Type A
|
Code |
Competences Specific | | A7 |
Transferir els coneixements teòrics sobre diferents aspectes de l'empresa (organització, R+D, creixement, etc.) al disseny pràctic de models eficients d'organització empresarial.
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B1 |
Learning to learn |
| B3 |
Critical, logical and creative thinking, and an ability to innovate |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C5 |
Be committed to ethics and social responsibility as citizens and professionals |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A7 |
Comprendre el marc conceptual de la responsabilitat social corporativa.
Adquirir els fonaments de la responsabilitat social corporativa i les últimes tendències en aquest àmbit.
Conèixer les principals polítiques i estratègies que les empreses tenen a la seva disposició per incorporar la responsabilitat social corporativa a la seva gestió.
Aplicar els conceptes de responsabilitat social corporativa en la resolució de casos.
Prendre consciència de la importància de l'ètica i la responsabilitat social corporativa.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B1 |
Autonomously adopt learning strategies in each situation.
| | B3 |
Identify things that need to be improved in complex situations and contexts.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C5 |
Respect fundamental rights and equality between men and women.
Be respectful of and promote human rights and the principles of universal accessibility, equal opportunities, non-discrimination and universal accessibility for th
ose with special educational needs.
Be respectful of the values of a culture of peace and democracy.
|
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1:EMPRESA I RESPONSABILITAT SOCIAL |
1.1. La funció social de l’empresa
1.2. Conceptualització de responsabilitat social
1.3. Responsabilitat social i ètica empresarial
1.4. Factors que impulsen la responsabilitat social
1.5. Nivells de responsabilitat social
1.6. La responsabilitat social com a model de gestió
|
TEMA 2: LA RESPONSABILITAT SOCIAL I ELS GRUPS D'INTERÈS |
2.1. La teoria dels stakeholders: introducció
2.2. Anàlisis i gestió dels stakeholders o grups d’interès
2.3. Activitats especifiques de RSE respecte als stakeholders grups d’interès
|
TEMA 3: INSTRUMENTS DE GESTIÓ DE LA RESPONSABILITAT SOCIAL |
3.1. Instruments de gestió: quins i per què?
3.2. Informes de sostenibilitat: GRI
3.3. Codis de conducta
3.4. Normalització i certificació
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
0 |
1 |
Lecture |
|
9 |
18 |
27 |
Debates |
|
10 |
10 |
20 |
Presentations / expositions |
|
2 |
19 |
21 |
Problem solving, classroom exercises |
|
4 |
0 |
4 |
Personal tuition |
|
1 |
0 |
1 |
|
Objective multiple-choice tests |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació de l'assignatura: continguts, objectius, avaluació, etc. |
Lecture |
Classe magistral participativa |
Debates |
Debat i discussió sobre qüestions relacionades amb el temari de l'assignatura |
Presentations / expositions |
Exposició i defensa per part dels alumnes dels treballs realitzats |
Problem solving, classroom exercises |
Formulació, anàlisi i resolució de casos relacionats amb la temática de l'assignatura |
Personal tuition |
Temps reservat per atendre i resoldre dubtes |
Description |
El professor atendra personalments als alumnes per resoldre els dubtes referents a les classes magistrals, a les pràctqiues així com en la realització dels treballs o activitats |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Presentations / expositions |
|
Al llarg del curs es presentaran i defensaran públicamnet diverses activitats proposades pel professor |
70% |
Objective multiple-choice tests |
|
Realització per part de l'alumne d'una prova objectiva tipo test (o alternativament prova de preguntes curtes) |
30% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
A l'nici del curs i mitjançant el Moodle el professor donarà les indicacions corresponents en relació a les activitats proposades. La segona convocatòria consistirà en la realització d'un examen global de l'assignatura amb un pes del 100% de la nota. | |
Basic |
Buchholtz, A.K. y Carroll, A.B, Business and society: Ethics and stakeholder management, , 8ª ed. Edición internacional, South-Western Cengage Learning. Canadá. 2012
Crane, A. y Matten, D. (2010) , Business ethics: Managing Corporate Citizenship and Sustainability in the Age of Globalization, 3ª ed, Oxford University Press. Oxford. 2010
Fernández Gago, R. (2005), ), Administración de la Responsabilidad Social Corporativa, , Thomson, España
Olcese, A. Rodríguez, M.A. y Alfaro, J. (2008), Manual de la Empresa Responsable y Sostenible, , McGrawHill, Madrid.
|
|
Complementary |
|
Camacho, I., Fernández, JL i Miralles, j. (2002), Ética de la empresa. Desclée. Bilbao
Francés, P. (2004), Ética de los negocios. Innovación y Responsabilidad. Desclée.Colección Ética aplicada. Bilbao
Jones, C.; Parker, M. i Bos, R. (2005): For Business Ethics. Routledge. UK |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|