DATOS IDENTIFICATIVOS 2016_17
Asignatura (*) PROCESO DE CONSULTORÍA Código 16665210
Titulación
Dirección de Empresas (2016)
Ciclo
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo
3 Optativa 2Q
Lengua de impartición
Català
Departamento Gestión de Empresas
Coordinador/a
CAMPA PLANAS, FERNANDO
Correo-e fernando.campa@urv.cat
mariajesus.blasco@urv.cat
Profesores/as
CAMPA PLANAS, FERNANDO
BLASCO PÉREZ, MARIA JESUS
Web
Descripción general e información relevante Procés de Consultoria pretén aportar a l’estudiant una introducció a l’activitat professional de la consultoria, tant externa com interna. L’assignatura planteja la pràctica de la consultoria com a procés, des de l’entrada a l’organització i la detecció de les necessitats del client fins a la conclusió de la relació consultor-empresa.

Competencias
Tipo A Código Competencias Específicas
 A1 Desarrollar estrategias para dirigir empresas y sus áreas funcionales de forma competitiva y eficiente.
 A3 Desarrollar habilidades directivas para comprender la complejidad y la globalidad de la realidad empresarial y para implantar procesos de calidad y de mejora continua.
 A5 Evaluar e integrar información económico-financiera relevante a través de informes directivos de cualquier área funcional de la empresa para optimizar sus resultados.
Tipo B Código Competencias Transversales
 CT3 Resolver problemas complejos de forma crítica, creativa e innovadora en contextos multidisciplinares.
 CT4 Trabajar en equipos multidisciplinares y en contextos complejos
 CT5 Comunicar ideas complejas de manera efectiva a todo tipo de audiencias.
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultados de aprendizaje
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A1 Conocer el sector de la consultoría desde las perspectivas de posibles clientes y / o profesionales, diseñar un proceso de consultoría e identificar y practicar las habilidades necesarias para desarrollar el rol de consultor.
 A3 Conocer el sector de la consultoría desde las perspectivas de posibles clientes y / o profesionales, diseñar un proceso de consultoría e identificar y practicar las habilidades necesarias para desarrollar el rol de consultor.
 A5 Conocer el sector de la consultoría desde las perspectivas de posibles clientes y / o profesionales, diseñar un proceso de consultoría e identificar y practicar las habilidades necesarias para desarrollar el rol de consultor.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 CT3 Resolver problemas complejos de forma crítica, creativa e innovadora en contextos multidisciplinares.
 CT4 Trabajar en equipos multidisciplinares y en contextos complejos
 CT5 Comunicar ideas complejas de manera efectiva a todo tipo de audiencias.
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Contenidos
tema Subtema
Introducció a la consultoria

Naturalesa i propòsit de la consultoria
Consultoria interna i externa
El sector de la consultoria
La consultoria com a carrera professional
El procés de consultoria Entrada a l’organització
La proposta / contracte
Diagnosi
Propostes d’acció
Implementació
Tancament
Els rols del consultor Habilitats del consultor i el seu desenvolupament
Postures epistemològiques davant la consultoria
Rang d’estils de consultoria
La gestió de la relació consultor-client
Els clients de la consultoria Qui són els clients del consultor?
Com triar a un consultor?
La consultoria en les diverses funcions empresarials i en les diverses empreses Gestió estratègica
Finances
Recursos Humans
Marketing
TIC
Diferents tipus d’empreses

Planificación
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Actividades introductorias
A5
2 0 2
Resolución de problemas/ejercicios
CT4
CT5
10 30 40
Sesión magistral
A1
A3
A5
20 10 30
Atención personalizada
A1
1 0 1
 
Pruebas mixtas
A1
A3
A5
CT3
2 0 2
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías
  descripción
Actividades introductorias Presentació del programa de l'assignatura, els seus continguts, metodologia i criteris d'avaluació. Discussió oberta sobre els coneixements i experiències prèvies dels estudiants en la temàtica de l'assignatura
Resolución de problemas/ejercicios Consisteix en una sèrie d’activitats pràctiques relacionades amb el contingut de l’assignatura. Aquesta activitats es faran a l’aula durant les hores de classe i, en alguns casos, s'hauran de portar preparades. Hi cal la participació activa de cada estudiant.
Sesión magistral Mitjançant classes magistrals presencials, s’introdueix el contingut teòric de l’assignatura als estudiants. S’expliquen les fonts d’informació principals de cada tema i s’espera que l’estudiant profunditzi el seu coneixement del temari a base d’estudi personal a fora de l’entorn de l’aula
Atención personalizada Durant les sessions dedicades als equips de treball, en forma de tutories, hi haurà la possibilitat de plantejar dubtes de forma individual i en equip.

Addicionalment, els estudiants poden quedar amb els professors abans o després de les sessions presencials per resoldre dubtes.


Atención personalizada
descripción
Durant les sessions dedicades als equips de treball, en forma de tutories, hi haurà la possibilitat de plantejar dubtes de forma individual i en equip. Addicionalment, els estudiants poden quedar amb els professors abans o després de les sessions presencials per resoldre dubtes. Per qüestions concretes, es poden plantejar via email (fernando.campa@urv.cat).

Evaluación
Metodologías Competencias descripción Peso        
Resolución de problemas/ejercicios
CT4
CT5
Exposició oral per part dels alumnes d'un treball sobre un tema assignat.
Tots els estudiants estaràn assignats a un equip de treball i hauran de presentar el seu treball en públic.
50%
Pruebas mixtas
A1
A3
A5
CT3
Prova final on es requereix integrar els coneixements i habilitats de tots els temes vistos en l'assignatura.
Examen individual escrit.
Cal obtenir almenys un 40% (4/10) en la nota d'aquest examen per tal de que faci mitja amb la resta d'elements de l'avaluació.
50%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

La segona convocatoria serà un examen final sense considerar les proves i treballs de la primera convocatoria


Fuentes de información

Básica

Complementaria

Recomendaciones


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.