Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A2 |
Aplicar métodos avanzados de análisis para la toma de decisiones empresariales. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | CT2 |
Formular valoraciones a partir de la gestión y uso eficiente de la información. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A2 |
Conocer el funcionamiento de los mercados de renta fija, los riesgos asociados a la inversión en renta fija así como su gestión, y conocer y saber aplicar las estrategias de gestión de carteras.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CT2 |
Formular valoraciones a partir de la gestión y uso eficiente de la información.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Tema 1. Actius financers. Actius i mercats de renda fixa |
1.1. Concepte i tipus d'actius
1.2. Estructures financeres d'un actiu de renda fixa
1.3. Els mercats de renda fixa pública i privada |
Tema 2. Valor, rendibilitat i risc d'un actiu de renda fixa |
2.1. Valoració i preu d'un actiu de renda fixa
2.2. Rendibilitat d'un actiu de renda fixa
2.3. Riscos associats a un actiu de renda fixa
2.4. El risc d'interès: risc de reinversió i risc de preu |
Tema 3. Tipus d'interès als mercats de renda fixa |
3.1. Tipus d'interès spot o al comptat
3.2. Tipus forward o implícits
3.3. Estructura temporal dels tipus d'interès i corba de rendibilitat
3.4. Teories explicatives de l'ETTI |
Tema 4. Quantificació del risc d'interès: duració i mesures complementàries |
4.1. Introducció
4.2. Duració d'un actiu de renda fixa
4.3. Propietats de la duració
4.4. Utilitats de la duració
4.5. Mesures complementàries a la duració: convexitat i dispersió dels fluxos al voltant de l'horitzó planificador |
Tema 5. Estratègies de gestió de cateres |
5.1. Gestió passiva basada en la immunització
5.2. Gestió activa
5.3. Estratègies mixtes |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
1 |
0 |
1 |
Sesión magistral |
|
13 |
23 |
36 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
8 |
8 |
16 |
Resolución de problemas/ejercicios |
|
1 |
14 |
15 |
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Pruebas prácticas |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Es recollirà informació sobre el perfil dels estudiants i es presentarà l'assignatura (objectius, continguts, fonts bibliogràfiques, criteris d'avaluació,...) |
Sesión magistral |
Exposició del contingut de l'assignatura |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
A partir d'un llistat prèviament elaborat o bé dels casos que espontàniament surtin en el desenvolupament de l'assignatura s'analitzaran i resoldran exercicis/problemes a l'aula |
Resolución de problemas/ejercicios |
Es demanarà a l'estudiant que creï, enunciï, plantegi i resolgui un problema relacionat amb els continguts de l'assignatura. Es requerirà la inclusió d'uns elements mínims de garanteixin treballar amb les diferents parts del contigut que s'avaluï. |
Atención personalizada |
L'alumne disposarà d'un horari d'atenció personalitzada per resoldre qualsevol dubte que li sorgeixi durant el procés d'aprenentatge. |
descripción |
Durant els temps que es dediqui a la resolució de problemes i pràctiques a l'aula, s'atendrà, guiarà i seguirà individualment el treball de cada estudiant. Al mateix temps es posarà a disposició de l'alumne un horari d'atenció personalitzada per resoldre qualsevol dubte que li sorgeixi durant el procés d'aprenentatge. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Resolución de problemas/ejercicios |
|
L'estudiant haurà de resoldre, individualment o en grups de dos estudiants, dos exercicis al llarg del curs. |
30% (15% cada exercici) |
Pruebas prácticas |
|
Al final de la formació i de forma individualitzada caldrà resoldre un examen pràctic, raonant el comportament del decisor en cada una de les situacions que es plantegin. |
70%. Per a una avaluació positiva de l'assignatura cal obtenir un mínim de 4 punts sobre 10 en aquesta prova |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
En segona convocatòria l'avaluació es realitzarà amb una prova pràctica que tindrà un pes del 100% |
Básica |
|
Borrego
Rodríguez, A.; García Estévez, P. (2002) Productos
financieros. Madrid, Prentice Hall.
Fabozzi, F.J.; Modigliani, F.; Ferri, M.G. (1996) Mercados e instituciones financieras.
México, Prentice Hall.
Ferruz Agudo, L.; Portillo Tarragona, M. P.; Sarto Marzal, J.L. (2005) Dirección financiera del riesgo de
interés. Madrid, Pirámide.
Meneu, V.; Navarro, E.; Barreira, M.T. (1992) Análisis y gestión del riesgo de interés. Barcelona,
Ariel Economía. |
Complementaria |
|
Córdoba Bueno, M. (2003) Análisis Financiero. Renta fija: fundamentos y operaciones. Madrid, Thomson. Martín Marín, J.L.; Trujillo Ponce, A. (2004) Manual de Mercados Financieros. Madrid, Thomson. Palomo Zurdo, R.J.; Mateu Gordon, R.J. (2004) Productos financieros y operaciones de inversión. Madrid, Instituto Superior de Técnicas y Prácticas Bancarias.
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|