DADES IDENTIFICATIVES 2018_19
Assignatura (*) TÈCNIQUES QUALITATIVES DE RECERCA I Codi 16665216
Ensenyament
Direcció d'Empreses (2016)
Cicle 1r i 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa 2Q
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
RYAN , GERARD ANTHONY
Adreça electrònica gerard.ryan@urv.cat
mar.pamies@urv.cat
Professors/es
RYAN , GERARD ANTHONY
PÀMIES PALLISÉ, MARIA DEL MAR
Web
Descripció general i informació rellevant Introdueix les tècniques qualitatives de la recerca i considera les situacions adequades pel seu ús en les investigacions científiques.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A8 Dissenyar i desenvolupar projectes d'investigació científica en l'àmbit d'economia i empresa (especialitat investigació)
 A9 Utilitzar i combinar les tècniques més adequades, tant quantitatives com qualitatives, per desenvolupar un projecte de recerca en l'àmbit de l'economia de l'empresa. (Especialitat investigació)
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT1 Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic
 CT2 Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
 CT3 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
 CT4 Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A8 Conèixer el nivell d'aplicació del paradigma qualitatiu en la investigació empresària actual, dissenyar estratègies metodològiques per abordar una investigació qualitativa i desenvolupar habilitats de recopilació i anàlisi de dades qualitatives.
 A9 Conèixer el nivell d'aplicació del paradigma qualitatiu en la investigació empresària actual, dissenyar estratègies metodològiques per abordar una investigació qualitativa i desenvolupar habilitats de recopilació i anàlisi de dades qualitatives.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT1 Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic
 CT2 Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
 CT3 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
 CT4 Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
LA REUNIÓ DE GRUP (‘FOCUS GROUPS’).

Introducció
Metodologies
Definicions
Punts forts
Punts dèbils
El focus group virtual
La planificació del focus group
El 'questioning route'
LA ENTREVISTA EN PROFUNDITAT

Introducció
La societat 'entrevista'
Definicions
Dimensions
Quan utilitzar la entravista
Forts i dèbils
Tipus i estil d'entravistes
Tipus de preguntes
El 'questioning route'
Preparació per la entrevista
EL DIARI PERSONAL

Introducció i definicions
Quan es fa servir el diari personal?
Tipus de diaris
Com s'omplen?
Forts i dèbils

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A8
2 3 5
Sessió Magistral
A8
A9
CT3
18 18 36
Presentacions / exposicions
A8
A9
CT1
CT4
2 8 10
Supervisió
A9
CT2
2 8 10
Treballs
A8
A9
CT1
2 4 6
Atenció personalitzada
CT2
2 0 2
 
Proves de desenvolupament
A8
A9
CT3
2 4 6
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Començar a fer activitats introductòries.
Sessió Magistral Classes magistrals amb explicació de conceptes.
Presentacions / exposicions Presentacions per part dels estudiants.
Supervisió Participació dels estudiants en activitats a l'aula
Treballs Treballs de caràcter individual amb presentacions per part dels estudiants.
Atenció personalitzada Atenció a l'estudiant.

Atenció personalitzada
Descripció
Atenció a l'estudiant sobre el contingut de l'assignatura.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Presentacions / exposicions
A8
A9
CT1
CT4
Treball en grup - mini projecte d'investigació amb mètodes qualitatius 20%
Supervisió
A9
CT2
Participació en activitats a classe 10%
Treballs
A8
A9
CT1
Treball individual amb presentació per part de l'estudiant. 40%
Proves de desenvolupament
A8
A9
CT3
Examen final escrit 30%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La segona convocatòria consistirà en un examen pel 100% de la nota de l'assignatura.


Fonts d'informació

Bàsica

Apunts de classe.

Es distribueix en recull de lectures a classe i una bibliografia extensa. 

Complementària

Author    Corbin, Juliet.

Title        Basics of qualitative research : techniques and procedures for developing grounded theory / Juliet Corbin, Anselm Strauss.

 

Author    Berg, Bruce L.

Title        Qualitative research methods for the social sciences / Bruce L. Berg.

 

Title        Handbook of qualitative research methods in marketing / [edited by] Russell W. Belk.

 

Title        The Sage handbook of qualitative research / editors, Norman K. Denzin, Yvonna S. Lincoln.

 

Author       Silverman, David.

Title        Doing qualitative research : a practical handbook / David Silverman.

 

Title        Qualitative research : theory, method and practice / edited by David Silverman.

 

Title        Qualitative research practice : a guide for social science students and researchers / edited by Jane Ritchie and Jane Lewis.

 

Title        The Landscape of qualitative research : theories and issues / Norman K. Denzin, Yvonna S. Lincoln, editors.

 

Author    Holliday, Adrian.

Title        Doing and writing qualitative research / Adrian Holliday.

 

Author       Patton, Michael Quinn.

Title        Qualitative research and evaluation methods / by Michael Quinn Patton.

 

Author       Wolcott, Harry F.

Title        Writing up qualitative research / Harry F. Wolcott.

 

Title        Handbook of qualitative research / Norman K. Denzin, Yvonna S. Lincoln, editors.

 

Title        Doing qualitative research / edited by Benjamin F. Crabtree, William L. Miller.

 

Author       Seale, Clive.

Title        The Quality of qualitative research / Clive Seale.

 

Author       Richards, Lyn.

Title        Using NVivo in qualitative research / Lyn Richards.

 

Author       Marshall, Catherine.

Title        Designing qualitative research / Catherine Marshall, Gretchen B.              Rossman.

 

Author       Strauss, Anselm L.

Title        Basics of qualitative research : techniques and procedures for developing grounded theory / Anselm Strauss, Juliet Corbin.

 

Author       Kvale, Steinar.

Title        Interviews : an introduction to qualitative research interviewing/ Steinar Kvale.

 

Title        Collecting and interpreting qualitative materials / Norman K. Denzin, Yvonna S. Lincoln, editors.

 

Author       Riessman, Catherine Kohler.

Title        Narrative analysis / Catherine Kohler Riessman.

 

Author       Eriksson, Päivi.

Title        Qualitative methods in business research / Päivi Eriksson and Anne Kovalainen.

 

Author       Thomas, R. Murray.

Title        Blending qualitative & quantitative research methods in theses and dissertations / R. Murray Thomas.

 

Author       Creswell, John W.

Title        Research design : qualitative, quantitative, and mixed method approaches / John W. Creswell.

 

Title        Qualitative market research : principle and practice / Gill Ereaut, Mike Imms, Martin Callingham [editors]

 

Author       Mariampolski, Hy.

Title        Qualitative market research : a comprehensive guide / Hy Mariampolski.

 

Author       Gummesson, Evert.

Title        Qualitative methods in management research / Evert Gummesson ; foreword by John Van Maanen.

 

Author       Creswell, John W.

Title        Qualitative inquiry and research design : choosing among five traditions / John W. Creswell.

 

Author       Neuman, William Laurence.

Title        Social research methods : qualitative and quantitative methods : qualitative and quantitative approaches / W. Lawrence Neuman.

 

Author       Gibbs, Graham.

Title        Qualitative data analysis : explorations with NVivo / Graham R. Gibbs.

 

 

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
PROCÉS D'INVESTIGACIÓ/16665214

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
TÈCNIQUES QUANTITATIVES DE RECERCA I/16665218

Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
PROCÉS D'INVESTIGACIÓ/16665214
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent