DADES IDENTIFICATIVES 2015_16
Assignatura (*) PRÀCTIQUES Codi 16645501
Ensenyament
Gestió d'Empreses (2013)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
12 Pràctiques Externes optatives AN conv. única
Llengua d'impartició
Català
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
BARBERÀ MARINÉ, MARIA GLÒRIA
Adreça electrònica gloria.barbera@urv.cat
mcarmen.molina@urv.cat
Professors/es
BARBERÀ MARINÉ, MARIA GLÒRIA
MOLINA COBO, M.CARMEN
Web
Descripció general i informació rellevant Les pràctiques permetran adquirir experiència en l'entorn professional. Amb la realització de Pràctiques, l'estudiant es vincula al món laboral, ja sigui en una institució pública (ajuntaments, diputacions, consells comarcals ...) o privada (entitats financeres, empreses familiars, multinacionals, pimes, assessories, ...). D'aquesta manera, l'estudiant pot completar l'adquisició de les competències que s'han anat treballant en el màster i, alhora, adquirir noves competències que li preparin per a la inserció en el mercat laboral.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Ser capaç d'analitzar i interpretar l'entorn per poder prendre decisions en l'àmbit de la gestió empresarial.
  AC2 Tenir l'habilitat per utilitzar adequadament les eines, tècniques i models d'anàlisi que ha d'aplicar a l'estudi de situacions noves o canviants per optimitzar l'eficiència i eficàcia en l'empresa.
  AC3 Assolir una visió integrada de totes les dimensions de l'empresa: externa, interna i la de les persones que la formen per a ser capaç d'analitzar els problemes i buscar en equip solucions que permetin assolir els seus objectius estratègics, considerant una gestió socialment responsable.
  AC4 Desenvolupar les capacitats d'innovació i creativitat empresarial que permetin a l'estudiant detectar oportunitats de l'entorn, dur a terme iniciatives emprenedores o emprendre projectes innovadors.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Aprendre a aprendre.
  BC4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
  BC5 Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
  CC5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.
  CC6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
• Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar. • Comprendre la complexitat de la cultura organitzacional i el funcionament d'una o diferents àrees funcionals de l'empresa. • Analitzar la realitat professional a partir dels coneixements i tècniques adquirides en el màster. • Desenvolupar un esperit analític, creatiu i crític per valorar la realitat professional i els problemes organitzacionals. AC1
AC2
AC3
AC4
BC1
BC4
BC5
CC4
CC5
CC6

Procediments de selecció
Procediments
Temporalització
Les pràctiques en empresa es desenvoluparan a partir del segon quadrimestre. El moment concret del començament de les pràctiques dependrà del calendari acadèmic.
Consultar el calendari acadèmic en el següent enllaç:
http://www.fee.urv.cat/estudiants/practiquesestud/estudcurric/index.html

Per tal de realitzar les Pràctiques Externes és requisit tenir superat el 40% dels crèdits de l'ensenyament

Els passos a seguir en l'assignatura de Pràctiques Externes són els següents:

Matrícula i sol•licitud dels llocs de pràctiques
1. Matricular l’assignatura de pràctiques externes en el període ordinari de matrícula.
2. Registrar-se a l’aplicació de pràctiques de la Facultat i realitzar la sol•licitud de llocs de pràctiques durant la primera quinzena de febrer.
2.1 Consultar el llistat dels llocs de pràctiques a la pàgina WEB de la FEE.
2.2 Seleccionar els llocs de pràctiques.
2.3 Prioritzar els criteris addicionals. Aquests criteris només s'utilitzaran en el cas que no es pugui assignar cap dels llocs de pràctiques seleccionats en el pas anterior.
La sol•licitud quedarà sempre condicionada a la formalització de la matrícula de l’assignatura de Pràctiques i es podrà fer durant la primera quinzena de febrer.
La aplicació romandrà tancada, fora d’aquest període.

Procés d'assignació dels llocs de pràctiques
1. La Facultat farà una assignació provisional de llocs de pràctiques la tercera setmana de febrer tenint en compte els resultats acadèmics obtinguts per l’estudiant en el màster que està cursant.
2. L’entitat col•laboradora entrevistarà l’estudiant assignat provisionalment i comunicarà a la coordinació de pràctiques la seva acceptació o renúncia l’última setmana de febrer.




Planificació
Metodologies  ::  Proves
  (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries 1 0 1
 
Relació amb el tutor de pràctiques intern 0 0 0
Relació amb el tutor de pràctiques extern 0 0 0
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes 1 0 1
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes 12 0 12
Estada de pràctiques 280 0 280
 
Memòria 1 5 6
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries El coordinador de pràctiques convoca als estudiants a una sessió informativa.
Relació amb el tutor de pràctiques intern L'estudiant ha de mantenir una sèrie d'entrevistes amb el seu tutor en diferents moments del desenvolupament de les pràctiques.
Relació amb el tutor de pràctiques extern Relació directa i continuada que l’estudiant manté amb el seu tutor de pràctiques extern, de l’empresa, institució pública com a persona que l’orientarà durant el desenvolupament de les pràctiques.
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes L'estudiant selecciona i ordena els llocs de pràctiques que més s'adeqüen als seus interessos.
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes Coordinació i seguiment de l'estudiant a través del tutor de pràctiques intern i del tutor de pràctiques extern, de l'empresa o institució.
Estada de pràctiques Realització de l'estada en el lloc de pràctiques, realitzant les funcions assignades i previstes al projecte formatiu.
Memòria Elaboració d’un treball per part de l’estudiant en el qual resumirà les característiques de l’empresa, institució pública o centre de recerca on ha realitzat les pràctiques o desenvolupat el projecte de recerca i descriurà les tasques i funcions que ha desenvolupat

Mecanismes coordinació/seguiment
 
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes
Descripció
Els tutors es responsabilitzaran de fixar el pla de treball de cada estudiant, fer un seguiment de les pràctiques efectuades i fer la valoració.

Avaluació
  Descripció Pes
Estada de pràctiques L'avaluació del desenvolupament de les pràctiques externes es realitza per part de:
1-El tutor de l'entitat col•laboradora.
2-El tutor acadèmic.


L'avaluació es durà a terme tenint en compte els components següents que permeten obtenir una qualificació final:

- Avaluació per part del tutor intern (10%)
Valoració sobre els resultats d'aprenentatge treballats durant el desenvolupament de les Pràctiques Externes.

- Avaluació per part del tutor extern (70%)
Valoració sobre els resultats d'aprenentatge treballats durant el desenvolupament de les Pràctiques Externes.
80%
Memòria Elaboració d’un informe per part de l’estudiant sobre la realització de les pràctiques.
En l'informe resumirà les característiques de l’empresa, institució pública on ha realitzat les pràctiques i descriurà les tasques i funcions que ha desenvolupat, aprenentatges realitzats i reflexió crítica.
20%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Aquesta assignatura té convocatòria ÚNICA.

Degut a les característiques d'aquesta assignatura, NO hi ha CONVOCATÒRIA ADDICIONAL.


Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent