Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A6 |
Avaluar les repercussions del marc institucional internacional, especialment el de la Unió Europea, i de les polítiques que es deriven i que incideixen en l'àmbit en el qual l'empresa o institució pública desenvolupa la seva activitat. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars. |
| CT8 |
Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A6 |
Adquirir els coneixements necessaris per assessorar l'empresa en dret contractual internacional.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
| | CT8 |
Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1. Defensa de la libre Competencia en España y la UE |
Introducción y finalidad
Antecedentes legislativos y su vinculación con el derecho antitrust
Marco legal material
Competencia desleal y defensa de la competencia
Ílicitos legales previstos en la Ley de Competencia desleal y art. 3 LDC
Conductas de menor importancia.
|
Tema 2. Conductas colusorias: acuerdos prohibidos |
Introducción: los acuerdos entre empresas y los artículos 1.1 LDC y 101.1 TFUE
Acuerdos horizontales y acuerdos verticales (Cárteles)
Especial consideración de los intercambios de información entre competidores
Mecanismos de exención de los acuerdos restrictivos de la competencia
Prácticas concertadas y conductas conscientemente paralelas
|
Tema 3. Conductas restrictivas de la competencia: el abuso de posición dominante |
Elementos que configuran el ilícito legal: existencia de posición de dominio, la conducta abusiva, la afectación del mercado
Abusos en mercados conexos, y posiciones dominantes colectivas
Exenciones
|
Tema 4. Control de concentraciones en España y la UE |
Concepto de concentración y umbrales
Marco legal regulatorio
Procedimiento de autorizaciones y posibilidad de remisión entre autoridad estatal y comunitaria
Análisis sustantivo de concentraciones
|
Tema 5. Control de las Ayudas públicas y procedimiento sancionador de las conductas prohibidas en España y la UE |
Contenido del art. 11 LDC y 107 TFUE
Justificación y contenido de los informes.
Mecanismos de comunicación de las ayudas públicas
Procedimiento sancionador de las conductas prohibidas en España y la UE
Instrucción del procedimiento sancionador
Terminación convencional de procedimientos sancionadores
Los programas de clemencia
|
Tema 6. Estructura institucional para la aplicación del derecho de la competencia |
La cuestión de la independencia del regulador
La relación entre regulación y competencia
Aplicación del Derecho de la competencia: instituciones públicas y tribunales
Derecho de la competencia y tribunales: jurisdicciones civil y contencioso-administrativa
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
0 |
3 |
Treballs |
|
1 |
24 |
25 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
8 |
21 |
29 |
Sessió Magistral |
|
16 |
0 |
16 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes ipresentació de l’assignatura. |
Treballs |
Treballs que realitza l’alumne. Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d’un àmbit de coneixement en un context determinat. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
Sessió Magistral |
Classe sobre els continguts de l'assignatura |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Descripció |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes.
Concertar l'hora per correu electrònic. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Treballs que realitza l'alumne.
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d’un àmbit de coneixement en un context determinat. |
50% |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant
per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes
concretes o realitzar una reflexió global. |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En la segona convocatòria es realitzarà un examen final (elecció múltiple i preguntes a resoldre) sobre tots els temes del curs. |
Bàsica |
Richard Whish and David Bailey, Competition Law, 8th., 2015
Ioannis Lianos, Valentine Korah, Paolo Siciliani, Competition Law Analysis, Cases and Materials , 4th., 2017
|
|
Complementària |
Lionel Bently and Brad Sherman, Intellectual Property Law, 4th., 2014
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|