Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1 |
Integrar coneixements avançats per analitzar i planificar les fases de creació d'una nova empresa.
|
| A2 |
Integrar els coneixements adequats per dissenyar el pla d'empresa.
|
| A7 |
Transferir els coneixements teòrics sobre diferents aspectes de l'empresa (organització, R+D, creixement, etc.) al disseny pràctic de models eficients d'organització empresarial.
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B2 |
Effective solutions to complex problems |
| B5 |
Teamwork, collaboration and sharing of responsibility |
| B6 |
Clear and effective communication of information, ideas, problems and solutions in public or a specific technical field |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C3 |
Be able to manage information and knowledge |
| C4 |
Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1 |
Entendre el funcionament de l'empresa en el seu conjunt.
Conèixer el concepte d'estratègia i les seves aplicacions pràctiques.
| | A2 |
Definir els criteris i les eines que afavoreixen l'aparició de comportaments positius per l'empresa a través de l'anàlisi del comportament organitzacional.
| | A7 |
Entendre els reptes i les estratègies per a la gestió de coneixement dins d'una nova empresa gràcies a l'anàlisi de l'entorn en funció dels recursos i capacitats de l'empresa.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B2 |
Identify problems and take decisions to solve them.
Anticipate problems before they arise.
Analyze problems and their causes from an overall perspective and in the medium and the long term.
Direct systematic processes for taking group decisions.
Transfer classroom exercises and the cases they have studied to real situations in other environments.
Obtain the support they need from others for their decisions to be successful.
| | B5 |
Take active part in planning the work of the team, and in distributing the tasks and the deadlines.
Propose ambitious, clearly defined goals to the group.
Help to manage the differences, disagreements and conflicts that arise in the group in a positive manner.
Encourage all members to take part in the management and smooth running of the team.
| | B6 |
Draft documents with the appropriate format, content, structure, language accuracy and register, and illustrate concepts using the appropriate conventions: formats, titles, footnotes, captions, etc.
Prepare their presentations and use a variety of presentation strategies (audiovisual support, eye contact, voice, gesture, time, etc.).
Adapt their arguments to different groups and/or situations.
Encourage their audiences to participate and ask constructive questions to stimulate dialogue.
Adapt the form of their message to different situations.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C3 |
Reflect on, review and evaluate the information management process.
| | C4 |
Produce grammatically correct oral texts.
Produce well structured, clear and effective oral texts.
Produce oral texts that are appropriate to the communicative situation.
Produce grammatically correct written texts
Produce well-structured, clear and rich written texts
Produce written texts that are appropriate to the communicative situation
|
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1. L'ANÀLISI INTERN I EXTERN |
1.1. Claus del funcionament de l'empresa
1.2. L'anàlisi de l'entorn |
TEMA 2. L'ESTRATÈGIA |
2.1. Resposta a l'entorn en funció de recursos i capacitats
2.2. Objectius, estratègia i estructura |
TEMA 3. GESTIÓ EMPRENEDORA |
3.1. Estratègies de llançament
3.2. Casos d'èxit |
TEMA 4. EL PLA D'EMPRESA |
4.1. Document i eina
4.2. Gestió del PE |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
0 |
1 |
Lecture |
|
15 |
15 |
30 |
Problem solving, classroom exercises |
|
7 |
7 |
14 |
Assignments |
|
2 |
15 |
17 |
Presentations / expositions |
|
1 |
7 |
8 |
Personal tuition |
|
3 |
0 |
3 |
|
Objective multiple-choice tests |
|
1 |
1 |
2 |
Practical tests |
|
1 |
1 |
2 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació de l’assignatura i del professor. Detectar els coneixements previs dels estudiants. Descobrir els interessos i motivacions dels alumnes. Transmetre els objectius que es persegueixen. Detallar els continguts de l’assignatura. Explicar la metodología de treball que es seguirà. Comunicar i deixar clars els criteris d’avaluació.
|
Lecture |
Transmissió de manera expositiva de coneixements, mitjançant l’explicació dels continguts dels diferents temes pel professor, però amb la participació activa dels estudiants. |
Problem solving, classroom exercises |
Activitats per a relacionar i consolidar coneixements, amb una perspectiva fonamentalment d’actuació professional. Formulació, anàlisi, resolució i debat d’un problema, exercici o cas pràctic relacionat amb la temàtica de l’assignatura. Inclou la realització de debats sobre temes d’actualitat, tant de l’àmbit acadèmic com professional, i altres activitats de caràcter pràctic; així com la participació activa a les classes. Aquestes activitats es realitzaran tant a l’aula com mitjançant el Campus Virtual de la URV (Moodle). |
Assignments |
Treball monogràfic d'estudi d'alguna situació o aspecte relacionat amb els continguts de l'assignatura. |
Presentations / expositions |
Exposició oral a classe d'un tema concret relacionat amb l'assignatura i del treball monogràfic. |
Personal tuition |
Es dirà el primer dia de classe. |
Description |
Es dirà el primer dia de classe. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Assignments |
|
Treball monogràfic d'estudi d'alguna situació o aspecte relacionat amb la Direcció Estratègica d'empreses o organitzacions, com per exemple: anàlisi de l'estratègia d'una empresa real, anàlisi de la situació competitiva en un sector determinat, etc. |
35% |
Presentations / expositions |
|
Exposició oral a classe del treball monogràfic elaborat, i posterior debat sobre el mateix. Inclou també l'avaluació de la participació activa a les classes (tant teòriques com pràctiques), així com la correcta expressió oral i escrita. |
15% |
Objective multiple-choice tests |
|
Prova teòrica de l'examen, consistent en preguntes tipus test.
|
25% |
Practical tests |
|
Proves pràctiques Prova pràctica de l’examen, consistent en la resolució de problemes, exercicis o casos pràctics similars als desenvolupats al llarg del curs. Pot incloure preguntes curtes. |
25% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
La segona convocatòria consistirà en una prova integral que suposarà el 100% de la qualificació, amb dues parts. Una part teòrica tipus test (50%) i una segona part pràctica (50%). No obstant, els estudiants que disposin de nota en els treballs i presentacions de la 1a convocatòria se li aplicaran la mateixa ponderació. |
Basic |
|
Bateman, T. y Snell, S. (2009), Administración: liderazgo y colaboración enun mundo competitivo, McGrawHill, México.Daft, R. L., (2004), Administración, Thomson, México Díez
de Castro, J., Redondo López, C., Barreiro Fernández, B. LópezCabarcos,
M.A. (2002), Administración de Empresas: Dirigir en la sociedad
delconocimiento, Pirámide, Madrid. Luthans, F. (2008), Comportamiento organizacional, McGrawHill, México. Robbins, S. P. (2009), Comportamiento organizacional, Pearson Education,México. Última edició.
Complementària Bueno Campos, E. (1997): Organización de empresas:
Estructura, procesos y modelos. Madrid: Pirámide. Daft,
R. L. (2000): Teoría y diseño organizacional, 6a edició. México:
International Thomson. Brunet, I. y Vidal, A. (2004). Empresa y recursos
organizativos. Madrid: Piràmide. Brunet, I. y Vidal, A. (2007). El gobierno del factor humano. Madrid: Delta. Hodge,
B. J.; Anthony, W. P.; Gales, L. M. (1998): Teoría de la organización:
Un enfoque estratégico, 5a edició. Madrid: Prentice Hall. Mintzberg, H. (1984): La estructuración de las organizaciones. Barcelona: Ariel. Mintzberg, H. (2001): Diseño de organizaciones eficientes. Buenos Aires: El Ateneo. Morales Gutiérrez, A. C. (2004): Análisis y diseño de sistemas organizativos. Madrid: Thomson-Civitas.Morales Gutiérrez, A. C. (2000): Arquitectura de sistemas organizativos. Córdoba: ETEA. Pérez Gorostegui, E. (2007), Comportamiento organizativo, Madrid: Ramón Areces. Robbins, S. P y Coulter, M. (2010), Administración. México: Pearson Education. Última edició. Wagner, J. A.; Hollenbeck, J. R. (2004): Comportamiento organizativo. Madrid: Thomson-Paraninfo. |
Complementary |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|