IDENTIFYING DATA 2014_15
Subject (*) R+D+I PROJECT MANAGEMENT Code 16655107
Study programme
Entrepreneurship and Innovation (2014)
Cycle 2nd
Descriptors Credits Type Year Period
3 Compulsory First AN
Language
Català
Department Economia
Coordinator
SÁNCHEZ GARCÍA, RAÚL
E-mail raul.sanchez@urv.cat
Lecturers
SÁNCHEZ GARCÍA, RAÚL
Web
General description and relevant information Aquesta assignatura té com a objectiu que l'estudiant adquireixi les habilitats i tècniques necessàries per gestionar els projectes d'innovació i realitzar tasques de valorització del coneixement. S'estudien les estratègies de R + D i innovació de les empreses i les etapes del procés innovador.

Competences
Type A Code Competences Specific
 A2 Integrar els coneixements adequats per dissenyar el pla d'empresa.
 A3 Determinar el pla estratègic de l'empresa respecte a les activitats de R+D i la innovació.
 A4 Gestionar els projectes d'innovació de les noves empreses.
Type B Code Competences Transversal
 B2 Effective solutions to complex problems
 B3 Critical, logical and creative thinking, and an ability to innovate
 B5 Teamwork, collaboration and sharing of responsibility
 B6 Clear and effective communication of information, ideas, problems and solutions in public or a specific technical field
Type C Code Competences Nuclear
 C1 Have an intermediate mastery of a foreign language, preferably English
 C3 Be able to manage information and knowledge

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A2 Definir les etapes del projectes de R+D+i
Identificar les diferents metodologies de gestió de projectes d'innovació
 A3 Identificar la gestió específica dels projectes de R+D+i.
Elaborar les fases d'un projecte d'alt contingut innovador
Identificar els agents que intervenen en cadascuna de les fases
 A4 Identificar els problemes de la gestió de projectes
Saber metodologies per a la resolució de problemes en els projectes d'innovació
Type B Code Learning outcomes
 B2 Transfer classroom exercises and the cases they have studied to real situations in other environments.
 B3 Reflect on the causes and the purposes of innovation.
 B5 Take active part in planning the work of the team, and in distributing the tasks and the deadlines.
Help to manage the differences, disagreements and conflicts that arise in the group in a positive manner.
 B6 Prepare their presentations and use a variety of presentation strategies (audiovisual support, eye contact, voice, gesture, time, etc.).
Type C Code Learning outcomes
 C1 Understand routine information and articles.
Understand the general meaning of texts that have non-routine information in a familiar subject area.
 C3 Critically evaluate information and its sources, and add it to their own knowledge base and system of values.

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1. DEFINICIONS I ENFOCAMENT INICIALS 1.1. L'acció d'emprendre.
1.2. Elements indispensables d'una empresa o negoci.
1.3. Què és la innovació?
1.4. Transformar coneixement en valor.
1.5. Diferències entre una economia basada en el coneixement vs una economia basada en la producció industrial.
TEMA 2. FONAMENTS DE GESTIÓ DE PROJECTES:
2.1. Visió formal dels projectes i de la seva gestió.
2.2. Gestió de projectes tradicional i les seves àrees d'aplicació.
2.3. Fases i cicle de vida d'un projecte.
2.4. Riscos i incertesa en projectes amb cicle de vida predictiu.
2.5. Gestió de projectes àgil i les seves àrees d'aplicació.
2.6. Riscos i incertesa en projectes amb cicle de vida adaptat.
2.7. Relació entre el cicle de vida d'un producte i del seu projecte.
2.8. Identificar la gestió de projectes adequada per realitzar R + D + i.
2.9. Coexistència: Unint el millor de la gestió de projectes tradicional i àgil.
TEMA 3. GESTIÓ DE PROJECTES R + D + I 3.1. Declaració d'intencions: "Agile Manifesto" i "Declaration of Interdependence (DOI)".
3.2. Learning by doing: Project-Base-Learning (PBL).
3.3. Etapes del procés innovador: visió general del procés àgil.
3.4. Avaluació de les principals metodologies àgils.
3.5. Cas pràctic: Gestió de projectes amb el mètode SCRUM.

TEMA 4. EXECUTAR PROJECTES AMB ALT CONTINGUT INNOVADOR 4.1. Definició de valor. Per què fem el projecte?
4.2. Els tres eixos de l'eficiència: Fer el correcte, fer-ho correctament i millorar contínuament.
4.3. Avaluació quantitativa del valor.
4.4. Documentació inicial en projectes R + D + i.
4.5. Priorització de les activitats basat en el valor percebut pel client.
4.6. Com establir el Producte Mínim Viable (PMH).
4.7. Càlcul de l'eficiència del flux de valor.
4.8. Gestió activa del risc dins del projecte.
4.9. Tècniques i eines Lean per incrementar el lliurament de valor i eliminar activitats que resten valor.
4.10. Maximitzar el rendiment en el lliurament de valor.
4.11. Gestió de conflictes en l'avaluació del valor.
4.12. Monitorització i comunicació del lliurament de valor.
4.13. Casos d'èxit: Empreses d'èxit i les seves estratègies d'innovació.
TEMA 5. GESTIÓ DE LA IMPLICACIÓ DELS STAKEHOLDERS
5.1. Què és un stakeholder?
5.2. Alineant la visió del projecte amb la visió del client: prototipat i modelatge.
5.3. Creació de perfils personals i rols per alinear els objectius del projecte. Captació de necessitats del client a través del joc de rols.
5.4. Eines de comunicació efectiva.
5.5. Models de participació col • lectiva.
5.6. Resolució de conflictes i gestió de la diversitat cultural dins de l'equip de projecte.
TEMA 6. MILLORA DEL RENDIMENT DE L'EQUIP DE PROJECTE. COACHING DE GRUP 6.1. Formació d'un equip i les seves fases de maduració. Coaching adaptat a cada fase.
6.2. Principis per a la construcció d'equips auto-organitzats i auto-dirigits.
6.3. Bones pràctiques per maximitzar el rendiment de l'equip.
6.4. Desenvolupar el coneixement amb diferents tècniques de brainstorming.
TEMA 7. PLANIFICACIÓ DE LES ACTIVITATS DEL PROJECTE 7.1. Elaboració progressiva i estimació col • lectiva de l'esforç per finalitzar activitats.
7.2. Timeboxing: utilitzar les restriccions de temps a favor del projecte.
7.3. Teoria de la iteració i lliurament per versions.
7.4. Planificació per àrees: temps, pressupost i cost.
TEMA 8. IDENTIFICACIÓ I RESOLUCIÓ DE PROBLEMES 8.1. Identificar i resoldre colls d'ampolla.
8.2. Manteniment de la qualitat.
8.3. Identificar si cal intervenir o no davant d'un problema (anàlisi de tendències).
8.4. Verificació i validació freqüents. Fallar abans estalvia recursos.
8.5. Tècniques generals de resolució de problemes.
TEMA 9. MILLORA CONTÍNUA 9.1. Millora contínua del procés a través de la reflexió dins de l'equip de projecte.
9.2. Compartir coneixement dins de l'equip.
9.3. Anàlisi i millora continua dels processos i del producte.
9.4. Autoavaluació i identificació de punts de millora per part de l'equip de projecte

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
2 0 2
Lecture
A2
A4
21 0 21
Case study
A2
A4
B3
B6
8 0 8
Assignments
A2
A3
A4
B2
B3
B5
B6
C1
C3
4 26 30
Personal tuition
14 0 14
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Presentació de l’assignatura.
Lecture Exposició teòrica dels blocs temàtics a l’aula.
Case study Al finalitzar cada bloc teòrics es farà un repàs dels continguts mitjançant supòsits pràctics que haurà de fer reflexionar a l’alumne i estudi de casos a on l’alumne haurà d’encertar la resposta correcta utilitzant els continguts teòrics donats.
Assignments L’assignatura serà avaluada mitjançant un treball en grup on l’alumne haurà d’aplicar els coneixements teòrics apressos a l’assignatura. L’objectiu es que l’alumne s’enfronti a l’inici i execució d’un projecte I+D+i el més real possible, el treball ha d’estar enfocat totalment a un producte/servei pràctic d’innovació que l’alumne escolli. L’alumne s’ha de col•locar en el rol de Director del projecte i haurà de preveure i planificar les diferents fases del projecte així com l’equip de projecte que formarà.
Personal tuition Atenció personalitzada per resoldre els dubtes dels estudiants en relació amb els continguts teòrics.

Personalized attention
Description
Atenció personalitzada per resoldre els dubtes dels estudiants en relació amb els continguts teòrics. Es pot demanar cita prèvia amb el professor o utilitzar el correu electrònic.

Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Assignments
A2
A3
A4
B2
B3
B5
B6
C1
C3
Per l’avaluació es tindran en compte:
1- La posta en pràctica dels continguts teòrics apressos.
2- La posta en pràctica i identificació dins del treball de les tècniques i eines d’I+D+i explicades durant les sessions teòriques.
3- Aportació gràfica i fotografies del procés d’innovació dut a terme al projecte d’I+D+i escollit per l’alumne.
4- Reflexió personal i final de l’alumne sobre el procés d’innovació utilitzat al projecte i com millorar-ho durant el temps de vida del projecte.
100%
Others  
 
Other comments and second exam session

En segona convocatòria l'estudiant haurà de presentar el treball amb les mateixes condicions que en la primera convocatòria.


Sources of information

Basic Mike Griffiths , PMI-ACP Exam Prep, Premier Edition,
Project Management Institute, A Guide to the Project Management Body of Knowledge (Pmbok Guide) , 5th Edition,
Claus Sehested and Henrik Sonnenberg, Lean Innovation: A Fast Path from Knowledge, 2011.,

Complementary

Recommendations


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.