Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Aplicar mètodes avançats d'anàlisi per a la presa de decisions empresarials. |
| A3 |
Desenvolupar habilitats directives per comprendre la complexitat i la globalitat de la realitat empresarial i per implantar processos de qualitat i de millora contínua. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes. |
| CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències. |
| CT6 |
Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional. (Carreer development) |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Diagnosticar i proposar solucions a diferents problemes relacionats amb el factor humà en les organitzacions.
| | A3 |
Desenvolupar les eines necessàries per aconseguir un bon compliment en les funcions directives.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
| | CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
| | CT6 |
Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional. (Carreer development)
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. La importància estratègica de la gestió de l'intangible. El factor humà. |
1.1. Estructura i processos.
1.2. La gestió estratègica dels recursos humans.
1.3. La gestió del compromís organitzatiu.
|
2. Autoconeixement. Diferències individuals i identitat. La gestió de la diversitat. |
2.1. Autoconeixement. Diferències individuals: personalitat, identitat, intel·ligències, estils cognitius, discapacitat, etc.
2.2. Múltiples identitats socials en el context organitzacional.
2.3. Aplicació estratègica a l'empresa. Gestió de la diversitat. |
3. Motivació. |
3.1 Teories de motivació.
3.2. Relació amb polítiques de GRH.
3.3. Comunicació estratègica i motivació. |
4. Processos perceptius i comunicació estratègica. |
4.1. Processos perceptius.
4.2. Comunicació estratègica.
4.3. Aplicació estratègica a l'empresa. |
5. Negociació. |
5.1. Negociació.
5.2. Aplicació estratègica a l'empresa. |
6. Gestió de les emocions i l'estrès. |
6.1. Emocions.
6.2. Intel·ligència emocional.
6.3. Estrés, eutress i distress.
6.4. Gestió de l'estrés. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
20 |
0 |
20 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
14 |
16 |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
|
8 |
23.5 |
31.5 |
Simulació |
|
2 |
12 |
14 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
8 |
6 |
14 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
2 |
4 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
10 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es dedicarà un primer tema introductori per tal de contextualitzar l'aportació de coneixements de l'assignatura en el marc del programa formatiu del màster i les seves aplicacions en la gestió estratègica de l'empresa. |
Sessió Magistral |
S'enfatitza en el caràcter participatiu de les sessions. Aquest caràcter participatiu es fonamenta en el treball previ dels estudiants a través de lectures i en la dinamització a través de preguntes crítiques o relacionades amb temes d'actualitat per part del docent que fomentin petits debat.
Per garantir la participació basada en el coneixement previ de la materia, se'ls hi demana als estudiants la lectura dels materials penjats amb Moodle amb caràcter previ a la sessió. |
Presentacions / exposicions |
Es presentaran la síntesi i anàlisi crític d'articles científics relacionats amb cadasqun dels temes. Es proporcionaran pautes per tal que la classe aprengui a donar feedback. El material presentat entrarà a examen.
Consisteix en la presentació d'un article científic relacionat amb una de les habilitats directives i un problema/cas a resoldre per la classe relacionat amb aquesta habilitat directiva. S'entrega la presentació i el problema/cas. Es realitza i avalúa en equip. Computa un 25% de la nota global. |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
S'entrega de forma individual al finalitzar l'assignatura i resulta un compendi o carpeta d'elements sobre els que l'alumne reflexiona sobre l'aprenentatge de cadasquna de les habilitats directives i el seu autoconeixement, destacant els seus punts forts i els punts a millorar com a directiu i definint en conclusió els seus objectius professionals a partir d'aquesta reflexió. Es realitza individualment. Computa un 25% de la nota global. |
Simulació |
Es posen en pràctica les habilitats de comunicació estratègica i negociació adquirides a través d'un role-Playing simulant una negociació. Es prepara i realitza en equip. Computa un 25% de la nota global. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Es realitzen al llarg de les sessions per il·lustrar e interioritzar els continguts impartits i la seva aplicació pràctica en la gestió de persones en les organitzacions. Desenvolupa el pensament analític dels directius. |
Atenció personalitzada |
Temps per atendre i resoldre dubtes als estudiants. |
Descripció |
Es guiarà el treball de l'estudiant fora de l'aula de preparació de la presentació i la resolució d'exercicis a través de l'atenció personalitzada en les hores de tutoria acordades.
Temps per atendre i resoldre dubtes als estudiants.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Consisteix en la síntesi, anàlisis crític i interiorització a través de la relació amb experiències laborals, articles de prensa, pel·lícules, etc. d'articles científics sobre un tema en particular. |
25% |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
|
S'entrega de forma individual al finalitzar l'assignatura i resulta un compendi o carpeta d'elements sobre els que l'alumne reflexiona sobre l'aprenentatge de cada una de las habilitats directives i sobre el seu autoconeixement. |
25% |
Simulació |
|
Es tracta de posar en pràcticales habilitats de comunicació estratègica i negociació adquirides a través de la realització d'un role-playing simulant una negociació. Es prepara i realitza en equip. |
25% |
Proves objectives de tipus test |
|
Es tracta d'un examen tipus test sobre els continguts de l'assignatura. |
25% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Se requiere un mínimo de 4 en cada uno de los elementos evaluativos para poder hacer media con el resto. La asistencia resulta imprescindible para el seguimiento y realización de las actividades planteadas. 2ªconvocatoria:Consiste en una prueba final tipo test que computa el 100%. Para poder realizar esta prueba, es imprescindible entregar el portafolio, la presentación del artículo científico y el estudio de caso preparado. |
Bàsica |
|
Harvard Business Deusto Woods, S.A. and West M.A., The Psychology of Work and Organizations,Cengage Learning, 2010 Robbins, S.P., Comportamiento Organizativo, Pearson Education, 2004 Price, A., Human Resource Management in a Business Context, Thomson,2006 People Management, Capital Humano Watson, T., Organising and Managing Work, Pearson Education, 2002 Huczynski, A. and Buchanan, D., Organizational Behaviour, PearsonEducation, 2007 Armstrong, M., A Handbook of Human Resource Management Practice , KoganPage Limited, 2001 |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|