual
práctico para dirigir organizaciones y equipos. Madrid: Pirámide •
Fernández López, Sergio (2007) Cómo gestionar la comunicación
en organizaciones públicas y no lucrativas. Madrid: Narcea,
2007. •
Fisher, Roger; Ury, William; Patton, B. (2011) Obtenga el sí:
el arte de negociar sin ceder. Barcelona: Gestión 2000. •
Keenan, Kate (1997) Claves de la eficacia directiva. Barcelona:
Bestselia. •
Muchielli, Roger (1977) La dinámica de los grupos. Madrid: Iberico Europea de
Ediciones. •
Nelson, Bob (2005) 1001 formas de motivar. Barcelona: Gestión 2000. •
Nelson, Bob; Spitzer; Dean (2005) 1001 formas de recompensar el trabajo bien
hecho: cómo gratificar y fidelizar empleados. Barcelona: Gestión
2000. • Shani, A.B.; Lau, James B. (2000)
Behavior in Organizations: an experiential approach (7th ed.). Boston:
McGraw-Hill. • Steers, Richard M.; Porter, Lyman
W. (1991) Motivation and work behavior. London: McGraw-Hill. •
Stewart,
Jacqueline; Couper, David (2004) Desarrollo de habilidades
directivas. Madrid: Abetas. •
Ury, William (2000) ¡Supere el no!: cómo negociar con
personas que adoptan posiciones inflexibles. Barcelona: Gestión 2000. •
Valls, Antonio (1998) Las 12 habilidades directivas clave. Barcelona: Gestión
2000. •
Weiss, Tracey (2003). Coaching competencies and corporate
leadership. FL,
USA: St. Lucie Press, cop. |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|