Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Aplicar mètodes avançats d'anàlisi per a la presa de decisions empresarials. |
| A5 |
Avaluar i integrar informació economico-financera rellevant a través d'informes directius de qualsevol àrea funcional de l'empresa per optimitzar els seus resultats. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT1 |
Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic |
| CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
| CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes. |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Aplicar diferents sistemes de costos i prendre consciència de la importància de la seva determinació així com dels indicadors de gestió com informació bàsica per a la gestió empresarial.
| | A5 |
Aplicar diferents sistemes de costos i prendre consciència de la importància de la seva determinació així com dels indicadors de gestió com informació bàsica per a la gestió empresarial.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT1 |
Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic
| | CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
| | CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
| | CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
PARTE 1. SISTEMAS DE COSTES y LITERATURA |
TEMA 1. LA COMPTABILITAT DE GESTIÓ
1. Introducció a la comptabilitat de gestió
2. Conceptes bàsics de comptabilitat de gestió
3. Sistemes de determinació de costos
4. Literatura científica en comptabilitat de gestió
TEMA 2. ABC Y TIME DRIVEN ABC
1. Introducció al sistema ABC
2. Conceptes clau
3. Classificació d'activitats
4. Fases de la determinació de costos segons l'ABC
5. Casos pràctics ABC i casos reales |
PARTE 2. ACTIVITY BASED COSTING (ABC) |
TEMA 3. EVOLUCIÓ DE LA INVESTIGACIÓ SOBRE ABC
1. Introducció
2. Metodologia de l'estudi de casos a l'Activity Based Costing (ABC)
3. Èxit i fracàs de l'ABC
4. Investigacions sobre ABC
5. Time driven ABC |
PARTE 3. INDICADORES EMPRESARIALES Y CMI |
TEMA 4. INDICADORS EMPRESARIALS I CMI
1. Introducció
2. Anàlisi de ratios. Tipologia
3. CMI. Perspectives i indicadors de gestió
4. Literatura sobre CMI |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
10 |
10 |
20 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
4 |
8 |
12 |
Presentacions / exposicions |
|
3 |
4 |
7 |
Treballs |
|
7 |
22 |
29 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves pràctiques |
|
1 |
0 |
1 |
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats orientades a prendre contacte i recollir informació.
Presentació dels continguts de l'assignatura i de la metodologia d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels diferents continguts del temari de l'assignatura |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Formulació, resolució i debat d'algun problema/exercici de diferents temes de l'assignatura |
Presentacions / exposicions |
Defensa en grup del/dels treball/s elaborat/s per a l'assignatura davant la resta de companys de l'aula. |
Treballs |
Treball/s en grup sobre els continguts de l'assignatura |
Atenció personalitzada |
Espai de consulta tant a nivell individual pels dubtes que puguin sorgir a un estudiant en el seguiment de l'assignatura, com a nivell de grup per a supervisar l'avenç del treball i realitzar recomanacions. |
Descripció |
Espai de consulta tant a nivell individual pels dubtes que puguin sorgir a un estudiant en el seguiment de l'assignatura, com a nivell de grup per supervisar l'avanç del treball i realitzar recomanacions. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Defensa en grup del / dels treball / s realitzat / s |
20% |
Treballs |
|
Realització de treball/s en grup seguint les indicacions facilitades. |
30% |
Proves pràctiques |
|
Exercicis pràctics resolts a classe per l'alumne |
10% |
Proves objectives de tipus test |
|
Proves objectives de tipus test sobre diferents temes estudiats |
30% |
Altres |
|
Participació a classe |
10%
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En el Moodle se especificarán los requisitos y las características del trabajo en grupo. En relación a la segunda convocatòria, el estudiante deberá entregar un trabajo siguiendo las especificaciones indicadas en el moodle al respecto (60%) y superar una prueba tipo test sobre los diferentes temas estudiados (40%). |
Bàsica |
Fullana, C. y Paredes, J.L., Manual de contabilidad de costes, Última edición disponible, Madrid, Delta
Rocafort Nicolau, A, Contabilidad de costes, fundamentos y ejercicios resueltos, Última edición disponible, Barcelona, Bresca
Sáez, A; Fernández, JA; Gutierrez, G., Contabilidad de Costes y Contabilidad de Gestión, Última edición disponible, Madrid, Vol. 1 y 2. McGraw-Hill
AECA, Documentos AECA de Contabilidad de Gestión, Última edición disponible,, Madrid
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|