IDENTIFYING DATA 2016_17
Subject (*) MARKETING STRATEGIES Code 16665103
Study programme
Business Management (2016)
Cycle 2nd
Descriptors Credits Type Year Period
4.5 Compulsory First 1Q
Language
Català
Department Business Management
Coordinator
GENÉ ALBESA, JAUME
E-mail jaume.gene@urv.cat
Lecturers
GENÉ ALBESA, JAUME
Web
General description and relevant information L'assignatura pretén per una part dotar dels fonaments teòrics necessaris sobre les diferents línies estratègiques que intervenen en el màrqueting, especialment per aquells estudiants interessats en la recerca. Però a més, vol implicar l'alumne en la presa de decisions de màrqueting des d'una perspectiva pròxima a la realitat de l'empresa. L'assignatura mostra l'aplicació transversal dels coneixements de màrqueting que l'alumne haurà adquirit al llarg de la seva formació acadèmica, en les decisions sobre aspectes del desenvolupament estratègic de l'empresa. Combina l'exposició conceptual, l'anàlisi teòric i l'estudi de casos reals.

Competences
Type A Code Competences Specific
 A1 Desenvolupar estratègies per dirigir empreses i les seves àrees funcionals de forma competitiva i eficient.
 A2 Aplicar mètodes avançats d'anàlisi per a la presa de decisions empresarials.
 A4 Gestionar la innovació i introduir-la amb èxit en l'empresa i / o crear nous projectes empresarials que responguin a les necessitats detectades a través d'una anàlisi rigorosa.
 A5 Avaluar i integrar informació economico-financera rellevant a través d'informes directius de qualsevol àrea funcional de l'empresa per optimitzar els seus resultats.
Type B Code Competences Transversal
 CT2 Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
 CT3 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
 CT4 Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
Type C Code Competences Nuclear

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A1 Reconèixer i analitzar la importància de l'estratègia de màrqueting per a l'assoliment dels objectius empresarials i conèixer els fonaments teòrics en què es basen aquestes estratègies.
Analitzar les decisions estratègiques en l'àmbit de màrqueting preses per diferents empreses a través del mètode del cas.
 A2 Analitzar les decisions estratègiques en l'àmbit de màrqueting preses per diferents empreses a través del mètode del cas.
Exercitar la presa de decisions estratègiques en màrqueting a nivell individual i en equip, imaginant la realitat a través d'un simulador .
 A4 Reconèixer i analitzar la importància de l'estratègia de màrqueting per a l'assoliment dels objectius empresarials i conèixer els fonaments teòrics en què es basen aquestes estratègies.
 A5 Exercitar la presa de decisions estratègiques en màrqueting a nivell individual i en equip, imaginant la realitat a través d'un simulador .
Type B Code Learning outcomes
 CT2 Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
 CT3 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
 CT4 Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
Type C Code Learning outcomes

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1. Dimensions del marketing de serveis 1.1. Marketing Tradicional.
1.2. Marketing Interactiu.
1.3. Marketing Intern.
TEMA 2. La Qualitat del Servei. 2.1. Definició.
2.2. Influència dels elements de la servucció.
2.3. Disseny per la qualitat.
2.4. Model de diagnòstic de la qualitat.
2.5. Millora de la qualitat.
TEMA 3. eMarketing 3.1. eBusiness i eMarketing
3.2. entorn
3.3. categòries
3.4. estratègies d'eMarketing
3.5. eMarketing mix
TEMA 4. Marketing en buscadors 4.1. Google
4.2. SEO
4.3. SEM
4.4. Analítica Web
TEMA 5. Xarxes socials 5.1. Web 2.0
5.2 Principals xarxes socials.

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
2 4 6
Lecture
A1
A2
A4
A5
CT2
CT3
30 30 60
Presentations / expositions
CT3
CT4
4 10 14
Debates
A1
A5
CT4
5 5 10
Problem solving, classroom exercises
A1
A2
A4
A5
2 2 4
Assignments
A1
A2
2 10 12
Personal tuition
2 4 6
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Es realitzarà una primera sessió de presentació de l'assignatura, que pretendrà posar en evidència la transcendència de la formulació d'estratègies de màrqueting. S'exposaran els 9 temes estratègics seleccionats per tractar durant el curs. A més s'explicaran conceptes bàsics que facilitessin l'estudiant a contextualitzar-se amb l'assignatura
Lecture Exposició dels conceptes teòrics, principals antecedents bibliogràfics, relació entre els conceptes i la seva aplicació per al desenvolupament de cada estratègia de màrqueting.
Presentations / expositions D'un treball elaborat per l'alumne
Debates Hi haurà dos tipus de debats o participacions actives de l'alumne. D'una banda es desenvoluparan diverses didàctiques en què després de la seva participació l'alumne reflexionarà sobre la seva implicació amb el contingut del tema a tractar, mitjançant un mètode inductiu. D'altra banda, s'analitzaran diversos casos pràctics de situacions reals a l'empresa, en què l'alumne desenvoluparà tasca d'anàlisi i posteriorment debat en grup.
Problem solving, classroom exercises Aplicació a l'aula dels coneixements teòrics, anàlisi i presentacions d'estudis de casos, resolució de problemes relacionats amb els continguts del mòdul.
Assignments Presentació escrita del treball sobre els contiguts de l'assignatura.
Personal tuition Amb tutories al llarg del curs.

Personalized attention
Description
Es realitzarà al despatx del professor previa cita o be per email.

Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Presentations / expositions
CT3
CT4
D'un treball elaborat per l'alumne. 10%
Problem solving, classroom exercises
A1
A2
A4
A5
Exàmen tipus test 80%
Assignments
A1
A2
Elaborat per l'alumne de forma individual. 10%
Others  
 
Other comments and second exam session

En l'avaluació de la segona convocatòria es realitzarà un eamen. Les qualificacions de debats, de casos pràctics i del treball, es poden tenir en compte per millorar la nota de la segona convocatòria.


Sources of information

Basic

Services Marketing 6TH EDITION By Valarie Zeithaml and Mary Jo Bitner and Dwayne Gremler. McGraw-Hill

Managing Customer Relationships: A Strategic Framework 2nd Edition by Don PeppersMartha Rogers. Willey and sons

Complementary

Recommendations


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.