IDENTIFYING DATA 2014_15
Subject (*) ECONOMICS OF INNOVATION AND INNOVATION SYSTEMS Code 16655106
Study programme
Entrepreneurship and Innovation (2014)
Cycle 2nd
Descriptors Credits Type Year Period
6 Compulsory First AN
Language
Català
Department Economia
Coordinator
TERUEL CARRIZOSA, MERCEDES
E-mail mercedes.teruel@urv.cat
Lecturers
TERUEL CARRIZOSA, MERCEDES
Web
General description and relevant information Aquesta assignatura pretén dotar l'estudiant de coneixements avançats sobre la naturalesa del procés innovador des d'una perspectiva de sistema d'innovació en el qual participen un col•lectiu heterogeni d'agents. És important que l'estudiant comprengui les diferències entre ciència i tecnologia, investigació/desenvolupament i innovació, investigació bàsica i aplicada, innovació i imitació, etc. Per tant, s'estudien qüestions com la naturalesa de la innovació i classificacions de les innovacions, els manuals de la família Frascati, la naturalesa i sistemes del procés innovador.

Competences
Type A Code Competences Specific
 A5 Valorar l'eficàcia de les polítiques públiques dirigides al foment de la creació d'empreses i la innovació.
 A6 Gestionar els projectes d'innovació de les noves empreses considerant el context micro i macroeconòmic.
Type B Code Competences Transversal
 B3 Critical, logical and creative thinking, and an ability to innovate
 B5 Teamwork, collaboration and sharing of responsibility
Type C Code Competences Nuclear
 C1 Have an intermediate mastery of a foreign language, preferably English
 C5 Be committed to ethics and social responsibility as citizens and professionals

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A5 Conèixer els agents que intervenen en els sistemes d'innovació
Reconèixer les problemàtiques en un sistema d'innovació
Definir actuacions que millorin el sistema d'innovació
 A6 Aprofundir en les teories de la innovació
Reconèixer els diferents factors que afecten el procés innovador de l'empresa.
Type B Code Learning outcomes
 B3 Identify things that need to be improved in complex situations and contexts.
 B5 Take active part in planning the work of the team, and in distributing the tasks and the deadlines.
Type C Code Learning outcomes
 C1 Understand routine information and articles.
 C5 Be respectful of and promote human rights and the principles of universal accessibility, equal opportunities, non-discrimination and universal accessibility for th ose with special educational needs.

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1. LA INNOVACIÓ 1.1. Què és la innovació?
1.2. Perquè estudiar la innovació? L’economia del coneixement.
1.3. El procés innovador: Les generacions de models d’innovació.
1.4. Les taxonomies de la innovació.
TEMA 2. L’ECONOMIA DE LA INNOVACIÓ 2.1. Els agents de la innovació.
2.2. Què fa als individus innovadors?
2.3. Què fa a les empreses innovadores?
TEMA 3. SISTEMES DE LA INNOVACIÓ 3.1. Què és el Sistema d’Innovació / Les tipologies de Sistemes d’Innovació.
3.2. Què fa que les regions siguin innovadores? Mobilitat i estructura industrial.
3.3. Què fa que les regions siguin innovadores? Spillovers i altres forces d’aglomeració.
3.4. El rol de les institucions I l’organització I la seva dinàmica canviant.
3.5. Problemàtiques dels Sistemes d’Innovació .
3.6. Sistemes d’innovació i polítiques d’innovació .
TEMA 4. ESTUDIS DE CASOS. 4.1. Casos internacionals.
4.2. Casos nacionals.

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
2 0 2
Practicums/Case studies
A6
B5
14 20 34
Lecture
A5
B3
40 29 69
Personal tuition
2 0 2
 
Objective short-answer tests
A5
B3
C1
C5
2 41 43
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Presentació de l'assignatura.
Practicums/Case studies Anàlisi i realització de proposta d’un estudi de cas. La pràctica està basada en enunciats que l’estudiant haurà d’analitzar, reflexionar i donar resposta a les preguntes plantejades.
Lecture Exposició teòrica a l'aula dels blocs temàtics. Seguiment i comprensió de la resolució de les pràctiques presentades pel professor a l’aula ordinària.
Personal tuition Atenció a preguntes i dubtes dels estudiants tant de la matèria donada com dels estudis de casos.

Personalized attention
Description
L'estudiant podrà plantejar dubtes a l'aula ordinària així com via electrònica (Moodle o correu electrònic)

Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Practicums/Case studies
A6
B5
Aquesta prova tindrà lloc durant el període lectiu. La prova consistirà en analitzar i reflexionar sobre un estudi de cas plantejat. 40%
Objective short-answer tests
A5
B3
C1
C5
Proves que consisteixen en preguntes curtes, preguntes de desenvolupament de temari així com d’anàlisi de casos. La prova es realitzarà durant el període d’exàmens. 60%
Others  
 
Other comments and second exam session

L'avaluació en segona convocatòria es basarà en una prova similar a la realitzada en la primera convocatòria. La nota de les proves durant el període lectiu es guardaran (amb el mateix percentatge que en la primera convocatòria) sempre que millorin la nota de la prova realitzada en la segona convocatòria.


Sources of information

Basic Swann, G. M. P., The Economics of innovation : an introduction, , Cheltenham, UK ; Northampton, MA : Edward Elgar, c
Tarragona : Publicacions URV, El sistema territorial d'innovació de la demarcació de Tarragona, 2010,

Complementary

Recommendations


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.