IDENTIFYING DATA 2014_15
Subject (*) STRATEGIC DIAGNOSIS AND ENTREPRENEURIAL MANAGEMENT Code 16655103
Study programme
Entrepreneurship and Innovation (2014)
Cycle 2nd
Descriptors Credits Type Year Period
3 Compulsory First AN
Language
Castellà
Department Gestió d'Empreses
Coordinator
ALLUE MARTI, XABIER ZIGOR
E-mail txaber.allue@urv.cat
Lecturers
ALLUE MARTI, XABIER ZIGOR
Web
General description and relevant information Els continguts pretenen que l'estudiant comprengui el concepte i les funcions d'un projecte emprenedor perquè el pugui gestionar. Com a exemples s'inclouen l'anàlisi de la cultura organitzativa, la gestió del canvi, la gestió del coneixement dins l'empresa, la identificació d'estratègies corporatives i la seva implementació amb l'objectiu de generar canvis i innovació, posant èmfasi en els reptes i experiències pràctiques que es poden trobar.

Competences
Type A Code Competences Specific
 A1 Integrar coneixements avançats per analitzar i planificar les fases de creació d'una nova empresa.
 A2 Integrar els coneixements adequats per dissenyar el pla d'empresa.
 A7 Transferir els coneixements teòrics sobre diferents aspectes de l'empresa (organització, R+D, creixement, etc.) al disseny pràctic de models eficients d'organització empresarial.
Type B Code Competences Transversal
 B2 Effective solutions to complex problems
 B5 Teamwork, collaboration and sharing of responsibility
 B6 Clear and effective communication of information, ideas, problems and solutions in public or a specific technical field
Type C Code Competences Nuclear
 C3 Be able to manage information and knowledge
 C4 Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A1 Entendre el funcionament de l'empresa en el seu conjunt.
Conèixer el concepte d'estratègia i les seves aplicacions pràctiques.
 A2 Definir els criteris i les eines que afavoreixen l'aparició de comportaments positius per l'empresa a través de l'anàlisi del comportament organitzacional.
 A7 Entendre els reptes i les estratègies per a la gestió de coneixement dins d'una nova empresa gràcies a l'anàlisi de l'entorn en funció dels recursos i capacitats de l'empresa.
Type B Code Learning outcomes
 B2 Identify problems and take decisions to solve them.
Anticipate problems before they arise.
Analyze problems and their causes from an overall perspective and in the medium and the long term.
Direct systematic processes for taking group decisions.
Transfer classroom exercises and the cases they have studied to real situations in other environments.
Obtain the support they need from others for their decisions to be successful.
 B5 Take active part in planning the work of the team, and in distributing the tasks and the deadlines.
Propose ambitious, clearly defined goals to the group.
Help to manage the differences, disagreements and conflicts that arise in the group in a positive manner.
Encourage all members to take part in the management and smooth running of the team.
 B6 Draft documents with the appropriate format, content, structure, language accuracy and register, and illustrate concepts using the appropriate conventions: formats, titles, footnotes, captions, etc.
Prepare their presentations and use a variety of presentation strategies (audiovisual support, eye contact, voice, gesture, time, etc.).
Adapt their arguments to different groups and/or situations.
Encourage their audiences to participate and ask constructive questions to stimulate dialogue.
Adapt the form of their message to different situations.
Type C Code Learning outcomes
 C3 Reflect on, review and evaluate the information management process.
 C4 Produce grammatically correct oral texts.
Produce well structured, clear and effective oral texts.
Produce oral texts that are appropriate to the communicative situation.
Produce grammatically correct written texts
Produce well-structured, clear and rich written texts
Produce written texts that are appropriate to the communicative situation

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1. L'ANÀLISI INTERN I EXTERN 1.1. Claus del funcionament de l'empresa
1.2. L'anàlisi de l'entorn
TEMA 2. L'ESTRATÈGIA 2.1. Resposta a l'entorn en funció de recursos i capacitats
2.2. Objectius, estratègia i estructura
TEMA 3. GESTIÓ EMPRENEDORA 3.1. Estratègies de llançament
3.2. Casos d'èxit

TEMA 4. EL PLA D'EMPRESA
4.1. Document i eina
4.2. Gestió del PE

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
1 0 1
Lecture
A1
A7
15 15 30
Problem solving, classroom exercises
A1
A7
C3
7 7 14
Assignments
A1
A2
A7
B5
C3
C4
2 15 17
Presentations / expositions
A1
A7
1 7 8
Personal tuition
3 0 3
 
Objective multiple-choice tests
A1
A2
A7
C3
1 1 2
Practical tests
A1
A2
A7
C3
1 1 2
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Presentació de l’assignatura i del professor. Detectar els coneixements previs dels estudiants. Descobrir els interessos i motivacions dels alumnes. Transmetre els objectius que es persegueixen. Detallar els continguts de l’assignatura. Explicar la metodología de treball que es seguirà. Comunicar i deixar clars els criteris d’avaluació.

Lecture Transmissió de manera expositiva de coneixements, mitjançant l’explicació dels continguts dels diferents temes pel professor, però amb la participació activa dels estudiants.
Problem solving, classroom exercises Activitats per a relacionar i consolidar coneixements, amb una perspectiva fonamentalment d’actuació professional. Formulació, anàlisi, resolució i debat d’un problema, exercici o cas pràctic relacionat amb la temàtica de l’assignatura. Inclou la realització de debats sobre temes d’actualitat, tant de l’àmbit acadèmic com professional, i altres activitats de caràcter pràctic; així com la participació activa a les classes. Aquestes activitats es realitzaran tant a l’aula com mitjançant el Campus Virtual de la URV (Moodle).
Assignments Treball monogràfic d'estudi d'alguna situació o aspecte relacionat amb els continguts de l'assignatura.
Presentations / expositions Exposició oral a classe d'un tema concret relacionat amb l'assignatura i del treball monogràfic.
Personal tuition Es dirà el primer dia de classe.

Personalized attention
Description
Es dirà el primer dia de classe.

Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Assignments
A1
A2
A7
B5
C3
C4
Treball monogràfic d'estudi d'alguna situació o aspecte relacionat amb la Direcció Estratègica d'empreses o organitzacions, com per exemple: anàlisi de l'estratègia d'una empresa real, anàlisi de la situació competitiva en un sector determinat, etc. 35%
Presentations / expositions
A1
A7
Exposició oral a classe del treball monogràfic elaborat, i posterior debat sobre el mateix. Inclou també l'avaluació de la participació activa a les classes (tant teòriques com pràctiques), així com la correcta expressió oral i escrita. 15%
Objective multiple-choice tests
A1
A2
A7
C3

Prova teòrica de l'examen, consistent en preguntes tipus test.

25%
Practical tests
A1
A2
A7
C3
Proves pràctiques Prova pràctica de l’examen, consistent en la resolució de problemes, exercicis o casos pràctics similars als desenvolupats al llarg del curs. Pot incloure preguntes curtes. 25%
Others  








 
Other comments and second exam session

La segona convocatòria consistirà en una prova integral que suposarà el 100% de la qualificació, amb dues parts. Una part teòrica tipus test (50%) i una segona part pràctica (50%). No obstant, els estudiants que disposin de nota en els treballs i presentacions de la 1a convocatòria se li aplicaran la mateixa ponderació.


Sources of information

Basic
Bateman, T. y Snell, S. (2009), Administración: liderazgo y colaboración enun mundo competitivo, McGrawHill, México.Daft, R. L., (2004), Administración, Thomson, México Díez de Castro, J., Redondo López, C., Barreiro Fernández, B. LópezCabarcos, M.A. (2002), Administración de Empresas: Dirigir en la sociedad delconocimiento, Pirámide, Madrid. Luthans, F. (2008), Comportamiento organizacional, McGrawHill, México. Robbins, S. P. (2009), Comportamiento organizacional, Pearson Education,México. Última edició. Complementària Bueno Campos, E. (1997): Organización de empresas: Estructura, procesos y modelos. Madrid: Pirámide. Daft, R. L. (2000): Teoría y diseño organizacional, 6a edició. México: International Thomson. Brunet, I. y Vidal, A. (2004). Empresa y recursos organizativos. Madrid: Piràmide. Brunet, I. y Vidal, A. (2007). El gobierno del factor humano. Madrid: Delta. Hodge, B. J.; Anthony, W. P.; Gales, L. M. (1998): Teoría de la organización: Un enfoque estratégico, 5a edició. Madrid: Prentice Hall. Mintzberg, H. (1984): La estructuración de las organizaciones. Barcelona: Ariel. Mintzberg, H. (2001): Diseño de organizaciones eficientes. Buenos Aires: El Ateneo. Morales Gutiérrez, A. C. (2004): Análisis y diseño de sistemas organizativos. Madrid: Thomson-Civitas.Morales Gutiérrez, A. C. (2000): Arquitectura de sistemas organizativos. Córdoba: ETEA. Pérez Gorostegui, E. (2007), Comportamiento organizativo, Madrid: Ramón Areces. Robbins, S. P y Coulter, M. (2010), Administración. México: Pearson Education. Última edició. Wagner, J. A.; Hollenbeck, J. R. (2004): Comportamiento organizativo. Madrid: Thomson-Paraninfo.
Complementary

Recommendations


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.