IDENTIFYING DATA 2014_15
Subject (*) CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY Code 16655209
Study programme
Entrepreneurship and Innovation (2014)
Cycle 2nd
Descriptors Credits Type Year Period
3 Optional AN
Language
Castellà
Department Gestió d'Empreses
Coordinator
SETÓ PAMIES, MARIA DOLORES
E-mail dolors.seto@urv.cat
Lecturers
SETÓ PAMIES, MARIA DOLORES
Web
General description and relevant information Es tracta de proporcionar a l'estudiant una visió global del concepte de Responsabilitat Social Corporativa, proporcionant els instruments i les habilitats necessàries per planificar, desenvolupar i avaluar criteris de responsabilitat social corporativa integrats en l'estratègia empresarial.

Competences
Type A Code Competences Specific
 A7 Transferir els coneixements teòrics sobre diferents aspectes de l'empresa (organització, R+D, creixement, etc.) al disseny pràctic de models eficients d'organització empresarial.
Type B Code Competences Transversal
 B1 Learning to learn
 B3 Critical, logical and creative thinking, and an ability to innovate
Type C Code Competences Nuclear
 C5 Be committed to ethics and social responsibility as citizens and professionals

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A7 Comprendre el marc conceptual de la responsabilitat social corporativa.
Adquirir els fonaments de la responsabilitat social corporativa i les últimes tendències en aquest àmbit.
Conèixer les principals polítiques i estratègies que les empreses tenen a la seva disposició per incorporar la responsabilitat social corporativa a la seva gestió.
Aplicar els conceptes de responsabilitat social corporativa en la resolució de casos.
Prendre consciència de la importància de l'ètica i la responsabilitat social corporativa.
Type B Code Learning outcomes
 B1 Autonomously adopt learning strategies in each situation.
 B3 Identify things that need to be improved in complex situations and contexts.
Type C Code Learning outcomes
 C5 Respect fundamental rights and equality between men and women.
Be respectful of and promote human rights and the principles of universal accessibility, equal opportunities, non-discrimination and universal accessibility for th ose with special educational needs.
Be respectful of the values of a culture of peace and democracy.

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1:EMPRESA I RESPONSABILITAT SOCIAL 1.1. La funció social de l’empresa
1.2. Conceptualització de responsabilitat social
1.3. Responsabilitat social i ètica empresarial
1.4. Factors que impulsen la responsabilitat social
1.5. Nivells de responsabilitat social
1.6. La responsabilitat social com a model de gestió
TEMA 2: LA RESPONSABILITAT SOCIAL I ELS GRUPS D'INTERÈS
2.1. La teoria dels stakeholders: introducció
2.2. Anàlisis i gestió dels stakeholders o grups d’interès
2.3. Activitats especifiques de RSE respecte als stakeholders grups d’interès
TEMA 3: INSTRUMENTS DE GESTIÓ DE LA RESPONSABILITAT SOCIAL
3.1. Instruments de gestió: quins i per què?
3.2. Informes de sostenibilitat: GRI
3.3. Codis de conducta
3.4. Normalització i certificació

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
1 0 1
Lecture
A7
B1
9 18 27
Debates
B3
C5
10 10 20
Presentations / expositions
A7
B3
2 19 21
Problem solving, classroom exercises
A7
B3
C5
4 0 4
Personal tuition
1 0 1
 
Objective multiple-choice tests
A7
B1
B3
C5
1 0 1
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Presentació de l'assignatura: continguts, objectius, avaluació, etc.
Lecture Classe magistral participativa
Debates Debat i discussió sobre qüestions relacionades amb el temari de l'assignatura
Presentations / expositions Exposició i defensa per part dels alumnes dels treballs realitzats
Problem solving, classroom exercises Formulació, anàlisi i resolució de casos relacionats amb la temática de l'assignatura
Personal tuition Temps reservat per atendre i resoldre dubtes

Personalized attention
Description
El professor atendra personalments als alumnes per resoldre els dubtes referents a les classes magistrals, a les pràctqiues així com en la realització dels treballs o activitats

Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Presentations / expositions
A7
B3
Al llarg del curs es presentaran i defensaran públicamnet diverses activitats proposades pel professor 70%
Objective multiple-choice tests
A7
B1
B3
C5
Realització per part de l'alumne d'una prova objectiva tipo test (o alternativament prova de preguntes curtes) 30%
Others  
 
Other comments and second exam session

A l'nici del curs i mitjançant el Moodle el professor donarà les indicacions corresponents en relació a les activitats proposades.

La segona convocatòria consistirà en la realització d'un examen global de l'assignatura amb un pes del 100% de la nota.


Sources of information

Basic Buchholtz, A.K. y Carroll, A.B, Business and society: Ethics and stakeholder management, , 8ª ed. Edición internacional, South-Western Cengage Learning. Canadá. 2012
Crane, A. y Matten, D. (2010) , Business ethics: Managing Corporate Citizenship and Sustainability in the Age of Globalization, 3ª ed, Oxford University Press. Oxford. 2010
Fernández Gago, R. (2005), ), Administración de la Responsabilidad Social Corporativa, , Thomson, España
Olcese, A. Rodríguez, M.A. y Alfaro, J. (2008), Manual de la Empresa Responsable y Sostenible, , McGrawHill, Madrid.

Complementary

Camacho, I., Fernández, JL i Miralles, j. (2002), Ética de la empresa. Desclée. Bilbao

Francés, P. (2004), Ética de los negocios. Innovación y Responsabilidad. Desclée.Colección Ética aplicada. Bilbao

Jones, C.; Parker, M. i Bos, R. (2005): For Business Ethics. Routledge. UK

Recommendations


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.