Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Analitzar els mercats internacionals mitjançant tècniques i enfocaments multidisciplinaris avançats que permetin facilitar informació rellevant a les empreses internacionals i / o amb voluntat d'internacionalització. |
| A7 |
Avaluar les potencials amenaces i oportunitats per a les institucions públiques d'àmbit local i regional dels processos vinculats a la globalització econòmica. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT1 |
Gestionar i comunicar informació complexa, de temes diversos, amb naturalitat, en llengua estrangera.
|
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Conèixer la idiosincràsia de les institucions i els mercats dels països emergents, així com saber identificar les oportunitats de negoci en aquestes economies.
| | A7 |
Conèixer la idiosincràsia de les institucions i els mercats dels països emergents, així com saber identificar les oportunitats de negoci en aquestes economies.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT1 |
Gestionar i comunicar informació complexa, de temes diversos, amb naturalitat, en llengua estrangera.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Introducció |
1.1. Els canvis en l'economia mundial.
1.2. Economies, països i potències emergents.
1.3. Els BRICS |
2. Les teories del desenvolupament |
2.1. Introducció a la Economia del Desenvolupament
2.2. Els enfocaments ortodoxes
2.3. Els enfocaments heterodoxes |
3. El paper de l'agricultura en els processos de desenvolupament |
3.1. Introducció: El canvi estructural en els processos de desenvolupament
3.2. El Sistema Agroalimentari Mundial
3.3. L' agricultura en el procés de desenvolupament
|
4. La integració en les cadenes de valor globals |
4.1. Introducció
4.2. Els anàlisi de les ‘global value chains’
4.3. La medició de les cadenes de valor (TIVA) |
5. Antecedents, d'on venen? |
5.1. Amèrica Llatina fins els 80
5.2. Diferents implementacions del socialisme: URSS, Xina i India
5.3. L'aparheid a Sud-àfrica |
6. L'enlairament econòmic i les seves polítiques |
6.1. Antecedents: els NPI
6.2. Brasil: el drac d'Amèrica Llatina?
6.3. Xina: trenta anys gloriosos
6.4. India: l'emergència a pas lent
6.5. Rússia: la teràpia de shock i la transició
6.6. Sud-àfrica: una economia en evolució |
7. Les trajectòries de desenvolupament dels BRICS |
7.1. El potencial humà: el paper de la demografia
7.2. El potencial cientific i tècnic.
7.3. La productivitat del treball
7.4. Renda i dimensió del mercat intern
7.5. Els sistemes de protecció social
7.6. Els models de creixement |
8. La crisi i les perspectives de futur |
8.1. La crisi de 2009 i el seu impacte sobre els BRICS
8.2. Els riscos que amenacen els emergents
8.3. Els BRICS, el nou pol econòmic? |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Seminaris |
|
5 |
5 |
10 |
Sessió Magistral |
|
15 |
17 |
32 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
10 |
12 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
9 |
11 |
Proves de desenvolupament |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció als països |
Seminaris |
Estudis de casos sobre països |
Sessió Magistral |
Els entorns on s'estudien els països analitzats |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels estudiants |
Atenció personalitzada |
Tutories |
Descripció |
Tutories:
Dimarts i dijous de 19 a 21h.
Despatx 302 |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Exposició oral per part dels estudiants sobre un tema concret.
L'estudiant hauràs de realitzar dues presentacions:
- Development Project (15%)
- Comparative Project presentation (20%) |
35% |
Proves mixtes |
|
Avaluació coneixements adquirits en les classes magistrals.
Es realitzen dos categories de proves mixtes:
- Classroom exercices (5%)
- Comparative project Tasks (20%) |
25% |
Proves de desenvolupament |
|
Proves que inclouen preguntes obertes sobre un tema. L'estudiant ha de desenvolupar, relacionar, organitzar i presentar els coneixements que té sobre la matèria. |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Segona convocatòria: prova de desenvolupament (100% de la nota final) |
Bàsica |
Rougier, Eric, Combarnous, François , The Diversity of Emerging Capitalisms in Developing Countries: globalization, institutional convergence and experimentation, , Rougier
Naudé, W., Szirmai, A. y Haraguchi, N. , Struc tural Change and Industrial Development in the BRICS, , Oxford
Vercueil, J. , Les Pays Emergents, , Bréal
|
Materials de l'assignatura |
Complementària |
|
Informes OCDE Informes PNUD Informes Banc Mundial Informes FMI |
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ANÀLISI DE DADES PER A NEGOCIS INTERNACIONALS/16675209 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|