IDENTIFYING DATA 2014_15
Subject (*) ENTREPRENEURIAL COMPETENCIES Code 16655102
Study programme
Entrepreneurship and Innovation (2014)
Cycle 2nd
Descriptors Credits Type Year Period
3 Compulsory First AN
Language
Castellà
Department Gestió d'Empreses
Coordinator
VALVERDE APARICIO, MIREIA
E-mail mireia.valverde@urv.cat
Lecturers
VALVERDE APARICIO, MIREIA
Web
General description and relevant information Es treballaran diverses habilitats com el treball en equip, la comunicació, el lideratge, la negociació, la recollida d'informació i parlar en públic entre d'altres. D'altra banda, l'assignatura pretén que l'estudiant comprengui el funcionament d'una empresa i del paper dels recursos humans. A més, s'enfoca en com es poden desenvolupar les competències d'intel•ligència emocional del personal de l'empresa. Es remarca la importància d'analitzar el punt de vista de les pimes i de l'empresa familiar donada la seva importància.

Competences
Type A Code Competences Specific
 A1 Integrar coneixements avançats per analitzar i planificar les fases de creació d'una nova empresa.
Type B Code Competences Transversal
 B5 Teamwork, collaboration and sharing of responsibility
 B6 Clear and effective communication of information, ideas, problems and solutions in public or a specific technical field
Type C Code Competences Nuclear
 C4 Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A1 Prendre consciència de la importància de les habilitats directives com a capacitats i competències a aprendre i desenvolupar al llarg de la vida.
Desenvolupar competències directives, de gestió i competències socials per a noves emprenedories.
Conèixer el catàleg d'habilitats directives i competències que haurien de dominar els directius i emprenedors.
Type B Code Learning outcomes
 B5 Take active part in planning the work of the team, and in distributing the tasks and the deadlines.
 B6 Prepare their presentations and use a variety of presentation strategies (audiovisual support, eye contact, voice, gesture, time, etc.).
Type C Code Learning outcomes
 C4 Produce well structured, clear and effective oral texts.
Produce oral texts that are appropriate to the communicative situation.

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1: INTRODUCCIÓ A LES HABILITATS DIRECTIVES
1.1. Importància de les habilitats directives
1.2. Habilitats directives: intuïció o aprenentatge?
1.3. El catàleg de les habilitats directives
TEMA 2: LES COMPETÈNCIES
2.1. Concepte de competència
2.2. Identificació i mesura de les competències
2.3. Adequació de les competències als rols realitzats
TEMA 3: GRUPS I EQUIPS
3.1. Què és un grup? Què és un equip?
3.2. Tipus de grups
3.3. Eficiència i ineficiència dels equips
3.4. Rols en els grups
TEMA 4: ESTILS DE DIRECCIÓ I LIDERATGE
4.1. Què és un líder? Qui és un líder?
4.2. Conceptes al voltant del lideratge
4.3. Per què observar els estils de direcció?
4.4. Catàleg d'estils
TEMA 5: ELS CONJUNTS DE COMPETÈNCIES
5.1. Clústers de competències
5.2. La intel•ligència emocional
5.3. Orientació a persones, negoci, intern i extern

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
2 3 5
Lecture
A1
B6
14 14 28
Assignments
B5
C4
14 14 28
Personal tuition
2 0 2
 
Mixed tests
A1
B6
C4
2 10 12
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Presentació del programa de l'assignatura, els seus continguts, metodologia i criteris d'avaluació. Discussió sobre els coneixements i experiències prèvies dels estudiants en la temàtica de l'assignatura. Formació de grups de treball.
Lecture S’introdueixen els continguts conceptuals de l’assignatura. Són de tipus participatiu, i s’espera que l’estudiant aprofundeixi el seu coneixement del temari a base d’estudi personal fora de l’entorn de l’aula.
Assignments Es proposarà una sèrie d’activitats pràctiques relacionades amb el contingut de l’assignatura. Algunes d'aquestes activitats es faran a l’aula durant les hores de classe. Són activitats experiencials, que reprodueixen situacions del context organitzatiu. Per tant, cal la participació activa de cada estudiant. Aquesta participació s’espera també en les sessions magistrals i en la valoració dels treballs d’altres grups. Una part dels treballs requereixen la preparació prèvia fora de classe.
Personal tuition Utilització de les hores d'atenció a l'estudiant per a resoldre qüestions i dubtes concrets. Es recomana escriure als professors prèviament per a confirmar la visita.

Personalized attention
Description
Per atendre i resoldre dubtes als estudiants en relació a aquesta assignatura, contactar per email amb mireia.valverde@urv.cat per convenir dia i hora.

Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Assignments
B5
C4
Seguiment de les instruccions dels treballs.
Aplicació dels conceptes teòrics claus a la pràctica.
Professionalitat.
Resultats de les activitats portades a terme a l’aula.
70%
Mixed tests
A1
B6
C4
Prova d’integració: Prova final on es requereix integrar els coneixements i habilitats de tots els temes vistos en l'assignatura.
Cal obtenir almenys un 40% (4/10) en la nota d'aquest examen per tal de que faci mitja amb la resta d'elements de l'avaluació.
30%
Others  
 
Other comments and second exam session

La segona convocatòria es determinarà a partir de la prova final i els exercicis presentats prèviament a aquesta. Els estudiants que hagin suspès o no s'hagin presentat a la primera convocatòria hauran de parlar amb la professora per a determinar quines parts de l'avaluació caldrà tornar a realitzar.


Sources of information

Basic
Desarrollo de habilidades directivas David A. Whetten, Kim S. Cameron Mèxic: Pearson Education 2005 Altres


Management Skills: Making the most of people Robin Evenden; Gordon Anderson Anglaterra: Addison-Wesley 1992 Altres


Habilidades de Dirección W. David Rees; Christine Porter Madrid: Thomson 2003 Altres


Dirigir personas: fondo y formas Juan Luis Urcola Tellería Madrid: ESIC 2010 Altres


12: the elements of great managing Rodd Wagner; James K. Hart NY, EUA: Gallup Press 2006 Altres


32 destrezas del mando: iniciación a la gestión por competencias: skill builders Jon Warner Madrid : Centro de Estudios Ramón Areces: HRD Press 2008 Altres


The SAGE handbook of leadership Alan Bryman Anglaterra: SAGE 2011 Altres


Entrepreneurial Skills (2nd Ed.) Cecile Nieuwenhuizen Double Storey Publishers 2009 Altres
The E Factor: Entrepreneurial Competencies for Personal and Business Success David Gibson Pearson 2006 Altres
Complementary

•    Casado, José Manuel (2000) El directivo del siglo XXI. Barcelona: Gestión 2000.

•    Clegg, Brian (2000) Instant Motivation. London: Kogan Page.

•    Commarmond, Gisèle; Exiga, Alain (1999) Cómo fijar objetivos y evaluar resultados. Bilbao: Deusto.

•    Costa, Miguel; López, Ernesto (1997) Los secretos de la dirección: manual práctico para dirigir organizaciones y equipos. Madrid: Pirámide

•    Fernández López, Sergio (2007) Cómo gestionar la comunicación en organizaciones públicas y no lucrativas. Madrid: Narcea, 2007. 

•    Fisher, Roger; Ury, William; Patton, B. (2011) Obtenga el sí: el arte de negociar sin ceder. Barcelona: Gestión 2000.

•    Keenan, Kate (1997) Claves de la eficacia directiva. Barcelona: Bestselia.

•    Muchielli, Roger (1977) La dinámica de los grupos. Madrid: Iberico Europea de Ediciones.

•    Nelson, Bob (2005) 1001 formas de motivar. Barcelona: Gestión 2000.

•    Nelson, Bob; Spitzer; Dean (2005) 1001 formas de recompensar el trabajo bien hecho: cómo gratificar y fidelizar empleados. Barcelona: Gestión 2000.

•    Shani, A.B.; Lau, James B. (2000) Behavior in Organizations: an experiential approach (7th ed.). Boston: McGraw-Hill.

•    Steers, Richard M.; Porter, Lyman W. (1991) Motivation and work behavior. London: McGraw-Hill.

•    Stewart, Jacqueline; Couper, David (2004) Desarrollo de habilidades directivas. Madrid: Abetas.

•    Ury, William (2000) ¡Supere el no!: cómo negociar con personas que adoptan posiciones inflexibles. Barcelona: Gestión 2000.

•    Valls, Antonio (1998) Las 12 habilidades directivas clave. Barcelona: Gestión 2000.

•    Weiss, Tracey (2003). Coaching competencies and corporate leadership. FL, USA: St. Lucie Press, cop.

Recommendations


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.