Type A
|
Code |
Competences Specific | | A7 |
Transferir els coneixements teòrics sobre diferents aspectes de l'empresa (organització, R+D, creixement, etc.) al disseny pràctic de models eficients d'organització empresarial.
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B4 |
Autonomy, responsibility and initiative |
| B6 |
Clear and effective communication of information, ideas, problems and solutions in public or a specific technical field |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C1 |
Have an intermediate mastery of a foreign language, preferably English |
| C2 |
Be advanced users of the information and communication technologies |
| C3 |
Be able to manage information and knowledge |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A7 |
Establir una base conceptual teòrica dels termes i conceptes relacionats amb la Vigilància Tecnològica.
Distingir les diverses fases del cicle de la Vigilància Tecnològica.
Determinar criteris per establir els factors crítics de Vigilància.
Conèixer els tipus de fonts d’informació i els criteris d’avaluació de les fonts per a la Vigilància Tecnològica.
Desenvolupar habilitats de cerca i recuperació de la informació.
Conèixer i aprendre a usar tot un repertori d’eines per automatitzar la Vigilància Tecnològica.
Conèixer la mineria de dades i textos i el seu paper en la Vigilància Tecnològica.. Conèixer algunes eines relacionades.
Ser capaç de decidir per quins canals i quins mitjans de difusió són necessaris per fer arribar la informació recopilada a les persones adequades.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B4 |
Decide what needs to be done for a particular job/project and do it according to schedule.
| | B6 |
Prepare their presentations and use a variety of presentation strategies (audiovisual support, eye contact, voice, gesture, time, etc.).
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C1 |
Understand routine information and articles.
| | C2 |
Use software for off-line communication: word processors, spreadsheets and digital presentations.
| | C3 |
Reflect on, review and evaluate the information management process.
|
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1. INTRODUCCIÓ A LA VIGILÀNCIA TECNOLÒGICA |
1.1. El paper de la vigilància en el procés d’innovació
1.2. Definicions
1.3. Objectius de la Vigilància Tecnològica
1.4. Fases del procés de Vigilància Tecnològica
|
TEMA 2. IDENTIFICACIÓ I ANÀLISI DE LES NECESSITATS DE VIGILÀNCIA |
2.1. Relació entre la planificació estratègica i la Vigilància Tecnològica
2.2. Factors Crítics de Vigilància (FCV)
|
TEMA 3. OBTENCIÓ D’INFORMACIÓ. LES FONTS D’INFORMACIÓ |
3.1. Tipologia de fonts d’informació
3.2. Selecció de fonts i recuperació de la informació (RI)
|
TEMA 4. CERCA D’INFORMACIÓ. VIGILÀNCIA A INTERNET |
4.1. Cerca d’informació a internet
4.2. Eines de Vigilància
|
TEMA 5. ANÀLISI DE LA INFORMACIÓ |
5.1. Tractament de la informació
5.2. Mineria de dades i text
|
TEMA 6. VALORITZACIÓ DE LA INFORMACIÓ |
6.1. Productes de Vigilància Tecnològica
6.2. Difusió i comunicació
6.3. Orientació per a la presa de decisions
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
0 |
1 |
Lecture |
|
11 |
0 |
11 |
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms |
|
15 |
0 |
15 |
Assignments |
|
4 |
40 |
44 |
Personal tuition |
|
4 |
0 |
4 |
|
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació de l'assignatura, estructuració dels temps, informació sobre el treball final, fitxa de l'alumne |
Lecture |
Sessions teòriques a l'aula ordinària en relació a la metodologia de la vigilància sistemàtica o puntual: definició de les necessitats de vigilància (què, com); cerca, anàlisi i registre de la informació; difusió de la informació i posada en valor. |
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms |
Aplicar a l'aula d'informàtica els coneixements impartits en les sessions magistrals: exercicis pràctics relacionats amb les fonts d'informació (selecció, ús i extracció d'informació de fonts formals i estructurades); eines específiques d'ús per a la vigilància tecnològica (selecció, ús i extracció d'informació de fonts informals no estructurades); i, eines d'anàlisi, difusió i publicació de la informació recuperada. |
Assignments |
Selecció d’un cas d’estudi relacionat amb els interessos de l’alumne. El projecte consistirà en el disseny de les fases principals d’un sistema de VT: FCV, identificació de fonts, automatització de fonts, disseny d’un sistema de difusió i comunicació de la informació recopilada. |
Personal tuition |
En aquesta assignatura hi ha dos tipus d’atenció personalitzada:
1. Amb cita concertada. Dues reunions: inicial per comentar les possibles opcions per triar el supòsit pel projecte; una segona cita un cop iniciat el projecte per concretar-ne els detalls.
2. Atenció individualitzada en continu durant la realització dels exercicis pràctics a l’aula de TIC.
|
Description |
En aquesta assignatura hi ha dos tipus d’atenció personalitzada:
1. Amb cita concertada. Dues reunions: inicial per comentar les possibles opcions per triar el supòsit pel projecte; una segona cita un cop iniciat el projecte per concretar-ne els detalls.
2. Atenció individualitzada en continu durant la realització dels exercicis pràctics a l’aula de TIC.
|
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Assignments |
|
Selecció d’un cas d’estudi relacionat amb els interessos de l’alumne. El projecte consistirà en el disseny de les fases principals d’un sistema de VT: FCV, identificació de fonts, automatització de fonts, disseny d’un sistema de difusió i comunicació de la informació recopilada. |
100% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
En segona convocatòria també s'exigirà la realització d'un projecte final de les mateixes característiques que el de primera convocatòria. |
Basic |
Arroyo Varela, S. R., La inteligencia competitiva: una herramienta clave en la estrategia empresarial, , Madrid: Pirámide, 2005
, Modelos de vigilancia tecnológica e inteligencia competitiva. , , Bilbao: BAI, 2007
Palop, P.; Vicente, J. M., Vigilancia tecnológica e inteligencia competitiva: su potencial para la empresa , , Madrid: COTEC, 1999
Rey Vázquez L., Informe APEI sobre vigilancia tecnológica, , Gijón, 2009
|
http://www.documentalistaenredado.net/contenido/mod_vig_cast.pdf http://www.eenbasque.net/guia_transferencia_resultados/files/COTEC%20-%20Vigilancia%20Tecnologica%20e%20Inteligencia%20Competitiva%20-%20su%20potencial%20para%20la%20empresa%20espanola.pdf http://eprints.rclis.org/14114/ |
Complementary |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|