DADES IDENTIFICATIVES 2018_19
Assignatura (*) COMUNICACIÓ I GESTIÓ INTERCULTURAL Codi 16675105
Ensenyament
Mercats Internacionals (2016)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer 1Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Economia
Coordinador/a
CARTAÑÀ MIQUEL, NÚRIA
Adreça electrònica nuria.cartana@urv.cat
Professors/es
CARTAÑÀ MIQUEL, NÚRIA
Web
Descripció general i informació rellevant La comunicació és un procés d'interacció social que, com a tal, té efectes en les nostres relacions en l'àmbit personal i professional. Malgrat la seva dimensió subjectiva, el procés comunicatiu ha estat àmpliament analitzat i teoritzat, de manera que podem establir uns paràmetres teòrics que ens serveixen de punt de partida per una anàlisi del procés comunicatiu general i per una millor praxis personal. L'assignatura pretén donar rellevància a l'aplicació pràctica de la comunicació enfocada al perfil empresarial dels estudiants del màster. En el desenvolupament d l'assignatura, es tindrà especialment en compte la qüestió de la interculturalitat i com el procés comunicatiu ha d'adaptar-se a contextos culturalment diversos.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A2 Desenvolupar habilitats professionals (lideratge, negociació, comunicació, etc.) que capacitin l'estudiant per a l'exercici de tasques de coordinació d'equips en empreses, institucions i organitzacions de caràcter públic o sense ànim de lucre que operen en l'àmbit internacional.
 A5 Desenvolupar habilitats directives i coneixements tècnics per gestionar la complexitat de la realitat de l'empresa internacional d'una manera social i mediambientalment responsable.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT3 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
 CT4 Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
 CT5 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
 CT6 Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional. (Carreer development)
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A2 Conèixer i dominar els elements bàsics tant de la comunicació oral com no verbal així com els suports multimèdia per aconseguir un desenvolupament professional d'èxit en qualsevol activitat relacionada amb la comunicació social.
 A5 Prendre consciència de la importància dels aspectes interculturals en les activitats de comunicació i negociació.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT3 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
 CT4 Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
 CT5 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
 CT6 Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional. (Carreer development)
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Elements que intervenen en la comunicació.

Anàl.lisi de situacions de comunicació


Comunicació empresarial
Comunicació verbal:
Escrita (registres, funcionalitats, us del llenguatge,…)
Oral (veu, to, velocitat, intensitat, us del llenguatge,…)
Comunicació no verbal (kinèsia, proxèmica,…)
Característiques interculturals en les relacions empresarials.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A2
A5
1 0 1
Sessió Magistral
A2
A5
CT3
CT5
10 15 25
Debats
A2
A5
CT3
CT4
CT5
CT6
5 10 15
Presentacions / exposicions
A2
A5
CT3
CT5
8 15 23
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves pràctiques
A2
A5
CT3
CT4
CT5
5 5 10
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Introducció a l'assignatura
Sessió Magistral Explicació teòrica dels continguts de l'assignatura
Debats Argumentació col·lectiva sobre casos teòrico-pràctics
Presentacions / exposicions Exposició en públic on s'apliquin les competències desenvolupades en el curs
Atenció personalitzada Tutories

Atenció personalitzada
Descripció
Cal contactar al mail nuria.cartana@urv.cat per aclarir qualsevol dubte i/o convenir una cita.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Debats
A2
A5
CT3
CT4
CT5
CT6
Argumentació col·lectiva sobre casos teòrico-pràctics 10%
Presentacions / exposicions
A2
A5
CT3
CT5
Exposició final en públic on s'apliquin les competències desenvolupades en el curs 50%
Proves pràctiques
A2
A5
CT3
CT4
CT5
Resolució de casos proposats pel professor. 40%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La segona convocatòria consistirà en un exercici escrit, amb preguntes teòriques i la redacció d'un test, i també una part d'exposició oral sobre un cas pràctic.


Fonts d'informació

Bàsica John Thill, Courtland Bovee. , Excellence in Business Communication, , 12th Edition. May 2016. , Global Edition. Peason Books
Mary Munter, Lynn Hamilton. , Guide to Managerial Communication: Pearson New International Edition, 10th Edition. Aug 2013., Pearson Books
Richard M. Steers, Luciara Nardon, Carlos J. Sanchez-Runde. , Management across Cultures Developing Global Competencies., 3rd Edition. September 2016, Cambridge University Press
Brian Legget. , Persuasión: la clave del éxito en la comunicación para los negocios. , 2008. , Prentice Hall

* Neill, Conor; Mueck, Florian; Leggett, Brian O'Connor. Effective Evaluation of Spoken Communication: A checklist for evaluating speaker performance. 06/2010. IESE

 

*Neill, Conor; Leggett, Brian O'Connor, The Art of Persuasive Communications: Excellent Public Speaking. 03/2010. IESE

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent